MoralMoral
Forumräv
Du får gå till jobbet även nästa vecka
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej tyvärr. Slagna av felbeslut av kusken, och i sista var en skitnödig. Det förstörde vår dag, men nya tag nästa vecka.Vinner vi?
Nya tag nästa veckaNej tyvärr. Slagna av felbeslut av kusken, och i sista var en skitnödig. Det förstörde vår dag, men nya tag nästa vecka.
Det var ju världens bästa kusk som skötte spakarna så jag är inte förvånad.Tolvan i sjätte var grym. Där rök många.
Nä Berra.....hästar kan inte skrämmas...haha... - jag hade travhäst i 30 år - egna o delägda...men bara om de trivdes och var friska fick man bra resultat. Och vilken skillnad på kuskarna. Ingen förstår att vissa kuskar är så skickliga att vi kan jämföra de med Björn Borg och Ingemar Stenmark. Sedan kommer skiktet under de. 7-12. De är jätteduktiga men inte alls i samma klass som Elitkuskarna.....och sedan har vi gänget därefter som är dugliga kuskar.....vet ej om hot om slaktmask skulle pressa fram bättre körförmåga......men hästarna gör sitt bästa..tro mig...Någon av er får gå på stallbacken och vifta med en slaktmask för dom tilltänkta spikarna. Då lovar jag att dom springer utav helv.... !![]()
Du får kopiera in brevet här så kanske vi kan hjälpa till med svaren.Vi får se hur länge jag kan ansvarig för vårat lag idag fick jag detta mail…
Hej,
Sedan 1 augusti 2017 omfattas ATG av penningtvättslagen (2017:630) vilket innebär att vi har en skyldighet att genomföra åtgärder för att uppnå kundkännedom. Denna skyldighet innebär bland annat att vi behöver ställa frågor rörande våra kunders aktiviteter i samband med spel på våra tjänster.
Mot denna bakgrund kommer det inom någon dag ett brev till dig per post med en begäran från oss om en fördjupad redogörelse från dig. I brevet framgår tydligt vad som efterfrågas och hur vi vill att du sammanställer ditt svar.
Ditt svar behöver vara ATG tillhanda senast den 2022-02-09 och du kan inkomma med ditt svara antingen genom att svara på detta e-mejl (utan att ändra på rubrik med ID-nr) alternativt genom att använda det i brevet bifogade svarskuvertet. Skicka då dina svar till:
AB TRAV OCH GALOPP
Att: KYC
161 89 STOCKHOLM
Hej! Tror att det finns flera i Kalmar som fick mycket extra pengar känner en gubbe som hade hästar förut kan va samma vem vet!Du får kopiera in brevet här så kanske vi kan hjälpa till med svaren.
Har de kommit på det nu, tvätta pengar på travbanor har det gjorts länge, Känner en snubbe i Kalmar som drog in en hyfsad slant, han sa att det nästan blev budgivning på bongen.
Jag har haft kompisar tidigare som hade hästar på Solvalla. Vann man på v5 så fick man 10% upp för vinstbongen vid vinst. Det visste alla som spelade. Det var några år sen och vet inte hur det funkar nu som pensionär i Thailand. Nu är det mer brudar än hästar, hehe.Du får kopiera in brevet här så kanske vi kan hjälpa till med svaren.
Har de kommit på det nu, tvätta pengar på travbanor har det gjorts länge, Känner en snubbe i Kalmar som drog in en hyfsad slant, han sa att det nästan blev budgivning på bongen.
Jag har haft ATG konto i många år men aldrig fått något sådant mail.Vi får se hur länge jag kan ansvarig för vårat lag idag fick jag detta mail…
Hej,
Sedan 1 augusti 2017 omfattas ATG av penningtvättslagen (2017:630) vilket innebär att vi har en skyldighet att genomföra åtgärder för att uppnå kundkännedom. Denna skyldighet innebär bland annat att vi behöver ställa frågor rörande våra kunders aktiviteter i samband med spel på våra tjänster.
Mot denna bakgrund kommer det inom någon dag ett brev till dig per post med en begäran från oss om en fördjupad redogörelse från dig. I brevet framgår tydligt vad som efterfrågas och hur vi vill att du sammanställer ditt svar.
Ditt svar behöver vara ATG tillhanda senast den 2022-02-09 och du kan inkomma med ditt svara antingen genom att svara på detta e-mejl (utan att ändra på rubrik med ID-nr) alternativt genom att använda det i brevet bifogade svarskuvertet. Skicka då dina svar till:
AB TRAV OCH GALOPP
Att: KYC
161 89 STOCKHOLM
Nää - aldrig fått ett brev. Igår förlorade jag med nos....men hade bara blivit 3-4000 kr...otacksamt dock bara 56 kr som tröst. Men. Glädjande att sitta i Thailand och slå på IPTV klockan 6.00 dagen efter tävlingarna - Catch Up kanal 12 och njuta av hästarna.Jag har haft ATG konto i många år men aldrig fått något sådant mail.
Alla som är med och spelar har ju konto hos ATG.
Det enda jag brukar få är påminnelse sms om veckans spel.
Är det någon annan som fått ett liknande mail någon gång?
Min inställning är att MoralMoral sköter det vi gick med på, alltså att han sköter spelet!Imorron V75. Hur skulle det vara om vi kunde resonera oss fram till
1. Rent tekniskt hitta två spikar
2. Samtidigt ta bort tre favoriter. För att hitta hästar med bra spelvärde....(1-7 %)
3. Om man spelar mer än 10 stycken andelar så måste man spela på spelvärdet (dvs det är ingen ide att dela på 10.000 utan miljonen gäller som mål)
4. Det är djävligt svårt att hitta rätt kombinationer, dvs 7 rätt i sju lopp. Det är fakta som alla vet. Men det går.
Lopp 1
Tror bara 4 hästar kan vinna då nr 12 känns bortlottad med spåret. De övriga njaa..ojämn klass på loppet. Min ranking 13, 7.......5, 8 ........12, 2
Jag tror att nr 13 Donners Am är vinnaren, då det är klass på hästen och bra kusk. Men - skulle nr 7 Chestnut Bojje få överta spetsen utan att behöva bruka krafterna så kan det bli dryga spår för Donners Am....Egentligen ett lås....kanske på två hästar. Båda urstarka hästar över lång distans 2640 m
Lopp 2
Lägsta klassen 2640 m igen och ojämt lopp igen. Jag tycker 5 hästar ser lite starkare ut än övriga. Jag kan inte ranka de p g a hästarna har inte varit med så länge.... men säg 10, 2, 1, 5, 7. Nr 1 Birkenstock till spets och sedan kommer 5 Rulle Doc körandes i tron att få överta. Om dessa kuskar kör mot varann så bäddar det för starka nr 10 (orutinerad V75 kusk) eller nr 2 Cornerstone.
Fundering: Men det känns inte som spiken hittas här och inte vill man ta bort favoriterna.
- Nu tar jag paus efter fyra timmar-
Instämmer till 100%, och OM, men bara om @MoralMoral väljer själv att hoppa av banan, så tar vi det därifrån.Min inställning är att MoralMoral sköter det vi gick med på, alltså att han sköter spelet!