Akutsjukvård och turistvisum

ThaiTownBKK

Medlem
Hej,
bröt lillfingret i helgen och var in på första bästa internationella sjukhus och fick det fixat för en billig peng.

Men låt säga att jag hade skadat mig så pass att jag hade behövt intensivvård.

Hur ska man hantera detta om ens turistvisum samtidigt håller på att förfalla? Att man kanske missar planet hem och så är ju en sak men man vill ju inte göra en visa overstay i onödan.

Är detta något som t. ex. svenska ambassaden kan hjälpa till att lösa?

Hej,
bröt lillfingret i helgen och var in på första bästa internationella sjukhus och fick det fixat för en billig peng.

Men låt säga att jag hade skadat mig så pass att jag hade behövt intensivvård.

Hur ska man hantera detta om ens turistvisum samtidigt håller på att förfalla? Att man kanske missar planet hem och så är ju en sak men man vill ju inte göra en visa overstay i onödan.

Är detta något som t. ex. svenska ambassaden kan hjälpa till att lösa?
Är man så dålig att man inte kan/får flyga hem så ordnar sjukhuset "intyg". Inga problem med overstay.

Men det går inte säga att man bröt lillfingret och behövde en vecka extra för att vila upp sig efteråt, typ.

Din försäkring ska hantera detta

Ambassaden har inte ett ansvar att hjälpa svenskar utomlands men kan i extrema fall låna ut pengar, för att lösa akuta situationer, som sedan måste betalas tillbaka

Är man så dålig att man inte kan/får flyga hem så ordnar sjukhuset "intyg". Inga problem med overstay.

Men det går inte säga att man bröt lillfingret och behövde en vecka extra för att vila upp sig efteråt, typ.
5555 Nej, så mycket förstår jag. Tänkte mer om det som föranledde att jag bröt lillfingret hade gått värre och jag behövde intensivvård.

Men det är alltså sjukhuset som fixar alla nödvändiga dokument.

Tillbaka
Topp