Vilken olycks/livförsäkring har eran Tirak?

Min tirak har Socialsecurity genom hennes jobb och hon betalar 5% av hennes lön, men jag vet inte så mycket vad denna försäkring gäller för.

Om det skulle hända eran Tirak något, speciellt om ni har barn ihop. Vilken olycksförsäkring/livförsäkring har eran Tirak?

Min tirak har Socialsecurity genom hennes jobb och hon betalar 5% av hennes lön, men jag vet inte så mycket vad denna försäkring gäller för.

Om det skulle hända eran Tirak något, speciellt om ni har barn ihop. Vilken olycksförsäkring/livförsäkring har eran Tirak?
Frugan har ingen, om det händer frugan något så skulle inte det ekonomiska läget ändras för våra barn dom har fortsatt mig.

Vi har en livförsäkring för frun, både en sparform och försäkring i BDO Bank.
Täcker upp till 1 mille i sjukvårdskostnader, 500.000 vid dödsfall. Kostar 2840/månad och ska betalas i 10 år.
Efter 20 år betalas den åter + avkastning, har man inte nyttjat den så blir det en bra slant som pension.
Utöver det försäkrad i Phil Health som kostar 100/månad, täcker sjukvårdskostnader upp till 80% till ett visst belopp. Vidare inbetalning till statlig pension 330/månad (SSS).

Det är ju sjukvård som är dyr och fort kan dränera ens ekonomi vid långa behandlingar.

Allt i lokal valuta.

Hade väl inte hjälpt med en olycksfallsförsäkring eller livsförsäkring den täcker inte cancer.
För det var ju den typ av försäkring som han frågade om.
Varför skulle inte en livförsäkring undanta sjukdom och cancer?
Vår livförsäkring täcker sjukdom och cancer i alla fall... även olyckor.

Varför skulle inte en livförsäkring undanta sjukdom och cancer?
Vår livförsäkring täcker sjukdom och cancer i alla fall... även olyckor.
Livförsäkring ger väl utbetalning vid dödsfall eller disability.

För sjukvård så är det ju sjukvårdsförsäkring/health insurance som täcker det.

Vi har en livförsäkring för frun, både en sparform och försäkring i BDO Bank.
Täcker upp till 1 mille i sjukvårdskostnader, 500.000 vid dödsfall. Kostar 2840/månad och ska betalas i 10 år.
Efter 20 år betalas den åter + avkastning, har man inte nyttjat den så blir det en bra slant som pension.
Utöver det försäkrad i Phil Health som kostar 100/månad, täcker sjukvårdskostnader upp till 80% till ett visst belopp. Vidare inbetalning till statlig pension 330/månad (SSS).

Det är ju sjukvård som är dyr och fort kan dränera ens ekonomi vid långa behandlingar.

Allt i lokal valuta.
Inne och kolla på BDO, den där livförsäkringen hon har låter som den jag har på Kasikorn fast jag valde bort sjukvårdsdelen.
Den som alla investeringsproffsen på forumet dömde ut och sa att det var bättre att jag satte i ett sparande som familjen kunde få istället ifall olyckan dök upp.

Fast jag får inte fram hela policyn gällande sjukvård på BDO hemsida bara att en dagspeng betalas ut när man är inlagd?

Hospital Income Benefit
Pays the Insured Member an allowance for each day of hospital confinement.

Står inget på hemsidan vad den täcker gällande sjukvård, ifall det kan vara nåt och försöka hitta något liknande.

Skulle jag köpa en sjukvårdsförsäkring till bäbisen tex som täckte upp till 1 miljon baht hos BUPA kostar den 50.365 baht om året, utan OPD, med basic OPD 75.000 baht.

För frugan lägre dock 24.192 baht utan OPD, 38.000 med OPD.

För sonen 8 år 27.700 utan OPD, 41.200 med OPD.

För mig kostar den 36.000 baht utan OPD men då har jag så det täcker sjukvårdskostnader upp till 2 miljoner baht.

Kostnader är per år.

Jag har valt att försäkra mig som utlänning då jag har noll skydd.

Om dom blir sjuka så får jag betala sjukvården och jobba på, dom har ju också ett visst statligt skydd vilket jag inte har.

Nu har jag dock skickat mail till BUPA och frågat om ett familjepaket så får vi se vad dom svarar.

Senast redigerad av en moderator:
Man måste ju inte skicka frun till Bkk hospital om hon blir sjuk.
Finns bra sjukvård till en bråkdel av kostnaden, varför ska man bo 5 stjärnigt som sjuk när man nöjer sig med 500 bahts hotell som frisk?
Ofta just rummet som är den stora skillnaden men allt är ju dyrare på Bkk H.

Tjejen behövde runtga lungorna och vi åkte till ett väl renomerat militärsjukhus. Kolla blodtryck, runtga lungorna och prata med doktorn kostade 200 baht.
På Bkk tar dom väl 300 bara för att kolla blodtrycket....

En kompis gjorde en smärre operation, en doktor och 2 syrror höll på i ca en tim. 2000 för allt.

Är man vid medvetande och kan bestämma själv så finns det bra sjukvård som inte ruinerar en.

Jag har olycksfall i bil och moppe försäkring och funderar på att backa upp det med en lös olycksfall för 5000/år.
Är ju då största risken är och täcker även om man ex får ett sår som senare blir infekterat. En kompis låg en vecka på Bkk H just för infekterat sår på en ren olycksfalls försäkring, såret uppkom ju som en liten olycka.

Man måste ju inte skicka frun till Bkk hospital om hon blir sjuk.
Finns bra sjukvård till en bråkdel av kostnaden, varför ska man bo 5 stjärnigt som sjuk när man nöjer sig med 500 bahts hotell som frisk?
Ofta just rummet som är den stora skillnaden men allt är ju dyrare på Bkk H.

Tjejen behövde runtga lungorna och vi åkte till ett väl renomerat militärsjukhus. Kolla blodtryck, runtga lungorna och prata med doktorn kostade 200 baht.
På Bkk tar dom väl 300 bara för att kolla blodtrycket....

En kompis gjorde en smärre operation, en doktor och 2 syrror höll på i ca en tim. 2000 för allt.

Är man vid medvetande och kan bestämma själv så finns det bra sjukvård som inte ruinerar en.
Lägger du nog på lite på priserna på Bangkokhospital, vet inte vad du får betala men.

För samatal med läkare för frugan 200 baht.
För blodprov 150 baht.

För diabetes kontroll med prover 392 baht

Har kvittona framför mig.

Men det dyra blir när dom skall propsa på mediciner men då har vi frågat vilka mediciner det är det sista också köpt på apoteket jämter för 1/5 del av priset.

Bangkok hospital tar tex. samma paracetamol för barn som du kan köpa i vilken 7/11 som helst klistrar läkarens rekommendation över etiketten med stor tex Bangkokhospital också sen tar dom 10 gånger priset jämfört med tex. 7/11 ;)

Sista kontrollen frugan var på så skulle dom ge frugan kalcium, det skulle kosta mer än hela läkarbesöket.

"Stryk det vi skall inte ha några mediciner eller tillskott härifrån"

Bangkok hospital tar tex. samma paracetamol för barn som du kan köpa i vilken 7/11 som helst klistrar läkarens rekommendation över etiketten med stor tex Bangkokhospital också sen tar dom 10 gånger priset jämfört med tex. 7/11 ;)

Sista kontrollen frugan var på så skulle dom ge frugan kalcium, det skulle kosta mer än hela läkarbesöket.

"Stryk det vi skall inte ha några mediciner eller tillskott härifrån"
Är det bara jag som tycker att Bangkok hospital, iaf i Khorat, ger prisvärd deluxe vård?
Men när dom sålde på oss olivolja för att smörja skalpen på lillen så tyckte jag att det kändes som en blåsning, pröjsade för ett paket med förundersökningar, förlossning, folsyra, vitaminer och en massa annat som tydligen skulle vara bra och efterkontroller. 17000 bath.

Fick jag svar från BUPA det dom kan erbjuda är 10% rabatt per familjemedlem om alla har samma plan.
Sen får man tillbaks 10% av kostnaden om försäkringen inte har använts under året.
Men använder en familjemedlem försäkringen under året så förlora man dom 10% att få tillbaks på alla försäkringarna.

Är det bara jag som tycker att Bangkok hospital, iaf i Khorat, ger prisvärd deluxe vård?
Men när dom sålde på oss olivolja för att smörja skalpen på lillen så tyckte jag att det kändes som en blåsning, pröjsade för ett paket med förundersökningar, förlossning, folsyra, vitaminer och en massa annat som tydligen skulle vara bra och efterkontroller. 17000 bath.
Var ju ett jätte bra pris långt under deras officiella paketpriser för födsel.
Hur längesen är detta?

Ser jag att dom höjt priserna rejält sen vi födde för 1 månad sen?
Var en snabb prishöjning.

För en månad sen, kejsarsnitt samt operera bort Apendix, 3 nätter på rum, vaccinationer och eftervård 65.000 baht.

Nu kostar samma paket 102.000 baht och det är bara 30 dagar sen.

https://www.bangkokhospital.com/ind...ons/fixed-pricing-obstetric-delivery-packages

Här är farangpriserna och paketinnehållet på Engelska, dessa priser gäller för utländska kvinnor.

https://www.bangkokhospital.com/ind...ons/fixed-pricing-obstetric-delivery-packages

Inne och kolla på BDO, den där livförsäkringen hon har låter som den jag har på Kasikorn fast jag valde bort sjukvårdsdelen.
Den som alla investeringsproffsen på forumet dömde ut och sa att det var bättre att jag satte i ett sparande som familjen kunde få istället ifall olyckan dök upp.

Fast jag får inte fram hela policyn gällande sjukvård på BDO hemsida bara att en dagspeng betalas ut när man är inlagd?

Hospital Income Benefit
Pays the Insured Member an allowance for each day of hospital confinement.

Står inget på hemsidan vad den täcker gällande sjukvård, ifall det kan vara nåt och försöka hitta något liknande.

Skulle jag köpa en sjukvårdsförsäkring till bäbisen tex som täckte upp till 1 miljon baht hos BUPA kostar den 50.365 baht om året, utan OPD, med basic OPD 75.000 baht.

För frugan lägre dock 24.192 baht utan OPD, 38.000 med OPD.

För sonen 8 år 27.700 utan OPD, 41.200 med OPD.

För mig kostar den 36.000 baht utan OPD men då har jag så det täcker sjukvårdskostnader upp till 2 miljoner baht.

Kostnader är per år.

Jag har valt att försäkra mig som utlänning då jag har noll skydd.

Om dom blir sjuka så får jag betala sjukvården och jobba på, dom har ju också ett visst statligt skydd vilket jag inte har.

Nu har jag dock skickat mail till BUPA och frågat om ett familjepaket så får vi se vad dom svarar.

Vad betyder OPD?

Det är förundersökningen.
Som om du går till vårdcentralen och mår dåligt och läkaren gör kontroll, konsultation, diagnos.

Inte själva vården.

Så jag betalar för läkarkonsultation och det är ju den billigaste delen medans försäkringen täcker behandlingen om jag tolkar det rätt.

Min försäkring hade kostat 20.000 baht mer om året om jag hade lagt till det.

Det är vården jag vill ha läkarkonsultation för 20.000 baht extra per år är jag inte intresserad av.

Eller kallas en sjukvårdsförsäkring livförsäkring på Svenska?
Jonas , tror dom mixar dessa i Thaialnd , den svindyra jag hade ett år i Thailand , hos Thai Pagan (statligt tror jag ) innehåll både liv och sjuk samt olycksfalls försäkring ,allt i ett fint paket för 112,000 thbt /år:):):):)

Livförsäkring ger väl utbetalning vid dödsfall eller disability.

För sjukvård så är det ju sjukvårdsförsäkring/health insurance som täcker det.
Nej du, vi fick 5 olika alternativ att välja på, vår täcker sjukdom, olycksfall och dödsfall.
Bry dig inte så mycket om namnet bara, för det är en översättning till svenska.

Givetvis täcker det inte sjukdomar som tidigare behandlats och det finns journaler på.

Tillbaka
Topp