Vad händer med väder och klimat i Thailand?

Tja om man skall spela in en film om klimatförändringar och sedan frusit fast (precis som man gjort tidigare i historien) var e då själva förändringarna baserat på.
-Jo hockeyklubbor...
Om du inte kan se ironin i detta kan det vara svårt att hjälpa dig.

Expressen lyfter idag fram en av av världens mest framstående klimatforskare. Det är så Lennart Bengtsson beskrivs.
Normalt brukar Expressen låta kvinnliga kulturjournalister pladdra om klimathot, trots att de inte duger att skilja på väder och klimat.
Expressen inser att artikeln med Lenanrt Bengtsson bygger på vetenskap och därför vill de ha betalt.

Skärmavbild 2019-09-07 kl. 06.48.35.jpg

Tja om man skall spela in en film om klimatförändringar och sedan frusit fast (precis som man gjort tidigare i historien) var e då själva förändringarna baserat på.
-Jo hockeyklubbor...
Om du inte kan se ironin i detta kan det vara svårt att hjälpa dig.
Det stod att det var producenter med för att filma klimatförändringen, stod inte att han var aktivist, kanske var en vanlig neutral filmproducent som skulle göra en dokumentär om tillståndet.
Han kanske till och med inte trodde på klimatförändringen.
Annars stod det att det var en båt med turister och bland dom även producenter för att göra en film, kunde vart typ Discovery.
Läste ingenstans att det var klimataktivister?

Det stod att det var producenter med för att filma klimatförändringen, stod inte att han var aktivist, kanske var en vanlig neutral filmproducent som skulle göra en dokumentär om tillståndet.
Annars stod det att det var en båt med turister och bland dom även producenter för att göra en film, kunde vart typ Discovery.
Hur skall man veta vad som är sant? Drama när Malmö fastnade i is | Ålands Sjöfart

Nä.. inte ens jag skrev "klimataktivister"..

Men som sagt det e ju svårt att producera en dokumentär om klimatförändringar när man fryser fast hela tiden, precis som man gjorde i början av århundradet med. Lol

Nä.. inte ens jag skrev "klimataktivister"..

Men som sagt det e ju svårt att producera en dokumentär om klimatförändringar när man fryser fast hela tiden, precis som man gjorde i början av århundradet med. Lol
Jag är intresserad av naturprogram och upplever att det tycks finnas ett krav på programmet för att det skall få visas på TV. Det måste finnas med ett avsnitt om klimatet och helst ett klimathot. Det skall bli intressant att se om det kommer någon film från deltagarna, M/S Malmö styrde ju ut mot öppet vatten. Det var ju det som Al Gore lovade - helt isfritt från år 2013.

190906-Al-Gore-2008.jpeg

Jag är intresserad av naturprogram och upplever att det tycks finnas ett krav på programmet för att det skall få visas på TV. Det måste finnas med ett avsnitt om klimatet och helst ett klimathot. Det skall bli intressant att se om det kommer någon film från deltagarna, M/S Malmö styrde ju ut mot öppet vatten. Det var ju det som Al Gore lovade - helt isfritt från år 2013.

190906-Al-Gore-2008.jpeg
Lovade? "MAY well be" ;)
Inte riktigt samma som att säga, "will be" ;)

Strutsen är ett smart djur eller hur 555
Apropå fake news.
Du vet väl att skrönan om strutsen som gömmer huvudet i sanden är just en skröna, eller fake news.
Hur den föddes vet jag inte men så mycket vet jag att det var inte Trump som satte igång den.
Annars brukar han få skulden för det mesta liksom högerregeringar i Sverige som ändå har varit ytterst sällsynta under historiens gång.

Apropå fake news.
Du vet väl att skrönan om strutsen som gömmer huvudet i sanden är just en skröna, eller fake news.
Hur den föddes vet jag inte men så mycket vet jag att det var inte Trump som satte igång den.
Annars brukar han få skulden för det mesta liksom högerregeringar i Sverige som ändå har varit ytterst sällsynta under historiens gång.
Ja och att om det går bra nu för USA så är det fortfarande tack vare Obama.
När man hör sådana argument är det bara att nicka medgivande. Det e ingen idé att argumentera mot hjärntvättade.

Den hittade jag på sajten Samhällsnytt. Vem som var ombord är sekundärt, fakta kvarstår att fartyget körde fast i isen.

Släpp det så kallade klimathotet. De ansvariga bör istället rikta fokus mot det verkliga hotet mot vårt land. Det som vår stor ledare kallar för ”oacceptabelt”...å lille Morgan som ska ”knäcka gängen”. Bara en massa ord som vanligt.

45 sköts .jpg
Må så vara att dom körde fast i isen men du försökte påskina att det var miljöaktivister
Som sagt strutsen är ett smart djur 555

Apropå fake news.
Jo visst vet jag att det är en skröna men det är ju en bra liknelse till dom strutsar 555 som inte kan lyssna/ta till sig de fakta som 90% av forskarna säger

Jo visst vet jag att det är en skröna men det är ju en bra liknelse till dom strutsar 555 som inte kan lyssna/ta till sig de fakta som 90% av forskarna säger
Säger 90% av forskarna det då, dom som forskar i ämnet?
Vi hade en kursföreläsare på skolan som just var forskare i ämnet och höll på just med växthuseffekten och klimatförändringar.
Han kunde inte säga om den existera eller ej, i nuläget (då för 10 år sen) vet ingen vilken påverkan på växthuseffekt vi har och i vilken grad den existerar sa han.
Våran kurslärare höll ju på att gå i taket
"här på Chalmers så har vi som policy att växthuseffekten och klimatförändringarna existerar ingen får förneka" bara en sån sak som policy och ingen får förneka, på ett tekniskt universitet med noll forskning i ämnet.
Kursföreläsaren svarade
"jag forskar i ämnet och måste ställa mig neutral tills jag kommit fram med bevis och i dagsläget finns inga sådana, vi jobbar med att se effekterna men det finns ingen som vet idag, alla bara gissar"
Han åkte runt i världen och tog prover i haven och analyserade.

Han sa dock att det finns tecken på att det existerar men han kan inte säga ja eller ej, han hoppades kunna göra det om några år.

Säger 90% av forskarna det då, dom som forskar i ämnet?
Vi hade en kursföreläsare på skolan som just var forskare i ämnet och höll på just med växthuseffekten och klimatförändringar.
Han kunde inte säga om den existera eller ej, i nuläget (då för 10 år sen) vet ingen vilken påverkan på växthuseffekt vi har och i vilken grad den existerar sa han.
Våran kurslärare höll ju på att gå i taket
"här på Chalmers så har vi som policy att växthuseffekten och klimatförändringarna existerar ingen får förneka" bara en sån sak som policy och ingen får förneka, på ett tekniskt universitet med noll forskning i ämnet.
Kursföreläsaren svarade
"jag forskar i ämnet och måste ställa mig neutral tills jag kommit fram med bevis och i dagsläget finns inga sådana, vi jobbar med att se effekterna men det finns ingen som vet idag, alla bara gissar"
Han åkte runt i världen och tog prover i haven och analyserade.

Han sa dock att det finns tecken på att det existerar men han kan inte säga ja eller ej, han hoppades kunna göra det om några år.
Glaciärerna minskar permafrosten minskar orkanerna ökar och struts beståndet ökar 555

Glaciärerna minskar permafrosten minskar orkanerna ökar och struts beståndet ökar 555
Ja men det kan ha naturliga orsaker, som sagt 90% av forskarna säger inte att det beror pga utsläpp.
Och du säger att strutsbeståndet ökar för att jag skriver att en forskare säger att han kan inte säga ja eller nej, han måste stå neutral i sin forskning tills han får fram ett resultat.
Nä du, jag vet inte vilket som stämmer och det vet inte du heller, däremot tror du något men du vet inte ett skit om det stämmer, du har valt en sida och valt att bara lyssna på den sidans argument.
Själv vet jag inte, lyssnar på båda sidor men svårt att sålla bland trollen från båda sidor.

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
804
Anonym
A
G
Svar
824
Visningar