Thailändskt turistvisum 3 månader

S

Stixen

Gäst
Jag tänkte vara 3 månader i Thailand som turist.
När man söker om turistvisum för 60 dagar på svenska ambassaden i Stockholm så står det att jag måste kunna visa flygbiljetter som visar in- och utresa. Går det bra om jag har en biljett in i Thailand och en utresebiljett till Filipinerna 3 månader senare? Kommer ju förlänga det till 90 dagar så fort jag kommer till Thailand så borde väl inte vara något problem.

Brukar det ta det lång tid att förlänga det med dem 30 dagarna på flygplatsen i Bangkok?

Det är ingen som bryr sig om till vilket land utanför Thailand Du åker, bara Du lämnar landet inom rätt tid.

jag vet inte om det tar lång tid att förlänga, har aldrig provat, tycker nog att regler ändras hela tiden.

Hur ska detta tolkas? Du har biljett, till Thailand, en utresebiljett om 3 månader till Filippoland,
släpper dom verkligen igenom dig utan visum för tiden som Du tänkt stanna? 3 månader.

som sagt, av mig får Du inget svar, jag har inget svar

Senast ändrad:
Ut-resan kan vara bokad 90 dagar efter ankomst. Skulle dom ens mot förmodan be om biljetten till ut-resa när du ska in i landet så är dom väl medvetna om att man kan förlänga turistvisum så det är giltigt 90 dagar. Jag har flygt in med 90 dagars utresa bokad 3-4 gånger senaste åren.

Samma gäller när du söker visumet i sig, dom vet att du kommer förlänga 30 dagar, inget konstigt.

Är det problem är det bara dra upp luren o boka något direkt på flygplatsen (wifi finns gratis på t.ex suvarnabhumi)

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
2 K
A
A
Svar
2
Visningar
5 K