Var är det bäst att bo som fastboende i Thailand?

 
Det er ikke alle som trives i Thailand ,samme hvor dei bor ,



1779645305925.webp
Att många faranger efter smekmånaden, ja kanske efter något eller några år blir gnällspikar som ser det mesta som problem är något jag personligen sett många gånger genom åren. Fick själv en släng av detta efter några år när paradiset visade sidor jag tills dess valt att bortse från.

Men jag hade just då inte tid att vara gnällig, barn, familj och företag måste skötas, så man fick ta sig samman och acceptera alla minus.

Många av mina polare på den tiden när jag kom hit var dock betydligt äldre än mig och de hade tid att hänga runt stenborden eller frotera sig med likasinnade i baren, på farang luncher och andra ställen. Jag själv hade fullt upp med livet.

Men maken till gnällspikar som då, och säkerligen nu, har flyttat till LOS men ser allt som problem, har jag svårt att se man kan hitta annorstädes.
Det är fel på svedala, på Thailand, på thai och på faranger. Maten smakar skit och ölen har blivet dyrare..... ja o.s.v. Livet som "handsome man", blev inte det eviga semesterliv som många hade förväntat sig.

För dessa finns det antagligen inget plats i LOS, eller i världen som är bra.

Vi andra stackare som inte hade/har tid att gnälla, var /är ju tvugna att leva på för att förjäna vårt dagliga bröd, samt anpassa oss så gott man kan....

Men efter många år lever många av oss idag i en verklighet och ett land som erbjuder en frihet, men under ansvar som är MYCKET svårt att hitta någon annanstans..jag vet för jag försökte under rätt många år hitta ett bättte alternativ, ja innan jag hamnade här igen.

Idag är Thailand ett stort maipenrai i vissa delar för mig, och det hjälper mig till att vara lycklig för även det lilla, likt okryddad thaimat eller tvärtom.....maipenrai! Och om jag nu ville och hade orken finns ju allt runt hörnet, men det räcker ofta med vetskapen om att det finns där, "done that been there" är vi många som känner tror jag.
 
Att många faranger efter smekmånaden, ja kanske efter något eller några år blir gnällspikar som ser det mesta som problem är något jag personligen sett många gånger genom åren. Fick själv en släng av detta efter några år när paradiset visade sidor jag tills dess valt att bortse från.

Men jag hade just då inte tid att vara gnällig, barn, familj och företag måste skötas, så man fick ta sig samman och acceptera alla minus.

Många av mina polare på den tiden när jag kom hit var dock betydligt äldre än mig och de hade tid att hänga runt stenborden eller frotera sig med likasinnade i baren, på farang luncher och andra ställen. Jag själv hade fullt upp med livet.

Men maken till gnällspikar som då, och säkerligen nu, har flyttat till LOS men ser allt som problem, har jag svårt att se man kan hitta annorstädes.
Det är fel på svedala, på Thailand, på thai och på faranger. Maten smakar skit och ölen har blivet dyrare..... ja o.s.v. Livet som "handsome man", blev inte det eviga semesterliv som många hade förväntat sig.

För dessa finns det antagligen inget plats i LOS, eller i världen som är bra.

Vi andra stackare som inte hade/har tid att gnälla, var /är ju tvugna att leva på för att förjäna vårt dagliga bröd, samt anpassa oss så gott man kan....

Men efter många år lever många av oss idag i en verklighet och ett land som erbjuder en frihet, men under ansvar som är MYCKET svårt att hitta någon annanstans..jag vet för jag försökte under rätt många år hitta ett bättte alternativ, ja innan jag hamnade här igen.

Idag är Thailand ett stort maipenrai i vissa delar för mig, och det hjälper mig till att vara lycklig för även det lilla, likt okryddad thaimat eller tvärtom.....maipenrai! Och om jag nu ville och hade orken finns ju allt runt hörnet, men det räcker ofta med vetskapen om att det finns där, "done that been there" är vi många som känner tror jag.
Hej

En klockren beskrivning som stämmer till 100%.

Mvh isan lover
 
Att många faranger efter smekmånaden, ja kanske efter något eller några år blir gnällspikar som ser det mesta som problem är något jag personligen sett många gånger genom åren. Fick själv en släng av detta efter några år när paradiset visade sidor jag tills dess valt att bortse från.

Men jag hade just då inte tid att vara gnällig, barn, familj och företag måste skötas, så man fick ta sig samman och acceptera alla minus.

Många av mina polare på den tiden när jag kom hit var dock betydligt äldre än mig och de hade tid att hänga runt stenborden eller frotera sig med likasinnade i baren, på farang luncher och andra ställen. Jag själv hade fullt upp med livet.

Men maken till gnällspikar som då, och säkerligen nu, har flyttat till LOS men ser allt som problem, har jag svårt att se man kan hitta annorstädes.
Det är fel på svedala, på Thailand, på thai och på faranger. Maten smakar skit och ölen har blivet dyrare..... ja o.s.v. Livet som "handsome man", blev inte det eviga semesterliv som många hade förväntat sig.

För dessa finns det antagligen inget plats i LOS, eller i världen som är bra.

Vi andra stackare som inte hade/har tid att gnälla, var /är ju tvugna att leva på för att förjäna vårt dagliga bröd, samt anpassa oss så gott man kan....

Men efter många år lever många av oss idag i en verklighet och ett land som erbjuder en frihet, men under ansvar som är MYCKET svårt att hitta någon annanstans..jag vet för jag försökte under rätt många år hitta ett bättte alternativ, ja innan jag hamnade här igen.

Idag är Thailand ett stort maipenrai i vissa delar för mig, och det hjälper mig till att vara lycklig för även det lilla, likt okryddad thaimat eller tvärtom.....maipenrai! Och om jag nu ville och hade orken finns ju allt runt hörnet, men det räcker ofta med vetskapen om att det finns där, "done that been there" är vi många som känner tror jag.
Hej.
Många gånger tror jag att alkoholen är en starkt bidragande orsak till att man gnäller på det mesta och då spelar det ingen roll var man bor. Jag har träffat många alkisar i Thailand som är packade hela dagarna och det påverkar ju det allmänna måendet negativt. Det är ju inte heller så enkelt att flytta till ett nytt land och anpassa sig till en ny kultur osv.

Jag träffade min fru för mer än 20 år sen och har varit i Thailand många gånger. Vet inte exakt men ca 30 ggr.
Men att flytta dit o bo där finns inte på kartan för min del. Jag är svensk och vill inte bo någon annanstans. Vår thaifamilj är trevliga och svärmor är en underbar människa men jag har inte mycket gemensamt med dem. Jag kan inte heller thai. Det räcker bra med några veckor varje år.
Min fru har också blivit alltmer försvenskad under sin vistelse i Sverige och hon sa till mig nyligen att hon inte längre vill kalla sig buddist. Hon menar att buddismen motverkar en utveckling av Thailand mot ett mer demokratiskt samhälle. Tror att det ligger mycket i det. Även om buddismen är mer sympatisk än andra religioner eller livsåskådningar som tex islam.

Ta också tex sjukvård. I Thailand så dör du om det inte finns pengar att betala för vård. Svärmor åkte på cancer för några år sedan och vården betalades av min fru. Hon överlevde men det hade hon inte gjort om inte frun hade haft pengar. Tror att min fru påverkades ganska mycket av den upplevelsen. Sverige är inte så dumt att bo i.
Men det har blivit sämre tack vare den ansvarslösa invandringen som har resulterat i gängkriminalitet osv. Nu är det snart val igen o det vete fan vad man ska rösta på. En röst på Ulf med prästtanten i släptåg känns inte så lockande. Jimmie Åkesson som har blivit fet och dryg och säljer böcker till sig själv för skattepengar är inte heller ett alternativ. Jag var tidigare sosse under många år men med nuvarande partiledare känns inte det heller så kul. Vi får se.
MVH
Lilla Fridolf
 
Hej.
Många gånger tror jag att alkoholen är en starkt bidragande orsak till att man gnäller på det mesta och då spelar det ingen roll var man bor. Jag har träffat många alkisar i Thailand som är packade hela dagarna och det påverkar ju det allmänna måendet negativt. Det är ju inte heller så enkelt att flytta till ett nytt land och anpassa sig till en ny kultur osv.

Jag träffade min fru för mer än 20 år sen och har varit i Thailand många gånger. Vet inte exakt men ca 30 ggr.
Men att flytta dit o bo där finns inte på kartan för min del. Jag är svensk och vill inte bo någon annanstans. Vår thaifamilj är trevliga och svärmor är en underbar människa men jag har inte mycket gemensamt med dem. Jag kan inte heller thai. Det räcker bra med några veckor varje år.
Min fru har också blivit alltmer försvenskad under sin vistelse i Sverige och hon sa till mig nyligen att hon inte längre vill kalla sig buddist. Hon menar att buddismen motverkar en utveckling av Thailand mot ett mer demokratiskt samhälle. Tror att det ligger mycket i det. Även om buddismen är mer sympatisk än andra religioner eller livsåskådningar som tex islam.

Ta också tex sjukvård. I Thailand så dör du om det inte finns pengar att betala för vård. Svärmor åkte på cancer för några år sedan och vården betalades av min fru. Hon överlevde men det hade hon inte gjort om inte frun hade haft pengar. Tror att min fru påverkades ganska mycket av den upplevelsen. Sverige är inte så dumt att bo i.
Men det har blivit sämre tack vare den ansvarslösa invandringen som har resulterat i gängkriminalitet osv. Nu är det snart val igen o det vete fan vad man ska rösta på. En röst på Ulf med prästtanten i släptåg känns inte så lockande. Jimmie Åkesson som har blivit fet och dryg och säljer böcker till sig själv för skattepengar är inte heller ett alternativ. Jag var tidigare sosse under många år men med nuvarande partiledare känns inte det heller så kul. Vi får se.
MVH
Lilla Fridolf
Jo nog fan hörs det att du är en Sosse, sväljer allt som vänstermedia matar dig med :laugh2:
 
Vet inte var ni hittar de där ledsna stenbordsgubbarna som sitter o klagar?
Var nere på buakao igårkväll. Ser tydligt att det var lågsäsong. Gillar belgisk öl, främst Leffe blond, frugan e med och vi gick på jag tror det heter mini bar , jag tog en Leffe, frugan 8.. men men jag sa te sonen vi går o kollar om det firas midsommar på det där svenskstället(Harrys)
Jodå, 50 plussare 120kg plussare gubbar i ladslagströjor xxxl. Fullt röj. Lax och diverse annat midsommarmat. Jag e inget fan av majonäs så det där är inget för mig. Nä det blev pat piao wan gai på ett annat ställe med aircon och lugnt och tyst istället.

Sedan ned till jomtienbeachen och tränar sparkar en timme med dottern och hennes pojkvän och min capoeiraelev från Filippinerna. Skitkul

Screenshot_20260620_120409_Facebook.webp
 
Vet inte var ni hittar de där ledsna stenbordsgubbarna som sitter o klagar?
Var nere på buakao igårkväll. Ser tydligt att det var lågsäsong. Gillar belgisk öl, främst Leffe blond, frugan e med och vi gick på jag tror det heter mini bar , jag tog en Leffe, frugan 8.. men men jag sa te sonen vi går o kollar om det firas midsommar på det där svenskstället(Harrys)
Jodå, 50 plussare 120kg plussare gubbar i ladslagströjor xxxl. Fullt röj. Lax och diverse annat midsommarmat. Jag e inget fan av majonäs så det där är inget för mig. Nä det blev pat piao wan gai på ett annat ställe med aircon och lugnt och tyst istället.

Sedan ned till jomtienbeachen och tränar sparkar en timme med dottern och hennes pojkvän och min capoeiraelev från Filippinerna. Skitkul

Screenshot_20260620_120409_Facebook.webp
Sötsur Kyckling låter inte gott, det har jag lyckligtvis sluppit undan, Men jag äter väldigt mycket Kao man Gay. Egentligen soppan som är godast , nog hyfsat nyttig mat , Bara fågelfett samt iof ris som man trots att Thai förnekar det kan bli fet av, speciellt det söta riset som jag helt valt bort
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp