Va dricker du just nu? Bara %-haltiga drycker räknas som dryck här!

Kämpar för att minska på mängden stout.
Frugan dricker kaffe och jag får slita med ölen.
1000007758.webp
Stout är gott men jag tycker en åt gången räcker.

Stout är gott men jag tycker en åt gången räcker.
Håller med, fast igår drack jag två för att sporra de andra att dricka en till också. Det känns inte riktigt ok att tvinga i de andra en till och så avstår jag själv. Med mo grop som tilltugg fungerade det. Den här har jag lyckats väldigt bra med så den är inte för kraftig, passar bra till väldigt mycket.

Sedan blev jag tvungen att hämta in de sista litrarna av IPA,n. Så de tre litrarna gick fort åt.
Nu väntar jag bara på att sista bryggningen (lager) ska jäsa klart innan vi åker till Thailand. Är inte säker på att den hinner det.
20250922_195651.webp

Om någon undrar så kom dessa ölen härifrån.
IMG_20250923_144937.webp

Han som jag fick detta av, var "tvungen" att trycka i sig en enkel (utan det mesta) snitsel för ca 350 spänn för att få handla.
Så ca 100 spänn/ öl.
Men som sagt, gratis är gott.
Antar att det vara något mer än snitseln som var kunskapshöjande. Hoppas det smakade gott också.

Håller med, fast igår drack jag två för att sporra de andra att dricka en till också. Det känns inte riktigt ok att tvinga i de andra en till och så avstår jag själv. Med mo grop som tilltugg fungerade det. Den här har jag lyckats väldigt bra med så den är inte för kraftig, passar bra till väldigt mycket.

Sedan blev jag tvungen att hämta in de sista litrarna av IPA,n. Så de tre litrarna gick fort åt.
Nu väntar jag bara på att sista bryggningen (lager) ska jäsa klart innan vi åker till Thailand. Är inte säker på att den hinner det.
20250922_195651.webp
Ska kämpa lite på Zumen idag.

Denhär tycker jag är god i värmen, mild enligt mig.

20250924_143503.webp
Jag har köpt den någon gång när jag har varit sugen på en veteöl. Den är bra, men jag är ingen större fantast av veteöl. Du bygger ju ditt sixpack huvudsakligen på weize, mitt onepack är mest byggt på IPA.
Knepigt nog finns det mer bra veteöl än bra IPA i våra trakter. Just nu har jag fyllt upp 4 l stout att göra slut på innan vi åker till Thailand.
1000007785.webp

Har aldrig sett den eller smakat den. Den bästa jag får tag på (enligt min smak) är en IPA från Phuket. Men den finns bara sporadiskt. Nu har jag inte varit nere på 6 månader så kanske det är bättre nu.
Det är hårt för oss ölälskare. att hitta goda sådana i Thailand om man inte är i de större städerna. Drack två självrunna + en knoblach ungespunnet på Zumen igår. Satt som en fläskläpp.

Det är hårt för oss ölälskare. att hitta goda sådana i Thailand om man inte är i de större städerna. Drack två självrunna + en knoblach ungespunnet på Zumen igår. Satt som en fläskläpp.
Pitsanulok är ändå rätt stort. Inte som Chiang Mai men större än Chiang Rai. Väldigt lite utlänningar är väl problemet, fast det är skönt att slippa kineser och ryssar.

Tre dar kvar nu, om de ändå hade haft Zumen där.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp