X-RAY Outlaw

Va då aprilskämt???
Ingen som har funderingar varför på bossen för IM heter som han gör.
Med thailogik minskar även fordringarna på de statliga sjukhusen om det blir olagligt med stor åldersskillnad.
Samtidigt blir man av med de fattigaste farangerna.
Även kritiken att Thailands största exportvara är kvinnor i den bästa åldern.

Big Joke är inget aprilskämt.....
Där ser jag en viss logik, fast om det är sant så är det lite rasistskt

Vad inte många vet kanske är att det är rejäla böter om man inte betalat fordonskatten.
Oftast bryr sig inte polisen men har dom kontroll för just det kan det bli dyrt.
Samma med ppliskontrollerna, det är ibland bestämt innan vad som skall kontrolleras.
Bil, pickup, moppe, alkohol.
Alla stoppas inte alltid, ibland är det fordonet, ibland hudfärgen.

Ang priser så köpte jag fin fläskfilé på Tesco nu, 163 baht kilot, något billigare än Sverige eller?

55555, var väl inte så jag menade.
Sonen själv ser mig som farsa, han känner inte till någon annan.
Men en 9åring har ingen egen vilja, så skulle min fru dö får ju inte jag vårdnaden eftersom jag inte är biologisk förälder, utan den kommer ju ännu värre hamna på den riktiga farsan.
Släkten tror jag inte hade varit något problem, överdrev lite där.
Men den riktiga farsan vet jag inte men kan bara tänka mig vilken möjlighet för han.
Dock har jag ju köpt ett billigt hus, så kommer inte gråta blod över huset.
Kommer nog bli mer ledsen om det blir tvist om barnet, huset skiter jag i vid en sådan situation, skulle då flytta med yngste till condon om dom tog den äldste ifrån mig också hade dom fått löst ut den yngstes arvsdel.
Jaja vilket som risken jag ser är just bara om frugan kilar vidare innan mig.
Handlar väl om när detta skulle ske , även i Thaialnd frågar man barnet själv om var det vill bo , från 12 år får barnet vanligtvis själv bestämma ,även har skulle du kunna få vårdnaden om pojken så önskade , Har haft lite med detta att göra då frugans barn skulle till Sverige , Farsan bråkade som fn efterssom han hade haft vårdnaden om den äldsta dottern under alla år , men då fick hon själv bestämma 12 år gammal var hon ville bo , och pappan kunde ej stoppa flytten till Europa

Vad inte många vet kanske är att det är rejäla böter om man inte betalat fordonskatten.
Oftast bryr sig inte polisen men har dom kontroll för just det kan det bli dyrt.
Samma med ppliskontrollerna, det är ibland bestämt innan vad som skall kontrolleras.
Bil, pickup, moppe, alkohol.
Alla stoppas inte alltid, ibland är det fordonet, ibland hudfärgen.

Där har du fel kostar nästan inget. Tror det rör sig om en baht per dag.
Efter 7år tar dom skylten på bilen.

Där har du fel kostar nästan inget. Tror det rör sig om en baht per dag.
Efter 7år tar dom skylten på bilen.
Ok, försäkringsbolaget sa att det var 20.000 baht nu som gällde, detta är för 3 månader sen och att vi gjorde bäst att åka och betala den så fort som möjligt innan någon polis tog oss.
Men försäkringsbolaget kanske hade fel?

Den säljs ofta till detta låga pris, då kan man köpa mycket och frysa in..
I Phil vet jag inte då vi aldrig köper kött.
Någon gång nötfärs för en hemlagad köttfärssås.
Ok nu va det ju styvt 6 år sen men jag köpte allt käk på Ica Maxi och väldigt ofta fläskfilé och normalpris var runt hundralappen och nån enstaka gång typ 79 kr, men 39 kr har jag aldrig sett, du blandade nog ihop siffrorna.

Ok nu va det ju styvt 6 år sen men jag köpte allt käk på Ica Maxi och väldigt ofta fläskfilé och normalpris var runt hundralappen och nån enstaka gång typ 79 kr, men 39 kr har jag aldrig sett, du blandade nog ihop siffrorna.

Inga ihopblandade siffror alls.
Det är inte så länge sedan det postades bilder med dessa priser i Sverige fast i en annan tråd.
Kanske i valuta tråden för 1-2 månader bakåt.

Att du inte varit hemma på 6 år betyder inte att dåvarande priser gäller i år.

Sen att folk köper detta skräpkött fullt av hormoner och antibiotika bara för att det är billigare är en gåta.
Låtaas är inte bättre än Maxi.
Inget lokalproducerat i deras diskar.

Inga ihopblandade siffror alls.
Det är inte så länge sedan det postades bilder med dessa priser i Sverige fast i en annan tråd.
Kanske i valuta tråden för 1-2 månader bakåt.

Att du inte varit hemma på 6 år betyder inte att dåvarande priser gäller i år.

Sen att folk köper detta skräpkött fullt av hormoner och antibiotika bara för att det är billigare är en gåta.
Låtaas är inte bättre än Maxi.
Inget lokalproducerat i deras diskar.
På 6 år lär inte priserna ha gått ner.
Spec inte import...
Tror att det är som vanlig med siffrorna.

Kul att läsa hur folk skriver att dom minsann inte äter div kött pga hormoner och antibiotika, antar att dom aldrig äter ute då..

Ok, försäkringsbolaget sa att det var 20.000 baht nu som gällde, detta är för 3 månader sen och att vi gjorde bäst att åka och betala den så fort som möjligt innan någon polis tog oss.
Men försäkringsbolaget kanske hade fel?

Verkar som du har rätt kan mycket väl stämma. Jag blandade ihop det med skatten. Som man inte slipper att betala om man inte lämnar in skyltarna. Jag sköter inte om detta själv frugan gör det.

Verkar som du har rätt kan mycket väl stämma. Jag blandade ihop det med skatten. Som man inte slipper att betala om man inte lämnar in skyltarna. Jag sköter inte om detta själv frugan gör det.
Var skattelappen jag menade som man klistrar fram på rutan.
Om "jag"har rätt vet jag inte?
Jag går bara på vad försäkringsgubben sa.
Vi var med om en liten olycka för 3 månader sen.
Försäkringsgubben såg att vi inte betalat skatten, lite slarvigt ;)
Låt inte polisen se lappen att ni inte betalt, det är 20.000 i böter nu.
Vi hade missat betalningen, vi betalade efter försäkringsgubben varnade oss.
Men är det 1 baht om dagen hade ju det blivit billigare att skita i bilskatten, för våran bilskatt är kostar mer än 1 baht om dagen?

Senast ändrad:
Var skattelappen jag menade som man klistrar fram på rutan.
Om "jag"har rätt vet jag inte?
Jag går bara på vad försäkringsgubben sa.
Vi var med om en liten olycka för 3 månader sen.
Försäkringsgubben såg att vi inte betalat skatten, lite slarvigt ;)
Låt inte polisen se lappen att ni inte betalt, det är 20.000 i böter nu.
Vi hade missat betalningen, vi betalade efter försäkringsgubben varnade oss.
Men är det 1 baht om dagen hade ju det blivit billigare att skita i bilskatten, för våran bilskatt är kostar mer än 1 baht om dagen?

1 baht förseningsavgift eller något löjligt var det utöver skatten. Orsaken till det hela var att vi funderade på att ställa av en bil ett tag. Men det var inte möjligt utan att lämna in skyltarna. Hur somhelst det var förkrångligt och bonusen på försäkringen hade blivit drabbad. Kommer inte perfekt ihåg hur det var men kommer i håg att försenings avgiften var löjligt låg. Dessutom var det böter av polis du skrev så helt fel av mig.

Vi har sagt att vi skall snacka med advokat och kolla arvsdelen.
Haft fullt upp med annat så det har blivit lite negligerat.
Förhoppningsvis inget akut.

Enligt sambon så kan man göra sina barn och släktingar arvlösa i Thailand, när hennes far dog så fick hon och systern ärva allt, varken mamman eller bröderna fick ärva något.

Försäkringen som man måste teckna före 60 ska vara AIA enligt sambon.

Tillbaka
Topp