Va dricker du just nu? Bara %-haltiga drycker räknas som dryck här!

Finns vissa indikationer på just det iaf. Inte helt klarlagt ännu.

Uppdaterad 2012 så borde väl finns mer info idag. Synd att det inte fanns någon länk till forskningen. Hade varit intressant att läsa vidare om. Får googla.

1760725714878.webp

Ikväll blev det en italienare som skulle vara prisvärd enligt Expressen.. men smaken är ju som baken.
Är väl drickbar men tacka vet jag Rioja.:beer:

Nu är jag absolut ingen whiskeyexpert, men jag tycker att den där drycken har ett oförtjänt dåligt rykte.
Den smaker inte sämre än mycket annat.
Chivas Regal t.ex. tvi vale...
Gjorde ett försök att ta hem en flaska på 80-talet. Då var Mekong coke ganska vanligt att dricka i Thailand, och var drickbart. Men fy fan vad dåligt det smakade i Sverige med svensk coka cola. Sedan har jag aldrig druckit det mer. Påstår inte att jag saknar det. Det försvann under en del år här i Thailand också. Men som dig är jag ingen Whiskey expert, dricker hellre annat.

Tar ett glas vin till i min nya morgonrock, pyjamasbyxor och gubb kepan på.
Morgonrock och pyjamasbyxor är nåt som passar till slapp när som helst på dygnet.
Aldrigt ägt ett par pyjamasbyxor innan men känns som ett underskattat klädestyg ;).

Screenshot_20251023_194623_Gallery.webp

Tänkte testa denna.
IMG_20251024_165514.webp

Gillar ju ändå inte efterrätter.
Några bilder tidigare i tråden hade jag Chiang Mai varianten av den där ölen. Har faktiskt druckit "pite" ölen också. De är duktiga att brygga där uppe i pite. Fast i det här fallet föredrar jag nog den thailändska varianten av choklad stout.
Trodde aldrig att jag skulle få säga något sånt eftersom jag betraktar Thailand som ett öl uland. Den thailändska varianten har lite svagare chokladsmak därför föredrar jag den.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp