Ärliga Thailändare

Hej

Personligen tror jag att droger är något som förekommer överallt och är ett problem i alla Thailands samhällsklasser.

Mvh isan lover
Klart det förekommer överallt det gör det i hela världen men dom stora yaba problemen är uppe i byarna, där är det en vardagsnärvaro, hemma inget vi själva märker av i vardagen.

Hej

Pattaya street cleaner finds wallet on Walking Street, earns praise while seeking owner​

By Pattaya Mail
January 7, 2025

Pattaya-4-Pattaya-street-cleaner-finds-wallet-on-Walking-Street-earns-praise-while-seeking-owner-1-copy.jpg
Kindness in Action: A Pattaya street cleaner’s honest act of returning a lost wallet wins hearts across the city.

PATTAYA, Thailand – A street cleaner in Pattaya has won widespread admiration after finding a lost wallet on South Pattaya Walking Street and making efforts to return it to its rightful owner. The cleaner’s honesty and kindness have touched the hearts of many.

One commenter praised the staff for prioritizing the distress of others, noting that their actions demonstrated great compassion. Another shared a personal story of losing her money and still feeling the regret, emphasizing how valuable such integrity is. Many wished the cleaner good fortune in the New Year, calling their act a reflection of a truly kind-hearted nature.

The cleaner’s actions were even compared to the high standard of honesty seen in Singapore, where lost items are promptly returned to their owners. This inspiring act of selflessness has become a beacon of hope, reminding everyone of the importance of doing good when given the opportunity.

Pattaya-4-Pattaya-street-cleaner-finds-wallet-on-Walking-Street-earns-praise-while-seeking-owner-2-copy.jpg
Integrity shines bright on Walking Street as a street cleaner goes above and beyond to reunite a lost wallet with its owner.

Mvh isan lover

Hej

NORWEGIAN TOURIST REUNITED WITH WEDDING RING LEFT IN KRABI 5 YEARS AGO
By Khaosod English - January 27, 2025

1738478118414.jpeg

Warunee Kuldee, owner of Bliss Resort Krabi, returns a wedding ring to its Norwegian owner at Koh Kwang Beach in Nong Thale, Mueang District, Krabi on Jan. 25, 2025. The ring had been left at the resort five years ago.

KRABI — A touching reunion occurred last Saturday when a Norwegian tourist retrieved her wedding ring from a hotel in Krabi, Thailand, where she had left it five years ago. The hotel staff had safely kept the ring throughout this period.

The story emerged on Facebook when Somsak Tebbut, the village headman of Moo 3 Koh Kwang, shared photos of the ring’s return ceremony at Koh Kwang Beach in Nong Thale, Mueang District, Krabi. The post garnered numerous comments praising the hotel owner’s integrity.

Warunee Kuldee, owner of Bliss Resort Krabi, discovered the diamond wedding ring in a guest room after a Norwegian family of ten checked out from their month-long stay five years ago. She immediately contacted the owner and promised to safeguard it until their return.

On January 26, 2025, the tourist unexpectedly returned to the hotel with three friends. “Do you remember me? The one who left the wedding ring?” she asked Warunee. The tourist revealed that she was traveling without her husband, who had passed away, and took the opportunity to reclaim her cherished possession during this trip to Krabi with friends.

“I’m overjoyed to finally return the ring to its rightful owner after keeping it safe for five years,” Warunee said.

Mvh isan lover

Thailändarna tycker jag verkar väldigt ärliga.
Nu bortser jag bl.a från de tjatiga "Skräddarna", och dom kanske inte ens ses som thailändska?
Det var värre i Filippinerna.
Där fick man ju utgå ifrån att folk ville lure en.
Ja det var mer eller mindre en uppgift dom verkade ha.

Thailändarna tycker jag verkar väldigt ärliga.
Nu bortser jag bl.a från de tjatiga "Skräddarna", och dom kanske inte ens ses som thailändska?
Det var värre i Filippinerna.
Där fick man ju utgå ifrån att folk ville lure en.
Ja det var mer eller mindre en uppgift dom verkade ha.
Hej

Jag uppfattar det precis likadant, det kommer såna här berättelser med jämna mellanrum och många man känner har upplevt liknande saker.

Mvh isan lover

Hej

Jag uppfattar det precis likadant, det kommer såna här berättelser med jämna mellanrum och många man känner har upplevt liknande saker.

Mvh isan lover
Det kändes dessutom som om man nästan skulle vara tacksam att man bara blev lurad där i Filippinerna och inte dödad eller skadad på något vis.
När jag skällde ut en kille som lurat av mig pengar (Pesos va?) så såg mina filippinska vänner livrädda ut och sa att vi snabbt skulle åka därifrån och aldrig mer åka tillbaka till den stadsdelen i Manilla.
Jag kommer ihåg att jag tyckte att jag var smart och hade anpassat min reskassa så att mina sista pesos gick till taxichauffören (Som givetvis också försökte blåsa mig) som körde mig till flygplatsen.

Så när jag klev in på flygplatsen så hade jag gjort av med alla inhemska pengar.
Detta var jag väldigt nöjd med enda tills det visade sig att någon jävel hade slagit upp ett bord och satt och krävde folk på "Terminal Fee"!?
-"Men va, jag ska ju flyga...hur?"
Jag har för mig att jag löste det med mitt bankkort.
"Terminal Fee" har jag inte varit med om vare sig före eller efter det där.
Man undrar ju om det där var sanktionerat från flygplatsen, eller om det var ett privat initiativ?

Hur fungerar det där?
Jag menar att det verkar finnas en massa restrektioner när det gäller immigranter och så där.
Jag får väl kanske flytta dit, men inte jobba va?
Gäller restrektionerna endast bleka personer?

Antar att de flesta har arbetsvisa, eller betalar böter med jämna mellanrum.
Det är olika restriktioner för arbetsvisa beroende på vilket medborgarskap man har.
Så var det tidigare iaf. Kineser behövde ha 40k i månadslön, västerlänningar 50k/mån. Inder och från den delen av världen är jag inte säker, de hade 30k/40k per månad för att få arbetsvisum.
Gissar att grannländerna Burma, Vambodia, Laos etc kommer undan då de tillhör Asean (osäker) alternativt jobbar svart.
Många inder som har bott i generationer i Thailand, många väldigt rika. Nana Plaza t.ex. ägs/var ägt av en indisk familj.

/ SatanG

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
9 K
A

Tillbaka
Topp