Mina funderingar på kvällens V-75
Lite tips och info från en glad amatör.
Lopp1:
Här lär nr 2 Kadett CD bli favorit. Att tänka på ärr att vinner cirka varannan gång. Vbann senast.
Nr 1 Seabiscuit var inte riktigt frisk senast och Nurmus häst har gjort rent hus i Finland.
För den som hoppas på lite skräll finns nr 9 Haraldino som alltid går bra, nr 10 om det blir körning och ta då även med Lutfi med nr 8.
Själv tar jag nog och spikar. Om det nr 1 eller 2 beror på värmnings-rapporterna.
Lopp 2:
Bör stå mellan de tre första spåren. Kan nr 1 Nettan Palema hålla ut de övriga så är mycket vunnet. Nr 2 Aisle Stand kan få drömloppet med lucka. En löiten varning för nr 3 Canaka B F som det äntligen har lossnat lite för.
Jag tar även med nr 9 Jitanes om de kör ihjäl sig där framme.
Lopp 3:
Nr 1 Timetosaygoodbye är favorit, har gjort det bra på slutet.
Men jag spikar nr 7 Marshland, som jag tycker är en bättre häst.
Lopp 4:
Nr 3 Vincennes och nr 4 Mermaid Ås är favoriter. Jag hoppas på skräll här. Ston brukar skrälla.
Tar bort de båda favoriterna och streckar nr 1, 5, 7, 9,och 11 det får räcka.
Lopp 5:
Nr 13 Elliot Hall är dunderfavorit. Klart bästa hästen men fel distans. Jag tar med honom och garderar med nr14.
Lopp 6
Går ut hårt och spikar nr 3 Prawn som jag tycker om. Vann senast och har visat bra skalle. Spår 3 och autostart bör ge honom en bra resa och spurta kan han.
Lopp 7:
Koirtlopp 1640 meter och startrusning. Nr 4 Jetblue Volo kan nog ta spets och leda länge. Vart hamnar nr 5 Ridgehead Cahore, risken är att Lutfi kör på och tar över. Nr 1 Caddie Comet är inte dålig, men var hamnar han. Glöm inte nr 11 Gills Abbe och nr 7 Victory Hill.
Så jag lär spela för min hundralapp och börjar med en spik. Om det bli nr 1 eller 2 får vi se.
Övrigt så blir det lopp 2: nr 1, 2, 3, 9.
Lopp 3: Spik nr 7.
lopp 4: 1, 5, 7, 9, 11.
lopp 5 : 13, 14.
lopp 6: Spik nr 3.
Lopp 7: 1, 4, 5, 7, 11.
1*4*1*5*2*1*5= 200 rader och en hundralapp.
Kent