A
Anonym
Gäst
Går det att förlänga de 30 han fick vid landgränsen?
Ja han kan förlänga de 30 dagarna han får vid landgränsen. Jag har nu ändrat lite i texten, så det blir helt korrekt utan några tvivelsmål.
För det första så kan inte vi svenskar handla på oss ett VOA (VISA on arrivel) vid Thailands landgränser, utan så som Janne misstänkte, så handlar det i båda fallen (flyg som landgräns) om 30 dagars VISA EXCEMPT ENTRIES..
För att informera, så är det idag 21 länder sm kan ansöka om ett VOA vid landgränsen, och det kostar dom 1.000 baht för att erhålla 15 dagar, som kan förlängas med ytterligare 7 dagar. Vi i Sverige är INTE med i detta som jag skrev ovan...
VISA excempt förlänges med 30 dagar 1 gång. Vid ankomst vid landgräns, så får man tillgång till detta max. 2 ggr per kalender-år, Anträder man Thailand via flyget, så finns det ingen speciell gräns, men att göra s.k. ”back to back”-entries till Thailand,på vilket sätt som helst, så ringer varningsklockor i Immigrations datorer skall ni veta..
Jag kommer inte ihåg Mr T;s specifika fall, men du pratar om 3 månader med förlängningen, det luktar som du menar att han skall köpa ett single entry tourist-VISA i Vientiane, Laos??? Och sedan förlänga detta med 30 dagar. Efter det så skulle han, sa du, åka över gränsen igen för nya 30 dagar. Om han nu inte flyger ut utan avslutar sitt äventyr då, så ser väl vistelsetiden ut som följer, om jag nu räknar rätt:
a - ankomst flyget 30+30 dagar
b - tourist-VISA 60 + 30 dagar
c - landcrossing 30 + 30 dagar
Alltså totalt; 210 dagar eller runt 7 månader...
Lycka till...