Va dricker du just nu? Bara %-haltiga drycker räknas som dryck här!

Du gör i vanlig ordning dina egna tolkningar av inläggen.
Var kan du utläsa att jag försvar att dra något skynke över några 2,8 or?

Det jag påstod var att Systembolaget är en suverän butik med bra service.
Och spritmonopolet stör mig inte det minsta.
Det är det bästa monopolet vi har.:)
Så jag kommer att fortsätta gå till systemet även om det dyker upp några privata alternativ.
Då finns det andra saker i samhället som stör mig betydligt mer än något som avskaffades 1983.

Nu vet jag inte hur gammal du är eller var du bor..men jag har aldrig upplevt dom bekymren du upplevt.
På den tiden det begav sig hade vi till och med ett par handlare som vi kunde ringa upp mitt i natten vilken dag som helst i veckan om ölen tog slut.:laugh2:
Här hemma i Kungshult hade vi en lokal taxi man kunde ringa o beställa dygnet runt, så kom han med beställningen och man fick betala den + taxiresan!!

Tar en liten med kompisar idag
Och strax startar vi grillen

20230711_164127.webp

Skulle hämta dom nya fina ölglasen för Franziskaner biran. När ombudet kom med lådan hörde jag ett visst ljud ni vet så där när man sopar ihop krossat glas :laugh2:
Jag bad ombudet reklamera direkt. Nu blev det inga finglas till helgen :(

Här hemma i Kungshult hade vi en lokal taxi man kunde ringa o beställa dygnet runt, så kom han med beställningen och man fick betala den + taxiresan!!
Det var bra service på landsbygden på den tiden.:thumbsup:

Man har haft tur att man slapp alla dessa trauman;) med fördragna skynken, taskiga öppettider, söndags stängda restauranger och annat elände som @apknug har tvingats gå igenom för att få i sig några mellanöl.:laugh2:

Det var bra service på landsbygden på den tiden.:thumbsup:

Man har haft tur att man slapp alla dessa trauman;) med fördragna skynken, taskiga öppettider, söndags stängda restauranger och annat elände som @apknug har tvingats gå igenom för att få i sig några mellanöl.:laugh2:
Jag känner med @apknug Vilket trauma det blev för mig med historien med dom trasiga ölglasen. Jisses jag är smått förkrossad. Tur att man snart har semester :)

Undra om man skall åka ned till ombudet och öppna lådan. Kanske bara något eller några glas som var trasiga. Beställde lite olika. Kanske Franziskaner glasen var hela :unsure:
Ny dag imorgon med nya utmaningar och nya beslut.

• Like
Reactions: Nox
Jag känner med @apknug Vilket trauma det blev för mig med historien med dom trasiga ölglasen. Jisses jag är smått förkrossad. Tur att man snart har semester :)

Undra om man skall åka ned till ombudet och öppna lådan. Kanske bara något eller några glas som var trasiga. Beställde lite olika. Kanske Franziskaner glasen var hela :unsure:
Ny dag imorgon med nya utmaningar och nya beslut.
Snabb leverans var det i alla fall.
Beställde mina i lördags och fick dom redan i dag :thumbsup:

Snabb leverans var det i alla fall.
Beställde mina i lördags och fick dom redan i dag :thumbsup:
Ombudet gjorde ju en reklamation direkt på plats till DHL igår. Idag mailade jag leverantören och berättade vad som hänt med mina glas. Ca 1,5 timmar senare har leverantören packat ihop en ny sändning till mig och bokat försändelse. Detta innan dom fått tillbaka det skadade paketet. Riktigt bra service måste jag påstå :)

Ombudet gjorde ju en reklamation direkt på plats till DHL igår. Idag mailade jag leverantören och berättade vad som hänt med mina glas. Ca 1,5 timmar senare har leverantören packat ihop en ny sändning till mig och bokat försändelse. Detta innan dom fått tillbaka det skadade paketet. Riktigt bra service måste jag påstå :)
Så snabba med leveransen som dom är blir det nog finglas till helgen ändå :thumbsup:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp