Vårt första äldre hus blev vi mer eller mindre blåsta på, det blev uppkäkat av termiter. Eftersom huset frugan växte upp i också var fallfärdigt byggde vi ett nytt på den tomten. Svärfar anlitade byggare själv och övervakade det hela, Ännu efter 6 är har inga fel uppdagats så vi är nöjda. Det finns plats till samtliga när vi åker ner, inga problem.
Huset vi köpte i Khon Kaen (som vi aldrig bodde i eftersom vi ångrade beslutet att flytta ner) var också gediget. Det var ett misstag att köpa det men lyckligtvis har vi lyckats sälja det igen och fått tillbaka pengarna så ingen förlust. Men det var nog ren tur, det var ett par som båda jobbar i en bank som köpte det, dom fick kanske förmånliga lån.
Bilder på det första huset finns i min Isaan-tråd om jag inte missminner mig.
Huset vi köpte i Khon Kaen (som vi aldrig bodde i eftersom vi ångrade beslutet att flytta ner) var också gediget. Det var ett misstag att köpa det men lyckligtvis har vi lyckats sälja det igen och fått tillbaka pengarna så ingen förlust. Men det var nog ren tur, det var ett par som båda jobbar i en bank som köpte det, dom fick kanske förmånliga lån.
Bilder på det första huset finns i min Isaan-tråd om jag inte missminner mig.