X-RAY Outlaw

Inte BUPA och jag har erfarehet av den så bullshit.
Du får ett magnetkort som funkar som patientbricka.
Bara gå till sjukhusen som dom har avtal med, alla dom stora.
15 min efter är du hos läkare.

Hur många Thaibolag har du erfarehet av?
Försäkringar här nere brukar va lätta.

Om du påstår att försäkringsbolagen här nere är svåra säger jag att du är full of shit och ljuger.

Bupa är väl undantaget och känns inte som en thaiförsäkring heller. Med dessa konstiga åter betalningarna av premien. Hade inte ens dem i åtanke när jag skrev thaiförsäkringar.

Bupa är väl undantaget och känns inte som en thaiförsäkring heller. Med dessa konstiga åter betalningarna av premien. Hade inte ens dem i åtanke när jag skrev thaiförsäkringar.
Jag har en fru som är sämsta bilföraren i världen, vet inte hur många gånger jag nyttjat bilförsäkring här nere, säger fortsatt att du ljuger, så enkla att ha att göra med.

Jag har en fru som är sämsta bilföraren i världen, vet inte hur många gånger jag nyttjat bilförsäkring här nere, säger fortsatt att du ljuger, så enkla att ha att göra med.

Sjukförsäkringar var det väl som diskuterades som jag har egen erfarenhet av. Bil har väl aldrig varit några problem för mig heller men har aldrig total kvadat en bil. Men med tanke på hur mycket en liten skada på verkar premien skulle det inte förvåna mig om de skulle säga upp den vid en total skada.

Sjukförsäkringar var det väl som diskuterades som jag har egen erfarenhet av. Bil har väl aldrig varit några problem för mig heller men har aldrig total kvadat en bil. Men med tanke på hur mycket en liten skada på verkar premien skulle det inte förvåna mig om de skulle säga upp den vid en total skada.
Lät dom du snacka annat än sjukvård i din replik?!

Tror också att försäkringarna i Thailand mera är kopplade till livförsäkringar. När någon blir sjuk eller skadar sig vill inte de betala först en massa pengar för operationer och eventuella behandlingar som blir livslånga utan räknar på det noga. Samtidigt tecknar de flesta försäkringen för efterlevande. En i vår släkt hade en massa försäkringar när han dog i kommer inte ihåg hur många bolag men det blev en utbetalning på 40 miljoner. Jag kommer ihåg att han vill inte ha behandling och var nöjd med hur det hela skulle sluta och pratade om hur bra det skulle bli med försäkringarna.

Va ju bra svar, jag ställde en fråga, behöver man betala självrisk, nåt som berör oss alla boende här, men du orkar inte svara.
Sur för jag inte hade tid läsa hela inlägget, jag satt på restaurang.
Skall alla straffas för det?

Nä ok.

Jag fick betala självrisk när jag blev inlagd. Om jag minns rätt fick jag betala 20k av notan som slutade på 70k.
Jag vill minnas att det gick att betala högre premie och få bättre villkor om jag ville men tyckte inte det behövdes.
Det här är inte något facit, jag skulle bli förvånad om de inte har många olika varianter.
Min premie bestämdes naturligtvis också av åldern, jag rekar alla intresserade att kontakta företagen direkt eller iaf rådgöra med en försäkringsmäklare för mina uppgifter är inte färska. Det går även begära priser online om man ger sina data.

Om AIA är rätt bolag för andra vet jag inte, för mig och frugan som fortfarande använder bolaget har jag aldrig sett problem.
Håller också med dig om att försäkringsbolag i Thailand verkar långt enklare att handskas med än i Sverige. Har haft flera olika bilförsäkringar t.ex. och flera gånger blivit förvånade över hur enkelt de ersätter skador. Nästan så de vill hitta mer ersättningar än det finns ibland.

Gissar att BUPA ger bättre villkor generellt alt ses som mer exklusivt, det är iaf dyrare. Jag vet att frugans närmaste kollega som är regionschef över SEA har valt BUPA i sitt kontrakt, även hon thailändare.

/ SatanG

Man behöver inte blanda ihop livförsäkringar med sjukförsäkringar.
Alla banker har t.ex. livförsäkringar som brukar ses som ett skattesubventionerat pensionssparande med utbetalningar efter t.ex. 10 år. Dör man innan så betalar, en del av dessa iaf, ut hela försäkringsbeloppet.
AIA, och sannolikt de flesta försäkringsbolag, har även renodlade sjukförsäkringar.
En annan form av sjukförsäkring/livförsäkring är väl den som ingår i sociala skyddsnätet som man kan välja att ingå i och vara med i på livstid. Man ska dock vara anställd en viss tid. Kan det här för dåligt för att detaljera.

/ SatanG

Nu förstår jag, tråden heter X-RAY Outlaw, och nu kom jag på varför en försäkring behövs...

Hej

Bilförsäkringar har vi bra erafenhet av i släkten, t.o.m dom som har varit kanonfulla och gjort bilar till skrot har fått ut en bra ersättning.

Men både sjukförsäkringar och olycksfalls försäkringar har det hänt att vi har fått problem med i släkten, livförsäkringar har dock fungerat.

Mvh isan lover

Hej

Frugan hade en AIA försäkring på sina föräldrar, när hennes mamma sen blev allvarligt sjuk vägrade AIA ta sitt ansvar, dom sa upp försäkringen och ville inte betala ut något alls trots att mamman var allvarligt sjuk och låg på sjukhus, när vi kom till Thailand fick vi efter kontakter med AIA kontoret i Bangkok åtminstone tillbaka inbetalde premier, mamman var sjuk ytterligare några månader och dog sedan, efter detta är min uppfattning att AIA är ett bluffbolag som jag aldrig kommer att rekommendera någon att vända sig till.

Mvh isan lover
Ja detta råkar många ut för och är en av anl till att jag inte har sjukförsäkring.
ATM betalar alltid..

Sålänge jag har åldern så kommer jag behålla försäkringen, nu 36.000 baht om året, försäkrad för sjukvård 2.000.000. Använder jag den inte under året får jag tillbaks 10%
Men inget ja tror jag kommer ha råd med efter 65, priserna skenar ju iväg då.

Då måste du ha ett verkligt usla anställningsvillkor.
Det ingår numera i samtliga avtal.
Har du förhandlat bort pension också?

Hej

Jag känner faktiskt en Svensk som har avsagt sig den statliga pensionen, det var inte helt lätt men det gick, detta var på 80-talet.

Han kommer ifrån en högborgerlig familj med god ekonomi, både han och hans förfäder har ätit lunch på stadshotellet, tagit en cigarr och konjak efter maten i flera generationer, han var jättearg när han fick besked om att han skulle få pension, vi har inga socialfall i vår släkt sa han, det kommer aldrig på tal att jag ska ligga det allmänna till last sa han, så efter diverse samtal och signerande av dokument slapp han vanära familjen och bli ”socialfall”.

Mvh isan lover

Hej

Big Joke har tydligen trampat någon på tårna eller växt sig för stor, han har nu omplacerats till en inaktiv tjänst.

IMMIGRATION CHIEF TRANSFERRED TO INACTIVE POST

By Pravit Rojanaphruk, Senior Staff Writer

April 6, 2019 4:19 pm

1554561663807.jpeg

lg.php

BANGKOK — The immigration chief, who was seen as a rising star in the police force, was abruptly transferred to an inactive post according to an order released Saturday.

The document, issued by police commander Gen. Chakthip Chaijinda, said Lt. Gen. Surachate “Big Joke” Hakparn was transferred on Friday to the Operation Center of the National Police Office. The order specified neither his new duties nor the reason for the transfer.
Surachate became one of the most visible faces of the Royal Thai Police after leading a crackdown on foreigners illegally staying in Thailand in 2017. He was appointed as the chief of the Immigration Bureau in September 2018 and received much praise for handling the headline-making case of a Saudi woman who narrowly escaped deportation from Thailand on her way to seek asylum in Australia.

Immigration Chief Transferred to Inactive Post

Mvh isan lover

Hej

Big Joke har tydligen trampat någon på tårna eller växt sig för stor, han har nu omplacerats till en inaktiv tjänst.

IMMIGRATION CHIEF TRANSFERRED TO INACTIVE POST

By Pravit Rojanaphruk, Senior Staff Writer

April 6, 2019 4:19 pm

1554561663807.jpeg

lg.php

BANGKOK — The immigration chief, who was seen as a rising star in the police force, was abruptly transferred to an inactive post according to an order released Saturday.

The document, issued by police commander Gen. Chakthip Chaijinda, said Lt. Gen. Surachate “Big Joke” Hakparn was transferred on Friday to the Operation Center of the National Police Office. The order specified neither his new duties nor the reason for the transfer.
Surachate became one of the most visible faces of the Royal Thai Police after leading a crackdown on foreigners illegally staying in Thailand in 2017. He was appointed as the chief of the Immigration Bureau in September 2018 and received much praise for handling the headline-making case of a Saudi woman who narrowly escaped deportation from Thailand on her way to seek asylum in Australia.

Immigration Chief Transferred to Inactive Post

Mvh isan lover

Hans Facebook försvann även den enligt tjejen. Eller ja rättare sagt verkar det som alla hans sociala media konton är borta överallt nu.

Tillbaka
Topp