X-RAY Outlaw

 
Så står det väl inte, att dom åker i finkan, det står att dom är arresterade...:)
 
När man ser vilka utlänningar som blivit arresterade så har la dom huserat illegal arbetskraft?
 
När man ser vilka utlänningar som blivit arresterade så har la dom huserat illegal arbetskraft?

Hej

Så är det ju men diverse lagar används på alla möjliga sätt just nu, tror inte att man ska utesluta att även andra kan komma att drabbas av denna 24 timmars regel även när dom inhyser utlänningar som inte arbetar illegalt.

Mvh isan lover
 
Ingen av utlänningarna var falang och därmed är nyheten rätt ointressant för oss.
Om du läst tidigare om operation X-RAY Outlaw så är det flera tusen faranger som åkt fast, varav ett par svenska medborgare.

Att husägare arresteras för att inte rapporterat inom 24 timmar är väl en intressant nyhet för dom som är gifta med en thaikvinna.
Tidigare blev det ju bara böter.
 
Om du läst tidigare om operation X-RAY Outlaw så är det flera tusen faranger som åkt fast, varav ett par svenska medborgare.

Att husägare arresteras för att inte rapporterat inom 24 timmar är väl en intressant nyhet för dom som är gifta med en thaikvinna.
Tidigare blev det ju bara böter.
Om du läst tidigare nyheter så är det väldigt få faranger som gripits.
Även på turistorterna så har målgruppen av iallafall vita västerlänningar varit få i jämförelse.
Varenda razzia har det i huvudsak varit folk ifrån grannländerna och när det gällt utlänningar som kommer längre ifrån mörkhyade.
Därför har polisen också anklagats för rasism på turistorterna, man har bara låtit vita passera medans alla mörkhyade kollats etc.
Varje artikel man läst så är det i 99% mörka.
Någon enstaka Tysk och Engelsman någon gång.
 
Om du läst tidigare nyheter så är det väldigt få faranger som gripits.
Även på turistorterna så har målgruppen av iallafall vita västerlänningar varit få i jämförelse.
Varenda razzia har det i huvudsak varit folk ifrån grannländerna och när det gällt utlänningar som kommer längre ifrån mörkhyade.
Därför har polisen också anklagats för rasism på turistorterna, man har bara låtit vita passera medans alla mörkhyade kollats etc.
Varje artikel man läst så är det i 99% mörka.
Någon enstaka Tysk och Engelsman någon gång.

Hej

Visst är den stora majoriteten av dom gripna mörkhyade o.s.v, men jag skulle nog ändå inte dra slutsatsen att denna lag inte gäller oss också, det är ju lite upp till polis, militär och immigrationpersonasl lokalt att tillämpa denna lag och något egentligt undantag för ”vita” eller just Svenskar finns ju inte.

Mvh isan lover
 
Hej

Visst är den stora majoriteten av dom gripna mörkhyade o.s.v, men jag skulle nog ändå inte dra slutsatsen att denna lag inte gäller oss också, det är ju lite upp till polis, militär och immigrationpersonasl lokalt att tillämpa denna lag och något egentligt undantag för ”vita” eller just Svenskar finns ju inte.

Mvh isan lover
Har jag skrivit att den inte gäller oss?
Jag skrev att thaipolisen har anklagats för rasism.
Afrikaner och svarta amerikaner tex har vittnat om hur dom alla svarta blir stoppade medans vita turister bara vandrar oantastat förbi.
Om det stämmer eller ej låter jag va osagt, det som skrivits i media bara att mörkhyade turister har anklagat Thaipolisen för att vara rasistisk.
Men det är ju inte Thai 5555 ;)
 
Har jag skrivit att den inte gäller oss?
Jag skrev att thaipolisen har anklagats för rasism.
Afrikaner och svarta amerikaner tex har vittnat om hur dom alla svarta blir stoppade medans vita turister bara vandrar oantastat förbi.
Om det stämmer eller ej låter jag va osagt, det som skrivits i media bara att mörkhyade turister har anklagat Thaipolisen för att vara rasistisk.
Men det är ju inte Thai 5555 ;)

Hej

Nej det har du inte påstått, men man fick ett lite allmänt intryck p.g.a av flera inlägg i denna tråd att den egentligen var onödig eftersom inte så många ljushyade falanger greps och än förre Svenskar, men jag tillhör dom som tycker att Kurant gjorde rätt som tog upp ämnet, lagen gäller ju som sagt oss alla och nya sätt att tillämpa den har ett allmänintresse tycker jag, även om vi som grupp inte är i fokus och drabbas just nu kan vi ju mycket väl bli det.

Mvh isan lover
 
 
 
Tillbaka
Topp