Vad tjänar en thailändare

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Byggnads arbetarna i Lomsak sa dom låg på 10000 baht, restaurang personalen på hotellet där uppe 6000 baht, svägerskan på kontor i Bangkok kan komma upp i 18000 baht en månad med storhelger, kusin till ex frugan jobbar som någon typ av säkerhet/militär för kungen 40000, polischefen jag känner 80000, svägerska #2 ca 9000 baht tescho lager.

Fruns systers man som är polis i Buriram 30 000bht(många timmar) ..samt 2-300 bht /dag fickpengar från böter troligtvis som dom delar. Fruns bror som jobbar inom kommunen som administratör av något slag.. 30 000bht(som skall räcka till att hålla 3 barn i universitetsstudier, bil,hus,mat och övriga fasta kostnader.Poliskillen har nästan ny bil hus och 2-3 motorbike.Man undrar ibland hur dom klarar att få allt att gå runt! ???

Nu får jag väl skit igen för att jag är negativ , men Thai ljuger något fruktansvärt om sina löner ... En poliskapten i Udon som jag anser som trovärdig ,han är chef för en trafiksektion i ett distrikt och tjänar 22000 thbt i månaden, vår granne är mellanstadielärare sedan många år , han har ca 15000 thbt månaden .. jag blir bara så trött nbär jag hör hur vissa tror på dessa fantasilöner ...
En polis har som ingångslön(konstapel) idag ca 10000 thbt /månad
Min svåger jobbar som byggjobbare ,är duktig och kan mycket han har mellan 10-12000 thbt/mån .
Inte ofta Thai uppger korrekta summor om detta med inkomst ......

Men var och en blir lycklig på sin tro... ;D

"Phonta " sa:
Nu får jag väl skit igen för att jag är negativ , men Thai ljuger något fruktansvärt om sina löner ... En poliskapten i Udon som jag anser som trovärdig ,han är chef för en trafiksektion i ett distrikt och tjänar 22000 thbt i månaden, vår granne är mellanstadielärare sedan många år , han har ca 15000 thbt månaden .. jag blir bara så trött nbär jag hör hur vissa tror på dessa fantasilöner ...