Varför alla dessa tatueringar på thaifolk?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

gunnarg

Forumveteran
Varför alla dessa tatueringar på thaifolk? 8)

// REDIGERAT AV ADMIN
Denna tråd är utflyttad ur en bildtråd! Det är roligt med alla olika typer av diskussioner som startar i befintliga trådar men tänk på att inte tappa ämnet. Var inte rädd för att skapa nya trådar när ett nytt ämne dyker upp. Det blir till glädje för många och är lättare att hitta då.

Ang off-topic som ofta blir i trådar så beror det nog ofta på en vilja att bara småprata lite och det är naturligtvis positivt och bra men hoppas att någon vill skapa lite bra trådar i forumet (Länk till "Ordet är fritt" skall ses över inom kort) för "Allmänt småprat", snick-snack eller vad som helst. Med en sån rubrik på ämnet så blir det knappast OT (Off topic) :wai:

"Mats 49 " sa:
Tatueringarna kan ibland vara förknippat med Buddhismen,
Kan även vara gäng relaterade tattoos på thai,
Precis som övriga världen......gunnarg.
Eller bara för att det är snyggt, thai är också människor liksom :thumbsup: :thumbsup:

:wai: :wai:

Mats 49
Snyggt????Människor,ja även thai.

Tack Matte hoppas du e nöjd me den handknackade...

En tatuering e som en minnesbok

Är det en sån här ni menar?

Ubon

Cluster 112.jpg

"legolas " sa:
jag tolkar nog Mats49 inlägg där han pratar om människor. Som om att thai är "människor" och med det alltså lika mottaglig för "modet" för dagen.

Vi i väst har ju de senaste decenniet minst fullständigt översvämmats av tatueringar och nu de sista 5-6 åren så är det fullständigt förödande att se alla dessa meningslösa, tillintetsägande tatueringar på människor som inte har ett skit att "säga" med dessa tatueringar.

Som vanligt så handlar det om att hitta sig själv, ha en tatuering som förstärker en själv. För min del så föredrar jag att vara "ren" istället för att skitna ner mig om jag inte har nåt att säga med tatueringen.

Många många fullständigt meningslösa tatueringar ser man på folk som egentligen inte skulle ha en tatuering. tatuering var förr, som det var med smeknamn... De BETYDDE NÅT...

Jag tror att Mats menade som sagt var, att thai har fallit för modet med tatueringar precis som vi falanger gjort.....
Instämmer med föregående.Det var det jag menade.

"Gazton " sa:
Ber om ursäkt för det :wai: borttaget nu

Du behöver inte be om ursäkt, detta skrev han med glimten i ögat för vi behöver lite humor med i trådarna. Dina tatueringar kan man ju se som en spegling av varför thai gör en del av sina.
Tatueringar har ju blivit en fluga över hela jorden även om ursprungliga orsaker varierat.
Thai har säkerligen flera anledningar idag även om jag tror att det var för att visa var man hörde hemma.

Sen var det ju fint att se bilden på dig, nu vet vi hur du ser ut ;D ;D ;D
Lite humor annars dör forumet
MVH kjell.t

Hmm... du ändrade bild

Gazton det finns ett bra ställe att sätta din aik tatuering på o de e på arselet 8)

gazton sen e det ju så vi som har skinnet spännt vi kan ju göra en massa värre me dom uppblåsta skulle se snyggt ut när dom får för sig att gå ner lite ;)

Sen angående dom där tatueringarna på thaikillen så e det Budda tatueringar o ja kan lova att för honom betyder dom en massa o ingen mode grej .........

sen även om det har blivit mode här hemma dom flesta som gör gör nog inte för modets skull utan för dom betyder nog varje tatuering en masa

tatueran micke :)

"Mats 49 " sa:
I det avseendet har du helt rätt som vanligt Legolas.
Men för mig personligen så hade du fel. ;D
Räknar mig som halvthai, anser mig ha rätt att skriva detta inlägg!

Mats 49
Du kan aldrig bli halvthai.Glöm det.Farang är farang forever.

Jag kan hålla me dig lite grann där lego typ zlatan & Ljungberg tatueringar betyder för mig bara mode

"Mats 49 " sa:
Min kompis Thaifru och deras gemensamma barn har bott i sverige i
8 år nu, hon anser sig själv lika mycket svensk som thai.
Sorry för alla : :offtopic: inlägg från mig.

Mats 49
:wai:

Jo, men du skrev innan att du räknar dig som en halvthai.
Du bor i sverige, du är inte gift, ni har inga gemensamma barn enligt dig själv.
Den du pratar om nu är ju inte i samma situation som du, så det där kan du ju inte jämnföra med dig själv.
:offtopic:

"Mats 49 " sa:
Bor där 3-4 månader varje år, lever som dom,
Måste jag vara gift för att få ha mina åsikter om mig SJÄLV?
:offtopic:

Mats 49
:wai:

Men för den skull blir du inte Thai
Jag har träffat en hel del thai i svedala o vet ingen som kallar sig halvsvensk i deras ögon är o förblir dom thai
Men din kompis fru kanske har lite Lao i sig o då kan det ju vara annurlunda ;D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp