Va dricker du just nu? Bara %-haltiga drycker räknas som dryck här!

Den som letar efter Thailändsk vin på Systemet letar förgäves. Har någon testat Thailändsk vin?
Vi har druckit minst 3.000 liter Bag in Box på Teneriffa. Dock kom det vinet från Rioja förpackad i 15 L kartonger.

Vi hade för för ca 20 år sedan hittat ett billigt lådvin i byn och skulle därefter handla något i pappershandeln. Pappershandlaren granskade vår låda och dömde ut den. 14,5%, det är för starkt, menade han.
Det beror på hur mycket man dricker, kontrade jag.

Hör här, sa handlaren, jag har släktingar i Rioja som har en vingård och jag brukar varje år beställa en pall eller två,
är du intresserad? 15 L kostade motsvarande 256 kr, så har slog till med 10 lådor.
Don Miguel lever tyvärr inte längre, vi utvecklade en mycket stark vänskap.

Nu är jag nyfiken på SWEBBTV´s vin som släpps på Systemet på onsdag.

SWEBBTV.png

Den som letar efter Thailändsk vin på Systemet letar förgäves. Har någon testat Thailändsk vin?
Vi har druckit minst 3.000 liter Bag in Box på Teneriffa. Dock kom det vinet från Rioja förpackad i 15 L kartonger.

Vi hade för för ca 20 år sedan hittat ett billigt lådvin i byn och skulle därefter handla något i pappershandeln. Pappershandlaren granskade vår låda och dömde ut den. 14,5%, det är för starkt, menade han.
Det beror på hur mycket man dricker, kontrade jag.

Hör här, sa handlaren, jag har släktingar i Rioja som har en vingård och jag brukar varje år beställa en pall eller två,
är du intresserad? 15 L kostade motsvarande 256 kr, så har slog till med 10 lådor.
Don Miguel lever tyvärr inte längre, vi utvecklade en mycket stark vänskap.

Nu är jag nyfiken på SWEBBTV´s vin som släpps på Systemet på onsdag.

SWEBBTV.png
Varför skulle man leta efter det???

Söt surt körsbär i eftersmaken...men ska väl vars lik holländsk klosteröl med olika frukt i. Ä nog inget att lägga en citron skiva i typ Wiessbeer...

Söt surt körsbär i eftersmaken...men ska väl vars lik holländsk klosteröl med olika frukt i. Ä nog inget att lägga en citron skiva i typ Wiessbeer...
Det är den godaste ölen jag har druckit hitintills.:thumbsup:
Men att den skulle tillverkas för att efterlikna ett holländskt klosteröl med fruktsmak har jag svårt för att tro.
Och att fördärva den med att lägga i en citronskiva det ska man inte göra det har du alldeles rätt i.
Hur man nu kan få en sådan tanke?:)

Men hur tyckte du den smakade annars?

Men att den skulle tillverkas för att efterlikna ett holländskt klosteröl med fruktsmak har jag svårt för att tro.
Och att fördärva den med att lägga i en citronskiva det ska man inte göra det har du alldeles rätt i.

Det är ju ett veteöl och dom skiljer sig ju mot ”vanlig” öl. Jag håller med dig, helt klart den godaste veteöl jag testat men också en av de godaste öl jag har testat.

Jo, ett ädelt klosteröl i all ära, notera att jag drack ur butelj o in't slå ner i en öl kupa...men ändå svårt för bäriga rödvinet samt öl:thumbsup: 3/5****

Nyss checkat in, men the cheff på wärdshuset serverade mig två iskalla Wiess beer utanför restaurangen till vårfåglarnas kvitter...
SmartSelect_20230509_185908_Gallery.webp
SmartSelect_20230509_185932_Gallery.webp

Denna gången o bryggd i Bayern nånstans men satt som en smäck efter jakten på boende då det råder driftstopp i pappersbruket, hahaha

Frugan lagar Larb moo, en favorit i repris. Trots att öl kanske passar bättre suger jag på ett glas Maze från boxen. En flytande favorit!

Liknande trådar

Tillbaka
Topp