Jag måste vara konsekvent och gardera 2 av de största favoriterna. Men 7 rätt måste kombinationerna landa på annars blir det noll i kassan. Några tankar här nedan.
And 1
Dagens svåraste lopp. Normalt börjar V75 loppen med spikläge eller “svårläge”. Här är det “svårläge”. Olga till spets och kör där. Jag har kollat i lopparkivet men jag blir bara förvillad. Garderar friskt. Varför inte nr 10 Super Sara som gjorde en rejäl insats i Östersund eller Jorma hela vägen.
Avd 2
3 Namur med Magnus A Djuse i sulkyn. Sist avslutade han 11.8 sista 800 m. Jag tror Magnus släpper och försöker utnyttja Stretchen. Långtradaren nr 2 Pellini körs nog i spets om Magnus Favoriterna nr 9 Made Of Star (skor och inte jänkarvagn-NEJ) och nr 10 Beckham tror jag inte alls på utan den hamnar i spåren. Fel spår på trögstartade hästar. Så Namur
Avd 3
Jag gillar nr 10 Ture, som är en mycket bra häst. Det har strulat för honom också. Satt fast i sista starten. Jag är inte främmande för att han kan överta spets från lite trögare hästar på startfållan. Om nu inte Jorma prickar starten med “dubbla” springband.
Avd 4
Formvarande nr 2 Sanibel (avslutade 1.09 sista 500 m i sista loppet). Magnus A Djuse förstärker. Ett ganska klent stolopp. Tror inte galopp läget är någon risk då hon varit stabil i Björn Goops tidigare träning. Annars blir loppet svårt att analysera.
Avd 5
Stor favorit blir Magnus A Djuse i ungdomsloppet, som vanligt. Många av ungdomarna är duktiga och pålästa kuskar. Just i den lägsta klassen finns det många hästar som kan syna favoriten. Här kan det rensa om favoriten torskar.. Berättigad favorit. Ja. Och startsnabb. Aber…aber… nr 6 Hankypanky går upp en klass och är orutinerad. Helt plötsligt spelad till 55 %. Oj.. Jag tror nr 1 som är lite trögstartad men begåvad kan få en fin resa och plocka ned favoriten. Hästen är åtgärdad i framknäna och Kolgjinis hästar är tränade.
Avd 6
En spårtrappa där nr 7 Behind Bar står bra inne med stor möjlighet att nå spets då konkurrenterna invändigt säkert nöjer sig med rygg på denne och hopp om slå av favoriten med open stretch läge. Jag tror stenhårt på att han släpps till spets och får bestämma. Därav SPIK. Mina motbud. Nr 1 kan nå sretchläge. Mr 13 Legend Act (körs av elit kusk Goop som jag hoppas hamnar i strul läge )och nr 15 Pastor Jonte tror jag hamnar i spåren. Så. SPIK nr 7 via spets och slut.
Avd 7
Favoriten nr 1 Strong Heartbeat gör sin andra start efter 15 månaders comeback men jag tror att bästa häst är Staro Leonardo som visade stark form senast..