Verkställt dödsstraff.

Livstidsstraff är vad jag förstår inte tidsbestämt. Bedöms personen som en fara för allmänheten, samt gjort vad Akilov gjort, lär han få stanna en bra bit över 20 år. Jag har dock inga förhoppningar om att hans straff på utvisning efter straffet ska någonsin bli av, tyvärr.

/ SatanG
Du har rätt @SatanG ! Akilov kommer aldrig att bli utvisad från Sverige. Det vet han. Ge den ting tong en spruta så sparar svenska staten 10 tals miljoner... Eller skicka hem honom med restriktioner att avtjäna straffet där han kommer ifrån. Samma tids bestämning.. 20 -30 år i hemlandet i spjället... Utan filt tofflor och god mat …. ;););)
Nu sitter säkert en del miljöpartister och tycker synd om honom... Dålig uppväxt.... Han behöver utbildning och omtanke... och massor av kramar varje dag.. :mad::mad::mad: :thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown:

Precis som i Sverige där livstid fängelse är 25 år, men blir utsläppt efter 16 år

Som Ubon sa, bara inte teddy börjar svamla, och svamla började teddy, var har Du fått detta ifrån? att en livstidsdom i Sverige skulle vara 25 år? finns inga fastställda regler om tid, när man tidsbestämmer en livstidsdom...begäran om tidsbestämning avgörs av Örebro tingsrätt efter prövning i varje enskilt fall. Jfm: Axmyr, faktiskt så håller jag med Ubon i detta...:)
https://sv.wikipedia.org/wiki/Livstids_fängelse_i_Sverige

Jag vet jag bara svamlar, ska sluta med det nu, jag ska bli lika perfekt som alla andra på detta forumet :) fast det är mycket svammel från andra här med. Bara det att jag är ny här och ni andra har säkert svamlat ihop er mot alla nya. Men det är lugnt, trist bara att allt måste vara så förbannat seriöst.
Det är precis det inte är,, det du inte redan vet behöver du inte veta, men det kommer med tiden, vilka som spelar spelet, och då finns det alltid medel att ta till när man vet mer.. Kryptiskt ? Nej. Verkligheten är sådan.:):blank::)

De flesta här har varandras tel.nummer eller e mail , sen kontaktar vi varandra när någon skriver något , då kan vi gemensamt gå emot tillex en ny medlems påståenden och på det sättet göra fel till rätt och omvänt ,, nu vet du det Teddy , det är precis som du tänkte .
Alla är inte med , men de flesta här tillhör "den inre cirkeln ":)

De flesta här har varandras tel.nummer eller e mail , sen kontaktar vi varandra när någon skriver något , då kan vi gemensamt gå emot tillex en ny medlems påståenden och på det sättet göra fel till rätt och omvänt ,, nu vet du det Teddy , det är precis som du tänkte .
:) jo det anade jag ganska direkt. Men det är lugnt, jag håller mig i bakgrunden och nöjer mig med att läsa ert svammel, men gör inga mer inlägg för det är trist att alltid få skit för allt hela tiden. Jag har väl troligen bott för länge utomlands för att begripa mig på svenskar :) Ett intressant folk som precis som det land de kommer ifrån anser sig vara bäst på allt.
Jag tyckte det var lite kul att skriva på svenska ibland, men det finns väl flera forum till det :)

Precis som i Sverige där livstid fängelse är 25 år, men blir utsläppt efter 16 år

Som Ubon sa, bara inte teddy börjar svamla, och svamla började teddy, var har Du fått detta ifrån? att en livstidsdom i Sverige skulle vara 25 år? finns inga fastställda regler om tid, när man tidsbestämmer en livstidsdom...begäran om tidsbestämning avgörs av Örebro tingsrätt efter prövning i varje enskilt fall. Jfm: Axmyr, faktiskt så håller jag med Ubon i detta...:)
Vi har ju polismördarna Arklöv och Zetreus, vet inte hur länge dom suttit, ingen strafflindring där, och dom kommer sitta läääänge till;) förmodligen livstid på riktigt.

Du och jag @Phonta har ju snackat i telefon för typ ett år sedan, blev tom. "kompisar" på FB. Men vart tog du vägen där.?.. Annars kan jag väl säga det var trevligt den tiden det varade.
Vad nu detta har med dödsstraff att göra.. 555

Vi har ju polismördarna Arklöv och Zetreus, vet inte hur länge dom suttit, ingen strafflindring där, och dom kommer sitta läääänge till;) förmodligen livstid på riktigt.

Arklöv vet jag inte, Zetreus nu mera Eriksson, tekniskt sett så skulle han försatts på fri fot hösten 2018, men så blir det inte pga. att en högre rätt beslutat att riva upp beslutet ifrån Tingsrätten om tidsbestämt straff, domen var 1995, och livstidsstraffet kvarstår, och ska man gå efter detta vad teddy säger, så har teddy inte en siffra rätt...:)

Du och jag @Phonta har ju snackat i telefon för typ ett år sedan, blev tom. "kompisar" på FB. Men vart tog du vägen där.?.. Annars kan jag väl säga det var trevligt den tiden det varade.
Vad nu detta har med dödsstraff att göra.. 555
Kanske Phonta upplevde dig som ett dödsstraff och flydde :)

Arklöv vet jag inte, Zetreus nu mera Eriksson, tekniskt sett så skulle han försatts på fri fot hösten 2018, men så blir det inte pga. att en högre rätt beslutat att riva upp beslutet ifrån Tingsrätten om tidsbestämt straff, domen var 1995, och livstidsstraffet kvarstår, och ska man gå efter detta vad teddy säger, så har teddy inte en siffra rätt...:)

Jag är inte mycket för siffror om de inte innebär att man får ett nummer :)

En del är man ju inte ens längre vänner med , och dem kan man ju verkligen vara utan:D, men en del är riktigt trevliga i verkliga livet , Legolas tillex .. en hyvens kille :thumbsup::thumbsup:

Jag är nog lika trist irl som på forumet, därför bäst utan farangvänner irl, thaisen är lättare för de behöver inte hävda sig hela tiden :)

Tillbaka
Topp