Vad händer med väder och klimat i Thailand?

Här är ett exempel på den "expertis" som faktiskt kommer att framföra sina åsikter i NY. Han tillhör säkerligen de där 97% som "vet" att vi kommer att brinna upp.

"Till vardags forskar han om hållbara omställningar av bland annat kött-, mjölk- och stålindustrierna. Men de närmaste dagarna representerar Ludwig Bengtsson Sonesson Sveriges unga på FN:s klimattoppmöten i New York.

24-årige Bengtsson Sonesson är aktiv i organisationen Push Sverige, som samlar unga som vill se en hållbar värld. Han är verksam vid Lunds universitet där han också jobbar med att visa på hur en framtid utan fossila bränslen kan te sig.

– Vi tittar till exempel på hur litteraturen inom så kallad climate fiction föreställer sig framtiden – och hur den påverkar människor. Och så har vi byggt en utställning över den fossila eran där vi undersöker hur framtidens Sverige ser ut om vi når klimatmålen. Där visas bland annat en oljeplattform gjord av lego och bonuskort för flyg, berättar han."

Herregud! :eek:

Antar att det talar för sig själv - ännu en "klimatforskare" som inte begriper ett skit om meteorologi, astronomi eller för området relevant fysik. :xmas_smiley:
Haha astronomi!! Tror han har en fil kand examen i att sikta mot stjärnorna ;)

Här är ett exempel på den "expertis" som faktiskt kommer att framföra sina åsikter i NY. Han tillhör säkerligen de där 97% som "vet" att vi kommer att brinna upp.

"Till vardags forskar han om hållbara omställningar av bland annat kött-, mjölk- och stålindustrierna. Men de närmaste dagarna representerar Ludwig Bengtsson Sonesson Sveriges unga på FN:s klimattoppmöten i New York.

24-årige Bengtsson Sonesson är aktiv i organisationen Push Sverige, som samlar unga som vill se en hållbar värld. Han är verksam vid Lunds universitet där han också jobbar med att visa på hur en framtid utan fossila bränslen kan te sig.

– Vi tittar till exempel på hur litteraturen inom så kallad climate fiction föreställer sig framtiden – och hur den påverkar människor. Och så har vi byggt en utställning över den fossila eran där vi undersöker hur framtidens Sverige ser ut om vi når klimatmålen. Där visas bland annat en oljeplattform gjord av lego och bonuskort för flyg, berättar han."

Antar att det talar för sig själv - ännu en "klimatforskare" som inte begriper ett skit om meteorologi, astronomi eller för området relevant fysik. :xmas_smiley:
Att vara ung och satsa på rätt framtid ska man inte döma ut någon för.
Ett hyfsat bra kontaktnät och ett snyggt CV räknas i dagens värld, lika väl som då jag var ung lyckas medelmåttiga personer bättre än de "smarta".
Många misslyckas och vissa lyckas i sin karriär av olika orsaker.
Att synas är nummer ett, vad som skrivs om en person har mindre betydelse men mycket viktigare än att aldrig bli omskriven.

Vad är han när han fyller 50 år?????

Nu blir ännu svårare att negligera Greta

20190923_102030.jpg

Att vara ung och satsa på rätt framtid ska man inte döma ut någon för.
Ett hyfsat bra kontaktnät och ett snyggt CV räknas i dagens värld, lika väl som då jag var ung lyckas medelmåttiga personer bättre än de "smarta".
Många misslyckas och vissa lyckas i sin karriär av olika orsaker.
Att synas är nummer ett, vad som skrivs om en person har mindre betydelse men mycket viktigare än att aldrig bli omskriven.

Vad är han när han fyller 50 år?????

Tror du missade poängen här.

/ SatanG

Den mannen har inte alla hästar i stallet!
Till skillnad från Greta Thunberg bestämde du dig för att flyga till New York. Varför?

– Jag våndades över om jag skulle åka eftersom det innebär en utsläppsnota. Men om enbart de som är okej med att flyga deltar i FN-mötena så riskerar man att få en diskussion som inte är gynnsam för klimatpolitiken. Kan man ta båt till New York så är det jättebra, men jag jobbar så jag kunde inte det. På det stora planet kanske inte min flygresa är det viktigaste att diskutera utan hur vi skapar ett samhälle som inte kräver att vi flyger.

Är du rädd eller har du tillförsikt när du tänker på framtiden?

– Jag känner mig rätt hoppfull. Vi kan skapa ett så bra samhälle som möjligt utifrån förutsättningarna. Varje steg är superviktigt, når vi (en global uppvärmning på) 1,6 grader i stället för 1,8 grader får det mycket stor betydelse.

Jag upplever att Universitetet i Lund inte längre är en lärosanstalt utan instutition som alla andra i det forna DDR.

Hur skapar man klimathot? Jo, man letar upp en kurva och klipper ut den del som ser ut som ett klimathot. Tony Heller har i denna video visat hur just IPCC tillämpar detta BEDRÄGERI. Han förklarar också varför varför ”unga gubbar” måste hålla tyst för att inte förlora sina jobb. Jag är ekonomiskt oberoende och har inget att frukta av klimatsekterna.
Det hade varit kul om någon kunde belägga Tony Heller med att fara med osanningar, han bemöts bara med tystnad.

Orsaken han bemöts med tystnad är för att det inte går motbevisa fakta, bara tiga och låtsas att det inte finns. Det är så med aktivister inom alla områden, visa fakta och de blir tyst och går bort, men du hittar dem i ett annat hörn predika sina uppfattningar igen som om de aldrig hört talas om motbevisning.
Som också i denna tråd, där vi har gruppen som envist håller fast vid att det är en akut situation. Man tolkar en uppåtgående bristfällig statistik som akut, trots de inte har en aning om vad den innebär i praktiken. Man inbillar sig till och med att en ökning av de sk. växthusgaserna per automatik är dåligt och akut farligt.

Orsaken han bemöts med tystnad är för att det inte går motbevisa fakta, bara tiga och låtsas att det inte finns. Det är så med aktivister inom alla områden, visa fakta och de blir tyst och går bort, men du hittar dem i ett annat hörn predika sina uppfattningar igen som om de aldrig hört talas om motbevisning.
Som också i denna tråd, där vi har gruppen som envist håller fast vid att det är en akut situation. Man tolkar en uppåtgående bristfällig statistik som akut, trots de inte har en aning om vad den innebär i praktiken. Man inbillar sig till och med att en ökning av de sk. växthusgaserna per automatik är dåligt och akut farligt.
Det är väl först när notan skall betalas som uppvaknandet kommer. Jag hörde igår på Tysk TV att energipriset där var 31 centimos. Vad menar man med det? Jo man utgår från en familj om tre personer, kostanden för elenergin, är 31 centimos per kWh. Vår förbrukning förra månaden var 254 kWh. Bodde vi i Tyskland betalade vi således 78,74 Euro för augusti månad. Här i Spanien betalade vi bara 47,02 Euro.
Varför lär man inte av historien?

En central fråga i sammanhanget är vad som menas med fakta. Jag har övertygats om att det finns stora problem t ex försvinnande glaciärer, ökande havsnivåer, förorenad luft runt industrier och i storstäder, missbildade barn, döda havsbottnar, floder där alla djur dör, förgiftade områden där det funnits industrier. Det är några argument för att människor behöver visa större hänsyn till planeten. FN och många andra organisationer har fört fram andra argument efter att ha lyssnat på experter. Om man vill kalla det för en akut situation eller inte är en smaksak. För att påverka samhället rör det sig i många fall om långa processer. Då kan det finnas skäl att starta tidigt. Det är bekvämare att förneka behovet av att göra någonting. Det tar max någon minut.

En central fråga i sammanhanget är vad som menas med fakta. Jag har övertygats om att det finns stora problem t ex försvinnande glaciärer, ökande havsnivåer, förorenad luft runt industrier och i storstäder, missbildade barn, döda havsbottnar, floder där alla djur dör, förgiftade områden där det funnits industrier. Det är några argument för att människor behöver visa större hänsyn till planeten. FN och många andra organisationer har fört fram andra argument efter att ha lyssnat på experter. Om man vill kalla det för en akut situation eller inte är en smaksak. För att påverka samhället rör det sig i många fall om långa processer. Då kan det finnas skäl att starta tidigt. Det är bekvämare att förneka behovet av att göra någonting. Det tar max någon minut.
Nej, vill man kalla situationen akut, är det inte baserat på fakta och saklighet.
I den här tråden kan jag inte minnas att jag sett en enda representant som anser att allt vi påverkar som människa är helt irrelevant. Jag har inte sett ett enda inlägg som säger att vi kan förorena hur mycket vi vill. Slår du inte in öppna dörrar nu?

Nej, vill man kalla situationen akut, är det inte baserat på fakta och saklighet.
I den här tråden kan jag inte minnas att jag sett en enda representant som anser att allt vi påverkar som människa är helt irrelevant. Jag har inte sett ett enda inlägg som säger att vi kan förorena hur mycket vi vill. Slår du inte in öppna dörrar nu?
Möjligen, men jag ville vara tydlig. Jag tycker mig ha sett olika former av glidningar. Har jag sprängt öppna dörrar med dynamit hoppas jag, att du har överseende med detta.

Nej, vill man kalla situationen akut
En helt avgörande aspekt är definitionen på akut. Finns säkerligen inte någon enhetlig syn. Vad är din definition på akut? Vilket tidsspann tänker du på när ordet akut nämns i detta sammanhang?

Inget lurt med frågan överhuvudtaget men vi kanske till och med tycker samma men missförstår varandra på grund av att vi definierat ordet akut olika.

En helt avgörande aspekt är definitionen på akut. Finns säkerligen inte någon enhetlig syn. Vad är din definition på akut? Vilket tidsspann tänker du på när ordet akut nämns i detta sammanhang?

Inget lurt med frågan överhuvudtaget men vi kanske till och med tycker samma men missförstår varandra på grund av att vi definierat ordet akut olika.
Alarmisterna hävdar att vi har en katastrofal situation vi inte kan påverka inom tio år. Vissa går så långt som att hävda att våran generation eller vår nästkommande kommer att börja dö på grund av våran miljöpåverkan globalt sett. Jag talar alltså inte om träddöd i vissa områden som är extra hårt utsatt för föroreningar.

All diskussioner om föroreningar (växthusgaserna är ju inte en förorening utan tvärtom en gödning av naturen) är känt sedan långt tid och vi har intresse dra ned dem samt sanera områden vi tidigare har förstört.
Alla andra diskussioner om nivån på haven och land är irrelevanta då vi inte kan bevara ett normaltillstånd då naturen själv sköter detta oavsett om vi bidrar eller inte.

Jag anser vi har hundratals om inte tusentals år på oss med tanke på det arbete vi kontinuerligt gör.

Jag anser vi har hundratals om inte tusentals år på oss med tanke på det arbete vi kontinuerligt gör.
Nu fick jag tyvärr inte någon definition/åsikt av dig vilket tidsspann som du tycker inbegrips i ordet akut.....

Men anser du att vi har hundratals eller tusentals år på oss så är det upp till dig. Min övertygelse är att absolut ingenting kommer få dig att ändra din åsikt (eller ens överväga att ändra den).

Nu spelar det ingen roll i det stora hela. Bollen är tack och lov i rullning och jag är övertygad (jag får hoppas det inte är ett önsketänkande) om att teknikutvecklingen kommer att gå så dramatiskt fort så frågan om klimathotet är överspelad på en generation (25-30 år).

Nu fick jag tyvärr inte någon definition/åsikt av dig vilket tidsspann som du tycker inbegrips i ordet akut.....

Men anser du att vi har hundratals eller tusentals år på oss så är det upp till dig. Min övertygelse är att absolut ingenting kommer få dig att ändra din åsikt (eller ens överväga att ändra den).

Nu spelar det ingen roll i det stora hela. Bollen är tack och lov i rullning och jag är övertygad (jag får hoppas det inte är ett önsketänkande) om att teknikutvecklingen kommer att gå så dramatiskt fort så frågan om klimathotet är överspelad på en generation (25-30 år).
Du fick vad jag definierar som inte akut, samtidigt som jag förkastar alarmisternas påstående om inom vår generation.

Du fick vad jag definierar som inte akut, samtidigt som jag förkastar alarmisternas påstående om inom vår generation.
Det stämmer bra. Din uppfattning att det inte är akut att göra något på hundratals om inte tusentals år.... Jag tror inte ens att du kan hitta speciellt många sektkompisar här på forumet som delar din uppfattning. De flesta är inte beredda att chansa med sina barnbarn framtid..

Men som sagt det spelar ingen roll nu när förändringens tid är här. Ungdomarna tar sin egen framtid i sina egna händer så som det ska vara.... Gamla gubbar kan bara sitta brevid, ruska på huvudet och mumla något om att det var bättre förr.

"”Våra dagars ungdom uppträder ohövligt, föraktar auktoriteter, har ingen respekt för äldre människor och pratar när den borde arbeta. De säger emot sina föräldrar, skryter på bjudningar, glufsar i sig maten och tyranniserar sina lärare.”

Sokrates (??)

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
804
Anonym
A
G
Svar
824