Vad händer med väder och klimat i Thailand?

Om man är s k prismedveten så är det absolut två priser men vill vara utan, eller tre vilket som
Nobels fredspris som ohotad etta, swedan årets Svensk eller årets företagare. :p

Själv är jag inte bitter, i te det minsta men tror du Greta själv vet vad hon vill egentligen?
Vet du det själv så berätta, gärna så att alla förstår? Så dagens fråga är: Vad vill Greta egentligen?

Greta som person, inte religion, vill väl att mänskligheten ska göra mer för att förbättra miljö och klimat. Så uppfattar i alla fall jag hennes budskap.

Vad alla vuxna runt henne, de religiösa fanatikerna, politikerna och massmedia vill är nog inte riktigt lika solklart och där finns det nog lite mer blandade mål.

Greta som person, inte religion, vill väl att mänskligheten ska göra mer för att förbättra miljö och klimat. Så uppfattar i alla fall jag hennes budskap.

Vad alla vuxna runt henne, de religiösa fanatikerna, politikerna och massmedia vill är nog inte riktigt lika solklart och där finns det nog lite mer blandade mål.
Om man vill förbättra något måste man först veta hur allting fungerar.
Som de som jobbade på Tjernobyl, de visste inte hur det hela funkade och vi vet resultatet.
Att gå och manipulera klimatet med åtgärdet som man inte har en aning om vad som kommer att hända ät tiofalt värre.
Ingen, absolut ingen i världen vet eller förstår hur klimatet eller ens vädret, denna kaosartat fenomen, funkar, men det tycks vara många som vill manipulera det.
I mina öron låter det lite som att anställa Homer Simpson som huvudansvarig för ett kärnkraftsverk.
Lite ödmjukhet skulle vara på sin plats för dessa klimatmadorörer.
Miljö är en helt annan sak.

Senast ändrad:
Ganska passande

20190927_152259-275x206.jpg

Det här är du i ett nötskal :confused: du gillar verkligen att ge pekpinnar å tala om att folk är korkade. Tråkigt, mycket tråkigt:rolleyes:
Vem startade då Micke T , Du gjorde dig lustig över Gubbar som inte förstår Gretas budskap , Ger man sig in i leken osv ......
Sen börjar en till gapa och som vanligt babbla så fort det är nåt från Joker , Ja , som man ropar i Skogen ......
Nä, du är inte ensam, sitter en hel hög med gamla gubbar här och har åsikter om Greta och hennes Asperger å massa annat skitsnack. Är det någon överhuvudtaget som vet vad hon vill få fram? Eller är ni för bittra att förstå budskapet

Senast redigerad av en moderator:

Kika på när Greta fick frågor av expressen reporter , Herregud ,och för detta fick hon en mille ,Skrämmande , Och sen tycker Micke att vi som inte förstår är märkliga ,vad hon egentligen vill vet jag nog , hon vill nyttja alla dumskallar , så hon med sin morsa och PR byrån kan suga ur så mycket stash som möjligt

Greta vill ingenting , hon är styrd av morsan samt Pr folket , Och detta riktiga Ultra Extremvänstern dvs AFA folk , att vuxna människor inte förstår
1569584507551.png

1569584507551.png

1569584507551.png

Samtliga ogillar när jag biter tillbaka , så här skrev holmen

Han kanske inte är skolad som du, eller kanske han lägger sig på din nivå, av smart het, så att även du kan för stå, men det hjälpte ju inte.:cool:
Då blir det skit tillbaka , sånt är livet, Skit ut , skit in :rolleyes:

Kika på när Greta fick frågor av expressen reporter , Herregud ,och för detta fick hon en mille ,Skrämmande , Och sen tycker Micke att vi som inte förstår är märkliga ,vad hon egentligen vill vet jag nog , hon vill nyttja alla dumskallar , så hon med sin morsa och PR byrån kan suga ur så mycket stash som möjligt

Greta vill ingenting , hon är styrd av morsan samt Pr folket , Och detta riktiga Ultra Extremvänstern dvs AFA folk , att vuxna människor inte förstår
1569584507551.png

1569584507551.png

1569584507551.png

Först vet du vad hon vill och avslutar med att hon inte vill någonting?

Tror du att en högstadieelev på något sätt kläckte en plan som gick ut på att lura alla "dumskallar" i världen, räknat med att få en massa pengar, utmärkelser och genomfört denna plan?

Hon har offentligt bett och ursäkt och tagit avstånd från AFA och all form av våld. Barn som tagit på sig tröjor med ett budskap som inte är särskilt bra finns det många av. Vi är nog rätt många här inne som haft någon tröja eller liknande med ett budskap vi inte förstod på den tiden eller i alla fall tar avstånd från idag... Jag har definitivt haft på mig tröjor vars budskap jag inte står bakom i min ungdom när jag var ute och festade och härjade...

Varför så förvånad när det visar sig att hon inte är allvetande? Räknar man med att en 16-åring utan utbildning inom området ska ha svaren på komplexa frågor så får man kanske fundera över sina egna förväntningar mer än ett barns kunskaper i frågan.

Vem startade då Micke T , Du gjorde dig lustig över Gubbar som inte förstår Gretas budskap , Ger man sig in i leken osv ......
Sen börjar en till gapa och som vanligt babbla så fort det är nåt från Joker , Ja , som man ropar i Skogen ......
Nä, du är inte ensam, sitter en hel hög med gamla gubbar här och har åsikter om Greta och hennes Asperger å massa annat skitsnack. Är det någon överhuvudtaget som vet vad hon vill få fram? Eller är ni för bittra att förstå budskapet
Jag gjorde mig inte det minsta lustig, står helt å fullt för vad jag skrev.

Först vet du vad hon vill och avslutar med att hon inte vill någonting?

Tror du att en högstadieelev på något sätt kläckte en plan som gick ut på att lura alla "dumskallar" i världen, räknat med att få en massa pengar, utmärkelser och genomfört denna plan?

Hon har offentligt bett och ursäkt och tagit avstånd från AFA och all form av våld. Barn som tagit på sig tröjor med ett budskap som inte är särskilt bra finns det många av. Vi är nog rätt många här inne som haft någon tröja eller liknande med ett budskap vi inte förstod på den tiden eller i alla fall tar avstånd från idag... Jag har definitivt haft på mig tröjor vars budskap jag inte står bakom i min ungdom när jag var ute och festade och härjade...

Varför så förvånad när det visar sig att hon inte är allvetande? Räknar man med att en 16-åring utan utbildning inom området ska ha svaren på komplexa frågor så får man kanske fundera över sina egna förväntningar mer än ett barns kunskaper i frågan.
Morsan och hon hade AFA t -shirts ,De ljög först om detta ,att Greta hade lånat denna och inte visste ,dan efter fanns morsan med hon med ; AFA är en extrem Vänsterorganisation

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
788
Anonym
A
G
Svar
824
Visningar