Vad är mest hälsosamma att äta Thai mat Svensk mat.

E

EV

Gäst
www.livsmedelsverket.se/livsmedel-och-innehall/oonskade-amnen/miljogifter/dioxiner-och-pcb/

Hur farlig är det å äta mat från Sverige eller Thailand

P1050529.jpg

P1050530.jpg

Vad säger livsmedelverket i Thailand? Du har inte en aning vilka gifter den thailändska mate innehåller.Varför dör så många thailändare i magcancer tror du?

Vad säger livsmedelverket i Thailand? Du har inte en aning vilka gifter den thailändska mate innehåller.Varför dör så många thailändare i magcancer tror du?

I Isaan är det många som får cancer på grund den fisken dom äter Palaa , som luktar som surströmning .

Finns det något livsmedelverk i Thailand , i alla fall inga hälsoskyddsinspektörer som går runt och kollar temperatur i frysar på butiker samt varmhållningen på gatukök samt restauranger .. Ja du EV ,Förvisso ett intressant ämne !
Men säg nu bara inte att du tro att Thailand skulle vara ett bättre alternativ än Sverige när det gäller miljögifter samt andra toxiska ämnen i vår föda ;)

I Isaan är det många som får cancer på grund den fisken dom äter Palaa , som luktar som surströmning .
Källa på det påståendet ?????;)

Pala är tillverkad på sur/jäst fisk , finns även en liknande pasta som görs på skaldjur .. Knappast cancer av detta däremot ofta förknippat med butolism ....Vilken kan vara rent dödlig i värsta fall.
Ofta så kokas denna pasta , är den kokad samt förvarad svalt så bör den inte vara farlig , utan ses som en normal kylvara

Däremot så får man cancer samt andra sjukdomar av dagligt intag av deras taskiga Thai-whisky.
Sen kanske inte så nyttigt att tända elden varje dag med gamla bildäck mm.. Finns massor av Thaiarnas okunskap som ger dessa effekter på dålig hälsostatus hos detta folk.. Okunskap kallas det , även hos myndigheter som kollar gifter i skaldjur :):):)

Senast redigerad av en moderator:
Titta här vad dom skriv om palaa , dom får cancer av palaa

resorthailand.com/ra-fisk-i-thailand-farlig/

P1050542.jpg

:rolleyes: Ser inget om cancer ,inte heller vem som skriver detta samt på vilket sätt han är trovärdig , kanske kan han vara Norrman och mao bara tro saker utan grund ..

Var står detta om Cancer EV .. Är Norska och Svenska så olika i skrift.......... ser bara ett godtyckligt uttalande av nån som inte namnges , och inte ett enda ord om att denna Som Pla ger cancer ..
Svamla nu inte bort detta utan svara korrekt på denna fråga ...............:)

Har ju vart på tapeten för några månader sedan att dom gick ut med varningar om Pala och att det ger cancer.
Att man skall steka palan om man skall äta den för det var en bakterie har jag för mig det stod som levde i palan som var cancerframkallande.
Läste dessa varningar med, vart ute i media med varningar till Thai.
Frugan slängde palan hon hade hemma.

Har ju vart på tapeten för några månader sedan att dom gick ut med varningar om Pala och att det ger cancer.
Att man skall steka palan om man skall äta den för det var en bakterie har jag för mig det stod som levde i palan som var cancerframkallande.
Läste dessa varningar med, vart ute i media med varningar till Thai.
Frugan slängde palan hon hade hemma.
Som sagt , kokt pala är inte farlig alls .....
Man kan ju diskutera detta när det gäller många typer av Thaimat , allt bygger på okunnighet...

Som sagt , kokt pala är inte farlig alls .....
Man kan ju diskutera detta när det gäller många typer av Thaimat , allt bygger på okunnighet...

Här är bilden av Palaa i Falköping , Det är två Thai käringar som reser till Vänern och fiskar små
fisk och lagar Palaa for salu , på en natt kan dom få upp till 300 kg fisk .Svensk palaa är inte farlig .
Du får inte en Isaan käring till å koka palaa , då mister den smaken .
Och du får inte en svenske till å koka surströmningen , då mister den goda smaken av surströmningen .

P1120577.JPG

P1120579.JPG

P1120580.JPG

EV skriver: Du får inte en Isaan käring till å koka palaa , då mister den smaken .

o_ODu skriver som du har förstånd till ,uppenbarligen inte mycket .. Min käring kokar Pala , alla andra här i byarna kokar Pala , Pala som min gumma köper färdig i Nongsonghong är kokt .. Vad kan du egentligen EV , du skiver ju bara en massa som saknar verklighetsförankring ... Alla med mycket få undantag kokar denna som heter Pala

Frugan kokar också palaa och vi köper även färdigkokt i thaiaffären. Är den kokt äter jag också den, annars avstår jag.

Och det är en fördel om hon kokar den när jag är på jobbet, man slipper stanken då. :D

Jo jag äter gärna frugans Pala , men alla Thai med någon cell kvar i skallen kokar denna , och absolut de som lever med en normalt tänkande Farang ...

Jag frågade frun, hon sa ibland kokas den ibland inte. jag sa men du vet väl att det är farligt att inte koka den ... jo jag vet men det är godare ... nej sa jag tänk på att vi har barn ...

... men svårt att få henne att ändra på matbeteende ... mycket annat fungerar men jag får väl ligga på ett tag så är det löst sen ;)

Jag frågade frun, hon sa ibland kokas den ibland inte. jag sa men du vet väl att det är farligt att inte koka den ... jo jag vet men det är godare ... nej sa jag tänk på att vi har barn ...

... men svårt att få henne att ändra på matbeteende ... mycket annat fungerar men jag får väl ligga på ett tag så är det löst sen ;)
Oj , det där är Thaitänk vilket är livsfarligt , exakt samma som Norbagge tänk , de förstår helt enkelt inte konsekvensen av sitt handlande ..........................

Senast redigerad av en moderator:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp