Uthyrning av lägenhet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Hejsan,

En vän til mig, vars fru är Thai, äger en lägenhet i Pattaya. Denna lägenhet skulle dom nu vilja hyra ut då dom själva inte kommer att ha behov för den.

Är det någon här som vet om det finns några firmor/företag som kan hjälpa till med sådana saker eller gör man bäst i att ordna det själv?

Tacksam för hjälp,

/Kodok

Ordna sjalv ar kanske bast , finns annars manga profithungriga firmor harnere :D

Beror ju lite på om man bor nära så man kan gå på visning med ev. hyresgäster, finns ju hur många mäklare som helst som ordnar med det annars i Pattaya kommer du till jomtien ligger det väl nästan en var 50m ner för backen. När jag har hyrt har jag fattat det som att mäklarfirmans del blir att dom tar första månadshyran i betalning.

Vad blir det gatan som går från Soi beaukaw R-con och upp har inte följt den hela vägen men borde gå till 3an och tror det är 21an.

Kollar lite på nätet vad det finns för hus till uthyrning, är ju uthyrt allting men verkar som många kontrakt löper ut i Maj-Juni vid lågsäsong får hoppas det är några som inte förlänger kontraktet. Passar väl bra för då jag tänkt flytta igen, men vad snabbt dom finare husen verkar gå åt.
Skall hitta något annat här i Pratumnak vill bo i samma område men dom skall ju börja bygga 23 vånings condo på tomt som ligger 2 meter (vägg i vägg med min mur) från huset jag bor i så kommer förstöra utsikten och bli en jäkla massa oväsen, kommer ju bara vara en husvägg som utsikt från terassen.

Nu har jag kollat många mäklar sidor allt hus är uthyrda här uppe i Pratumnak, bara massa lediga condos, ett enda ledigt hus har jag hittat, legat ute på flera mäklarsidor tror det är ny utlaggt för inte sett det innan.
http://www.thaiproperty.com/for_rent/ho ... _5715.html
Kanske skall ta sig en sväng dit och kolla när man kommer hem för ligger inte så långt från det jag hyr nu.

"Jonas " sa:
Nu har jag kollat många mäklar sidor allt hus är uthyrda här uppe i Pratumnak, bara massa lediga condos, ett enda ledigt hus har jag hittat, legat ute på flera mäklarsidor tror det är ny utlaggt för inte sett det innan.
Kanske skall ta sig en sväng dit och kolla när man kommer hem för ligger inte så långt från det jag hyr nu.

Har en hemsida till för dig Jonas att ögna igenom:
http://www.ddproperty.com/en

Den hade inte ett enda hus i Pratumnak, 4 condos bara, skall man ha i området får man nog kolla på agencys som ligger runt omrkring.

"Jonas " sa:
http://www.thaiproperty.com/for_rent/ho ... _5715.html
Det där va ju ett fint hus om bilderna stämmer, hade jag slagit till på direkt :thumbsup:

Kommer aldrig hända att jag flyttar ut bland risfält igen.
Här i Pratumnak finns det hav, där en sjöman skall vara inte bland bönder och risfält.

"Jonas " sa:
Kommer aldrig hända att jag flyttar ut bland risfält igen.
Här i Pratumnak finns det hav, där en sjöman skall vara inte bland bönder och risfält.

Hmmm, för egen del så blir det nog enbart risfält och bönder när vi åker ner nästa gång och jag har inga problem med det. Men det gäller förstås bara några veckor, det hade kanske varit en annan sak om det hade varit fråga om permanentboende.

Men du är skåning så du är ju redan halvbonde, är ju inte direkt stor skillnad mellan Isaan och Skåne, båda pratar dom ett språk som är obegripligt för resten av folket i landet ;)

Var i kontakt med dom om det huset, det var uthyrt till den 15/3 efter det skall dom renovera huset och ær tillgængligt før uthyrning igen den 15/4.
Så skall se om vi kan få komma och kolla på det nu nær jag kommer hem, før det passar ju bra isåfall från den 23/4 om jag gillar huset.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

H
Svar
22
Visningar
15 K
Hans Svensson
H
K
Svar