Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Då var det dags att rådfråga forumet om var jag hittar en återförsäljare av en NKT Bravo 125 3-hjuling.
Gärna i Trat med omgivning, kanske i Pattaya ???
Se bilden....
Då var det dags att rådfråga forumet om var jag hittar en återförsäljare av en NKT Bravo 125 3-hjuling.
Gärna i Trat med omgivning, kanske i Pattaya ???
Se bilden....
Vet inte hur det är i Trat men uppe i norra Isaan finns det såna här fordon i var och varannan MC butik, tror dessutom att det finns flera märken att välja på, dessutom både med flak och med soffa baktill för passagerare.
Har nog sett att den finns i webbutiker, jag hade hoppats att kunna åka från Koh Chang och inte alltför långt, slantat upp och åkt "hem" med den själv.....
Har nog sett att den finns i webbutiker, jag hade hoppats att kunna åka från Koh Chang och inte alltför långt, slantat upp och åkt "hem" med den själv.....
Då har jag hittat ett dylikt fordon till rätt pris i Trat.
Men....när jag frågar om registrering så säger återförsäljaren att det inte behövs registrering eller numnerplåt.
Jag frågar då vad som händer vid en poliskontroll? Svar: ”kanske du får böta 200-300 baht men oftast inte”
Någon som förstår sig på registreringsreglerna och kan förklara? Går detta fordon kanske som jordbruksredskap? Vad gäller?
Då har jag hittat ett dylikt fordon till rätt pris i Trat.
Men....när jag frågar om registrering så säger återförsäljaren att det inte behövs registrering eller numnerplåt.
Jag frågar då vad som händer vid en poliskontroll? Svar: ”kanske du får böta 200-300 baht men oftast inte”
Någon som förstår sig på registreringsreglerna och kan förklara? Går detta fordon kanske som jordbruksredskap? Vad gäller?
Inte lätt att få fakta men detta håller jag som troligt:
Bravon betecknas som jordbruksredskap och behöver/kan inte registreras i Thailand. Du får köra på allmän väg till/från dina ägor samt ”nödvändiga” transporter.
Denna info fick jag av återförsäljaren.
Frågade då polisen på Koh Chang om reglerna och fick svaret:
”Om du bara kör på Koh Chang och inte på fastlandet är det ingen fara. Vid en normal poliskontroll med några få lokala poliser stoppar vi dig inte om du har hjälm på dig. Om du ser fler än 5-6 poliser vid kontrollen kan du väl vända och försöka senare....”
Det finns en firma på höger sida när du kommer söderifrån in i Rayong Dom har en massa olika modeller men dom flesta ä nog eldrivna. Kanske du kan baställa vad du söker
Inte lätt att få fakta men detta håller jag som troligt:
Bravon betecknas som jordbruksredskap och behöver/kan inte registreras i Thailand. Du får köra på allmän väg till/från dina ägor samt ”nödvändiga” transporter.
Vi var och tittade på sådana 3-hjulingar nu när vi var nere då jag tänkte att det kan vara bra att ha när man ska till risfälten och även om man bara ska ha lite roligt där uppe.
Dom kostade nu mellan 60000 och 75000 bath beroende på vilken butik man gick på. Dom dyraste hade då tak åt föraren och framruta
Då har jag hittat ett dylikt fordon till rätt pris i Trat.
Men....när jag frågar om registrering så säger återförsäljaren att det inte behövs registrering eller numnerplåt.
Jag frågar då vad som händer vid en poliskontroll? Svar: ”kanske du får böta 200-300 baht men oftast inte”
Någon som förstår sig på registreringsreglerna och kan förklara? Går detta fordon kanske som jordbruksredskap? Vad gäller?
Dom går inte att registrera och är därmed olagliga att framföra på allmän väg, den lagen gäller främst för falanger. Detta innebär också att du inte kan försäkra den.
Hur mycker böter du får beror på i vilken stad du kör, i vissa skiter dom i det i andra blir det dyrt.
Jag köpte en röd metallic Bravo 150 med tak. Funkar bra. Poliserna i Kabin Buri och Sa Kaeo har ännu inte reagerat med intresse. Däremot thaifolket tycker det är skitkul med en farang o en så snygg tuktuk. Köpte i Sa Kaeo hos Suzukihandlaren.
Dom går inte att registrera och är därmed olagliga att framföra på allmän väg, den lagen gäller främst för falanger. Detta innebär också att du inte kan försäkra den.
Hur mycker böter du får beror på i vilken stad du kör, i vissa skiter dom i det i andra blir det dyrt.
I Kabin Buri och Sa Kaeo säger att du inte får köra långt.
D.v.s. om du är i närheten hemma och närmaste staden, handlar saker hem så är det inga problem.
Däremot skall en avgift på 1000bath per år betalas enligt handlaren. Betalade första hos honom när jag köpte, får forska i var resten betalas. Kan vara någon form av årlig skatt.
I Kabin Buri och Sa Kaeo säger att du inte får köra långt.
D.v.s. om du är i närheten hemma och närmaste staden, handlar saker hem så är det inga problem.
Däremot skall en avgift på 1000bath per år betalas enligt handlaren. Betalade första hos honom när jag köpte, får forska i var resten betalas. Kan vara någon form av årlig skatt.
Nä, får man inte framföra den mer än från hemmet till landet så blir det ingen försäkring då man inte kan registrera den, så det kan bli mycket dyrt när om något händer, och dom ger alltid/ oftast falangen skulden
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.