Hej
Håller med om det du skrev här och är man den sortens människa som har lätt att reta sig på saker så är nog inte Thailand rätt plats att välja.
Vad det gäller chili i maten så kör jag med samma mängd som övriga,
utan chili och koriander m,m kommer thaimaten inte alls till sin rätt, så när dom frågar hur stark man vill ha maten svarar jag alltid ”pet tamada” och då blir det bra, det händer ju annars ibland att man på en restaurang eller stånd längs vägen kryddar lite mindre eftersom man är utlänning, så där försöker jag vara tydlig och blir det ändå fel någongång beställer jag in mer chili.
Mvh isan lover