Jag skiver alltid ut visumet och ger det till Immigrationstjänstemannen som ska stämpla mitt pass.En annan fördel med att Non O Spouse Visa är att man inte behöver ha någon bokad flygbiljett (eller returbiljett) ut från Thailand vid ansökan av visumet eller krav på att visa vid incheckningen på väg till Thailand. Döremot så behöver man dock sannolikt (ofta i alla fall) behöva visa sitt Non- Immigrant O E-visa vid incheckningen och naturligtvis då man passerar Thai Immigration vid ankomsten på t.ex. Suvarnabhumi flyplatsen för att få sin 90 dagars stämpel i passet. Är medveten att returbiljetten kan bli dyrare än om man bokat tur och retur men ibland så vill man kanske bara åka och bestämma sig når man är i Thailand hur länge man vill stanna efter man varit där några månader…Går nu även boka Flex eller Full Flex tur och retur biljett men de ligger ju ofta betydligt högre i pris än standard biljetterna..-
När jag bokade nyligen vart det billigare att boka enkel ner med Qatar hem med Thai än t.o.r med någon av bolagen. Men generellt är det nog dyrare med enkelbiljetter.