Värdefull hjälp

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

swensen

Medlem
Vill passa på och tacka er på ThaiSnack.se och övriga som skriver på siten.
Med bla. er hjälp så har min blivande hustru och jag lyckats med konststycket att få både visum och hindersprövning beviljade. Vi gifter oss nu i juni i Sverige och hoppas på en fin semester sedan.
Känns tryggt att veta att denna webbsiten finns då frågor uppstår och att alla är så vänliga och bistår med råd och tips, har fått stort utbyte av övriga inlägg i forumen.
Nästa år är det dags att ansöka om PUT och jag tar gärna emot tips redan nu om hur man går tillväga.
Mvh.
Swensen

Hej swensen,kul att du fixat allt redan,själv är jag gift med en thai-tjej i thailand(gäller inte så mkt i sverige) men vad är en hindersprövning??hoppas på hjäp av en som redan fixat detta.
mvh
jocke

Hej!
Hindersprövning sker genom att man skickar in blankett till Skattemyndigheten, de kollar då så att man inte är för nära släkt eller redan är gift.
Jag bifogade ett intyg från Kommunchefen i Phuket att min blivande hustru ej var gift, fick hjälp att översätta detta till svenska och bifogade både orginal och översättning. Därutöver behövs bara kopia på tjejens pass men jag skickade även med kopia på visumet för säkerhets skull. Någon vecka senare kom pappren tillbaka och då kontaktade jag kommunens borgerliga vigselförättare och beställde tid.
Tycker nog att detta var bra mycket enklare än visumansökan till Sverige, blir ansökan om PUT nästa gång.
Blanketten kan du hämta på Skatteverkets hemsida http://www.skatteverket.se/download/18. ... 788002.pdf
/Swensen

VAD SJUTTON ÄR PUT FÖR NÅGOT????????????????
NÅGON SOM VET???????????????
Glegolo

PUT, om du vill att din nära vän ska stanna
för gott i svedala :nod:

PUT är en förkortning av permanent uppehållstillstånd. Mvh. flor

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
33
Visningar