Aktuella tider för UT våren 2016

Hej Igen Glimten, Berralund och ni andra. Gick nyss in på migrationsverkets sida för att kolla. och där stod det.
Beslut fattat 2016-04-04. Wooooow mindre än 5 mån. Nu ska jag bara ha det verifierat per post. Så Glimten snart så är det din tur.
Grattis!

Japp, man får hoppas det att jag inte behöver vänta så länge då

Senast ändrad:
Förresten stod det vilket kontor handläggaren jobbade på?

Själv fick jag till svars idag från min handläggare att det inte hade hänt någonting i frugans mål sen vi pratades vid senare. Så jag vart ju tvungen då att fråga om hon kunde svara på hur många som var före frugan, får se vad hon svarar på det

Många olika turer...själv skickade vi in i november 2015..Tjejen fått tid den 10e Maj på Ambassaden...Sen hur lång tid det tar efter det ,,, Ja ja bara o gilla läget , tror inte man kan påverka något..Sen e ju frågan Tjejen vill hit i sommar på besök igen , Men tror inte jag vågar ta den risken , man får ju olika svar hela tiden o det. Så blir väl o åka ner några vändor till

Många olika turer...själv skickade vi in i november 2015..Tjejen fått tid den 10e Maj på Ambassaden...Sen hur lång tid det tar efter det ,,, Ja ja bara o gilla läget , tror inte man kan påverka något..Sen e ju frågan Tjejen vill hit i sommar på besök igen , Men tror inte jag vågar ta den risken , man får ju olika svar hela tiden o det. Så blir väl o åka ner några vändor till
Då lämnade ni in över internet antar jag, med lite tur så kanske hon kan komma hit i sommar, man vet ju aldrig hur fort det kan gå.

Grattis härifrån också! Det är trevligt när MIG visar effektivitet. Och att utfallet är positivt.

Tjenare Glimten,Berralund och ni andra. Ja idag så kom brevet jag och tiracken har väntat på. Som jag skrev hade vi siktet inställt på lång väntetid,men det blev som ambassadfolket sa till henne efter intervjun. Klart April,Maj, allting har klickat tydligen för oss,lider för er som väntar,men jag är övertygad om att några 24 mån i "väntrummet" finns inte, då har man nog annat i "skafferiet". Så till dig Glimten,, nu kan jag svara på din fråga.. Frågeformuläret finns ett namn,men det är inte handläggaren. I beslutet jag fick nu finns det en beslutsfattare, samt en föredragande, alltså inte samma person. Hör av dig om du har fler frågor, det blir snart er tur. Nu ska jag boka flyg:wai:

Frugan var på Svenska ambassaden idag och lämnade in ansökan om UT. Hon fick tid för intervju i slutet av juni. Det får ta den tid det tar :)
Det kommer att gå bra. När mitt frågeformulär dröjde skrev jag och frågade varför, Någon Maja svarade, långa köer mkt att göra bla,bla. Veckan efter kom det. Efter mitt snack med Glimten för några dagar sedan skrev jag igen och frågade om jag blivit tilldelad handläggare ännu,fick svaret idag som jag redan visste. Ett litet råd om du mailar dom.. skriv vänligt. Lycka till

Senast ändrad:
Det kommer att gå bra. När mitt frågeformulär dröjde skrev jag och frågade varför, Någon Maja svarade, långa köer mkt att göra bla,bla. Veckan efter kom det. Efter mitt snack med Glimten för några dagar sedan skrev jag igen och frågade om jag blivit tilldelad handläggare ännu,fick svaret idag som jag redan visste. Ett litet råd om du mailar dom.. skriv vänligt. Lycka till
Jag mailar bara, ingen ide att ringa, då dom ändå inte svarar i luren. Det är ju några i kön, men förhoppningsvis så jobbar dom på lite snabbare igen, nu när påsken är slut

Tillbaka
Topp