4 inresor

Diskussion i 'Allmänt thailandforum' startad av BvEE, 26 mars 2018.

Taggar:
  1. Ubon

Ubon Forumveteran

Som jag förstår efter dom artiklar jag läst, så finns ATM efter passkontrollen, :) en liten affärside" för Ubon, jag står innan passkontrollen, lånar ut dom pengar som behövs, efter passkontrollen står min bror och samlar in pengarna, plus en "liten":) skälig avgift...:)

Matt82, Kycklingen och Berralund gillar detta.
  2. Ubon

Ubon Forumveteran

Om regeln är att Du ska ha dessa pengar att visa upp innan Du får beträda landet, hur ska Du då kunna gå igenom passkontrollen utan att visa upp pengarna?

3. Frogfish

Frogfish Aktiv medlem

Hela poängen med regeln är väl att du inte ska kunna göra det.

Dock verkar den (regeln) användas väldigt selektivt.

4. Ubon

Ubon Forumveteran

Visst är det så, annars är lagen till ingen nytta för dom som vill tillämpa denna.

5. Frogfish

Frogfish Aktiv medlem

Då förstår jag inte frågan...

6. Ubon

Ubon Forumveteran

Då börjas det igen, ok, vilken fråga?

7. Hej främling! Visste du att om du blir medlem/loggar in så kan du se inlägg från forum och du kan se bilderna som finns i inläggen i fullstorlek! Ett medlemskonto fixar du på ett litet ögonblick och du kan använda din Facebook, Google eller Twitterkonto för snabb inloggning.
    :wai: :wai:
  8. Frogfish

Frogfish Aktiv medlem

Skit samma, men du frågade:
    Om regeln är att Du ska ha dessa pengar att visa upp innan Du får beträda landet, hur ska Du då kunna gå igenom passkontrollen utan att visa upp pengarna?

Jag svarade:
    Hela poängen med regeln är väl att du inte ska kunna göra det.
    Dock verkar den (regeln) användas väldigt selektivt.

Då svarade du:
    Visst är det så, annars är lagen till ingen nytta för dom som vill tillämpa denna.

Då blir jag frågande till varför du frågade från början, iom att du själv svarar på frågan i ditt sista svar.

Men skit samma, det är som det är. Oavsett vem som sa vad.
    Min poäng är, har du inte 20000 baht med dig i cash kan du bli stoppad, men risken verkar liten.

Kan väl tillägga att det är länge sen jag hade 20000 baht med mig, jag brukar alltid ta ut i ATM. Men jag har klarat mig hittills.

Last edited: 15 april 2018
  9. Ubon

Ubon Forumveteran

Tack, då är Ubon klar med detta...

Frogfish gillar detta.
  10. Långeman

Långeman Forumveteran

Allt detta finns beskrivet i en annan tråd då en av TS medl. blev avvisad vid sin 4e inresa på turistvisa med flyg. Det löste sig efter många samtal med hustru,och andra berörda. Med blev ålagd att ha visum nästa gång.

11. Ubon

Ubon Forumveteran

Detta förstår inte Ubon, fast det är mycket Ubon inte förstår, innehar ett turistvisum, men blir ålagd att ha ett visum?. TS-medlem blev avisad, har Du något namn på den tråden?

12. andrejsdenruskige

andrejsdenruskige Forumveteran

Visa exemption tror jag att han hade.

13. Långeman

Långeman Forumveteran

men blir ålagd att ha ett visum? Ja, från TH amb.

Har inget namn på tråden du får leta själv, kan inte hjälpa dig nu.

14. Phonta

Phonta Forumveteran

De börjar bli trött på folk som reser in och ut som turister , dvs uppehåller sig större delen av året i Thailand som turister Men om han hade en hustru , varför söker han då inte ett Non O Spouse multiple ,?Om han nu har behov av att fara ut och in i landet :rolleyes:,, förstår till fullo de Thailändska myndigheterna

Berralund gillar detta.
  15. Långeman

Långeman Forumveteran

Det var ju det som dom anmodade honom att göra.

Phonta gillar detta.
  16. Phonta

Phonta Forumveteran

Ja , och med all rätt då han inte var turist ;)

NilsG gillar detta.
  17. pitch

pitch Medlem

Det här är en av anledningarna att jag brukar ha en skvätt cash med mig när jag flyger till eller förbi BKK. Inte för att dom nånsin har klagat på just mig (även åren jag har lyckats klämma in 10+ visa exemption-stämplar), men en kan ju aldrig vara säker på att filuren där i båset inte har haft en superusel dag.
    Fast det är klart, det verkar betydligt vanligare att det här händer vid Don Muang. Och där har jag aldrig varit och kommer sannolikt heller aldrig att komma.

Sen är det ju alltid bra att ha en liten reserv ändå, för väldigt oförutsedda situationer. Senast jag var förbi BKK hade jag nåt i stil med 4000 svenska originalspänn, 345€, 75 USD, ett par hundra HKD och ett par hundra tusen IDR. Och typ 7k Baht. Synd att dom inte kollade just den gången, det hade kunnat bli lite humor att räkna ihop valutorna ;)

Medelsvensson och Berralund gillar detta.

Dela sidan

Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. Några frågor på det?