Vilken medresenär ogillar du mest?

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Vilken medresenär hatar du mest?

• Ryggstödsfällaren

Röster: 5 20.8%
  • Fyllot

Röster: 1 4.2%
  • Han som fyller ut mer än sitt eget säte

Röster: 0 0.0%
  • Platsfyllaren

• Pladdertrollet

Röster: 1 4.2%
  • Stinkbomben

Röster: 2 8.3%
  • Den självutnämnde ledaren

• Platsbytaren

• Nervvraket

• Musikpuckot

• Platserövraren

Röster: 3 12.5%
  • Terrorbarn

Röster: 9 37.5%
  • Smittobäraren

Röster: 3 12.5%

• Totala väljare
    24

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Men Borat, bara för att man tycker det är jobbigt med skrikande barn på flyget så behöver man för den skull inte hata barn!

Störs inte så himla mycket av det själv (van från jobb i förskolan), men självklart är det jobbigt när man inte får någon ro på resan.

"kjell.t " sa:
Barnhatare eller brist på förstånd?
Här drar man alla över en lina, men det är inte barnen som är problemet, det är föräldrarna. Dessa föräldrar skulle förmodligen orsaka skit själv om barnen inte var där. Normala föräldrar ser till att barnen är lugna och har något att göra som hjälper till att sitta stilla och tysta.

Många vuxna har inte en susning om hur man ska uppföra sig bland folk.
Charterbranchen kan jag inte men har rest en del reguljärt med mina barn som små och de var mindre störande än de flesta på flygturerna.

De som är störiga ser/hör ni, men flertalet missar ni för att de inte stör

Som du såg i mitt inlägg så är det egentligen föräldrarna som får sig en ordentlig känga.
Har varit på flera flygningar och senast i onsdags där morsan till en 3-åring inte säger ett knyst till sin unge som drar, sliter och sparkar i mitt säte.
Nu bord jag ha sagt åt morsan, men svensk som jag är håller jag käft.

Men det finns tusentals olika passagerare som jag inte kan med.
Dessa djävla idioter som tror att korridoren är nåt djävla omklädningsrum.
Där står dom och lägger väskor upp i hatthyllan, tar ut något från samma väska och sätter in något annat. Upp med jackan, ja det glömde dom så dom tar av sig jackan och lägger den upp i hatthyllan.
Sedan ska dom ha en kofta från sin väska.....

Så står resten av passagerarna frustrerade bakom.
Ibland vid sådana tillfällen kan man höra en dryg kommentar från någon som antingen står i kön eller redan har hunnit sätta sig och ser på spektaklet.

"andrejsdenruskige " sa:
Som du såg i mitt inlägg så är det egentligen föräldrarna som får sig en ordentlig känga.
Har varit på flera flygningar och senast i onsdags där morsan till en 3-åring inte säger ett knyst till sin unge som drar, sliter och sparkar i mitt säte.
Nu bord jag ha sagt åt morsan, men svensk som jag är håller jag käft.

Men det finns tusentals olika passagerare som jag inte kan med.
Dessa d[¤#@@¤%] idioter som tror att korridoren är nåt d[¤#@@¤%] omklädningsrum.
Där står dom och lägger väskor upp i hatthyllan, tar ut något från samma väska och sätter in något annat. Upp med jackan, ja det glömde dom så dom tar av sig jackan och lägger den upp i hatthyllan.
Sedan ska dom ha en kofta från sin väska.....

Så står resten av passagerarna frustrerade bakom.
Ibland vid sådana tillfällen kan man höra en dryg kommentar från någon som antingen står i kön eller redan har hunnit sätta sig och ser på spektaklet.

För att inte tala om dessa "erfarna stureplansresenärer" som skall bortsta tänderna och byta om för att se "fräääsccha" ut kl 05.50 i passkontrollen. Pellejönsar.

Vilket gnäll det blev.

Jag ogillar snorungar som sparkar och rycker i mitt säte.
Spelar ingen roll om de är 3 eller 13 år.

Jag gillar inte heller att det är barnskrik när jag ska sova.

Ovanstående står jag för och det är jag nog inte ensam om.
Det innebär dock INTE att jag hatar barn generellt, vilket sannolikt väldig få (om ens någon) gör.

Får man inte plats i flygstolen med armstöden nedfällda ska man naturligtvis betala för två stolar.Det klart jobbigaste efter överfet granne är pratkvarnen som har varit på resmålet förut och inte kan sluta dela med sig av erfarenheterna.

"legolas " sa:
jag för min del hatar den som inte finns med på listan och det är fanskapet som snarkar i stolen bakom eller bredvid. Han stör precis alla på en omkrets av 5x5meter, kan sabba hela resan.

och sedan så suckar man ju djupt när man upptäcker att där finns ungar med på planet (babysar), som konstiga föräldrar skall dra omkring med över hela jordklotet och störa allt och alla....

;) ;) ;)

Ahhh, äntligen får jag besserwissra.....för vilken gång i ordningen vet jag inte.

Omkrets anges nog inte i 5x5meter. Tror att du är ute efter Ø

Herre jösses vad gubbagnäll det var i denna tråd.

Reser man kollektivt i grisklass får man acceptera att andra människor märks i ens närhet :o

Rätt där ledarn! Självfallet måste man acceptera att det är trångt i ekonomiklassen. Detta är ju ett övergående problem på 10-11 timmar. Åka business eller economy extra? Bara om jag kan göra det genom uppgradering via bonuspoäng.

Gubbagnäll förresten borat - hur gammal är du själv?? ???

"Berralund " sa:
Rätt där ledarn! Självfallet måste man acceptera att det är trångt i ekonomiklassen. Detta är ju ett övergående problem på 10-11 timmar. Åka business eller economy extra? Bara om jag kan göra det genom uppgradering via bonuspoäng.

Gubbagnäll förresten borat - hur gammal är du själv?? ???

Rena ungdomen här verkar det som ;)
-Eller inte tillräckligt gammal för att reta mig på allt och alla runt omkring mig, som äldre ofta gör omedvetet.
-Ska jag vara ärlig så börjar de flesta över 30 bli gaggiga.....

"borat " sa:
Rena ungdomen här verkar det som ;)
-Eller inte tillräckligt gammal för att reta mig på allt och alla runt omkring mig, som äldre ofta gör omedvetet.
-Ska jag vara ärlig så börjar de flesta över 30 bli gaggiga.....

Tråden handlar om "Vilken medresenär ogillar du mest?". Behövs ingen raketforskning för att se vart en sån tråd kommer att hamna ;D

En av dom värsta är dom där jäv.... som måste ta tag i ryggstöt fram för sig för att kunna resa sig upp typ gammla GJ och kärringar och alltid i precis när man ha slocknat in 8)

"Birger LKPG " sa:
En av dom värsta är dom där jäv.... som måste ta tag i ryggstöt fram för sig för att kunna resa sig upp typ gammla GJ och kärringar och alltid i precis när man ha slocknat in 8)
Du blir kanske också gammal en dag. 8)

"Birger LKPG " sa:

Hehe, den har jag upplevt. Sedan släpper dom dessutom ryggstödet så det blir som när man skjöt sudd med linjalen i skolan. Whiplash varning på dessa pensionärer

Tror det är dags att införa gamlings-fria flyg, säg en maxålder på 55 :thumbsup:......skönt att slippa gnällande snarkande ryggstödsdragare !

"borat " sa:
Tror det är dags att införa gamlings-fria flyg, säg en maxålder på 55 :thumbsup:......skönt att slippa gnällande snarkande ryggstödsdragare !
"andrejsdenruskige " sa:
Åldersgränser där endast 30-45, ja kanske upp till 55år borde kunna entra ett flyg.
Resten kan transporteras som cargo.

Precis vad jag tänkte skriva :thumbsup: :thumbsup:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp