Hur är erat väder?

• Trådstartare Trådstartare Gazton
  • Start datum Start datum

"Långeman " sa:
Vaknade 0600 i morse, här i Chon Buri, av ett jäkla liv, det regnade så det bara dånde, gick nästan inte att prata med varandra inomhus ens. Kom i etapper på 10 min. sedan kort stopp sedan samma sak igen, nu kl: 0820 så har det avtagit lite, har säker kommit 100 mm. på dessa timmar, ett av dom västa regnen under mina år i Thailand.

Kompl:
det är stora översvämningar från Chon Buri och ner till söder om Si Racha,det kom som jag skrev ovan stora regnmängder i detta omr.

Inte en droppe här, istället har det spruckit upp lite och solen visat sig igen.
Är ju ett vädersystem på chonburi sidan och ett annat här i Hua Hin.

Risken är väl att himlen öppnar sig lagom tills du kommer, brukar vara svinblött i oktober å vi behöver fylla på dammarna på golfbanorna.

Aja det är väl straffet för att man åker från solkusten till den hedniska sidan. men men bara 4 dagar sen hem till solen igen ;)

Hem till solen..
Det blir nog sjöstövlar å flytväst för din del när du kommer hem så passa på att bättre på brännan lite när du ändå är här ;D ;D

Risken med att komma över på den här sidan är att man kan få mersmak ;)

7uja6u9u.jpg

Blåsigt idag, helmulet och 11 grader. Det skall bli väldigt blött i eftermiddag/kväll dessutom, bäst att hålla sig inomhus.

Regnat rejält i natt och lite dugg på dagen som nu avtagit, sköna 26° för tillfället :D

Regnskurar, grått och trist. 14 grader. Man önskar sig till något soligare ställe, Thailand t ex. Men snart kallar plikten... :'(

Idag är det stor risk för att Pattaya blir rejält översvämmat halva beachroad hade 5-10cm vatten och mullrar på avstånd som ett rejält oväder är påväg.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp