Utlänningars ovilja till kontakt och ointresse för andra utlänngar.

För min del så söker jag ingen kontakt med vare sej svenskar eller andra utlänningar i Thailand orsaken är alla som hade pengar på väg från Sverige och ville låna några hundra som jag skulle få om ett par dagar som fanns på Phuket under min a första resor till Thailand.
Givetvis är jag inte dum som ett spån och slantar upp pengar till kreti och pleti för att de råkar vara svenskar.

För min del så söker jag ingen kontakt med vare sej svenskar eller andra utlänningar i Thailand orsaken är alla som hade pengar på väg från Sverige och ville låna några hundra som jag skulle få om ett par dagar som fanns på Phuket under min a första resor till Thailand.
Givetvis är jag inte dum som ett spån och slantar upp pengar till kreti och pleti för att de råkar vara svenskar.
Intressant, har ALDRIG under 10 år blivit tillfrågad ens om att låna ut pengar till en falang... Är detta verkligen orsaken, eller lurar det ovilja att prata med folk helt enkelt?? Bara frågar!!

Hej

Delar din uppfattning här, är själv trött på falanger som spyr galla på Thailand och Thailändare, förstår inte varför dom bor där eller åker dit varje år om allt är så dåligt, speciellt irriterad blir jag när Thailändarna som folk smutskastas och beskylls för att vara oärliga, dumma och lata o.s.v.

Mvh isan lover
En riktigt god lunch med thai-bashing känns riktigt trevligt, det är ju ett riktigt könstigt släkte eller hur???

Hej

Har också stött på utlänningar ifrån många olika länder på turistorter som har frågat om dom får låna pengar, av princip är jag inte mycket för att låna ut pengar vare sig i Sverige eller utomlands, detta beror på att dom som vill låna oftast har dålig ekonomi och svårt att betala tillbaka, folk som man träffar på resande fot kanske man knappt ser mer.

Men visst är det någon gammal vän som jag litar på som väntar på lön eller att pengar ska komma in på kontot så får han låna tillfälligt, men jag ska inte behöva tjata för att få tillbaka pengarna för då blir det inga mer lån.

Mvh isan lover

En som jag känner bara rätt ytligt här ställde upp och köpte två (!) Flygbiljetter åt mig när det krisade (den ena var på fel dag) och han fick igen dom efter 3-4 dagar 24 tB.
Så visst är det bra att det finns folk som kan och vill hjälpa varann även Svenskar i Thailand.

Mvh. Men visst nån vilt främmande som behöver 200 spänn till tex en "baravgift", skulle man ju inte kanske låna ut ändå

Intressant, har ALDRIG under 10 år blivit tillfrågad ens om att låna ut pengar till en falang... Är detta verkligen orsaken, eller lurar det ovilja att prata med folk helt enkelt?? Bara frågar!!

Flera gånger under första resorna till Phuket, det var även en från Västerås som jag var ute på en dykbåt med som aldrig hade växel på sej när något skulle betalas, då avböjde jag mer kontakt där.
Jag är nog mycket social och kan tjata med allt och alla oavsett nationalitet, men när folk dricker pilsner och vill låna pengar då är det fet nej.
Jag kan låna ut till släkt o vänner men icke en spänn till folk jag inte känner.
Jag har lånat ut till sambons släkt men sedan en broder inte har betalat tillbaka utan flyttat iväg så är det stopp på den fronten också.

Jag lånade ut 1000 baht till en Svensk som jag kände ytligt genom gemensam bekant i Sverige, när vi skulle ut och dricka öl .
Dom 1000 baht såg jag aldrig igen och inte den Svensken eller alla 10 bahtingar han hade tömt min myntskål på.
Men lika glad är jag för det för det var värt dom bahten att aldrig behöva se den luffaren igen ;)

Men annars oviljan att prata och syssla med att titta bort är ju annars en sjukdom som man tappar efter ett tag här på landsbygden. orkar man inte hålla upp huvudet och försöka åtminstone se trevlig ut, så är man nog en ganska trist typ själv, fy fan för de döskallarna som inte hälsar, de kan dra nåt gammalt över sig och stanna hemma på mammas gata tycker jag..

Nu åker inte jag till Thailand för att hälsa på och söka kontakt med varje blekansikte jag möter, utan för att njuta av livet och umgås med släkt o vänner och ibland så händer det att man gör en ny bekantskap.
Likadant om jag åker till Landskrona så inte fan hälsar jag på eller söker kontakt med de få svenskar som man möter ute på stan......

Nu åker inte jag till Thailand för att hälsa på och söka kontakt med varje blekansikte jag möter, utan för att njuta av livet och umgås med släkt o vänner och ibland så händer det att man gör en ny bekantskap.
Likadant om jag åker till Landskrona så inte fan hälsar jag på eller söker kontakt med de få svenskar som man möter ute på stan......
Jag pratar inte om dig och andra turister. jag pratar mest om de som bor här i landet.. Annars verkar du inte ha en susning om ämnet känns det som..

Ja vet inte vad de e med mig men ja hälsar på de flesta Thai som e i farangland. De tycker det är trevligt att prata i de flesta fall med

Det kan inte va ofta du ser riktiga svennar där antar jag. Mest skåningar va

Jag hälsar på alla falangdamer som jag möter här i paradiset men inte på halvdöa pensionärer vid stenborden uti byarna i långtbortistan.

Jag har lånat ut 2 ggr, till en farang. 100,000 thb. Fått pengarna tillbaka, den som lånade hade inga alternativ än att betala tillbaka. men den biten går jag helst inte in på. Inte så lätt att få en Thai-kärringen på halsen, samt en uppretad Svenne på 1.90 i fri

Jag ser inte vitsen med att söka kontakt med andra utlänningar när vi är nere på semester. Missar säkert en del bra folk som kunde varit kul att umgås med men samtidigt så lägger jag hellre den tiden på att umgås med hennes vänner och våra gemensamma vänner.

Hade vi bott i Thailand hade det kanske varit annorlunda och jag hade säkert träffat mer utlänningar via gemensamma intressen.

Tillbaka
Topp