Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Den största skalbagge jag någonsin sett kröp omkring på muren idag. Kroppen är ca 8-9 cm lång och spröten kanske det dubbla mellan spetsarna.
Någon här som har koll på vad det är för sort?
En slags "ด้วง" Duang (fallande ton)
Av sorten "ด้วงหนวดยาวอ้อย" Duang - hnåd - yaaw - oiy (transkriberade lite vild haha)
Hittade bilder där folk käkar larv/pulpa av dessa små baggar. De finns flera sorts men man får akta sig för de som har horn. Just denna på bilden är den typen som äter sockerrör (oiy)
Jag googlade på ด้วง
Nyfiken på mer så sök på " Stem boring grub" typ...
En slags "ด้วง" Duang (fallande ton)
Av sorten "ด้วงหนวดยาวอ้อย" Duang - hnåd - yaaw - oiy (transkriberade lite vild haha)
Hittade bilder där folk käkar larv/pulpa av dessa små baggar. De finns flera sorts men man får akta sig för de som har horn. Just denna på bilden är den typen som äter sockerrör (oiy)
Jag googlade på ด้วง
Nyfiken på mer så sök på " Stem boring grub" typ...
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.