Anhörig invandring?

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Hej!
Jag undrar om det finns någon här som vet regler kring anhörig invandring?
I detta fallet så är det så att en svensk man har gift sig med en kvinna från thailand, hon hade 2 egna barn som fick följa med till sverige när hon flyttade hit.
Kvinnan och barnen har nu PUT, dom har bott här ett antal år med samma man.
Nu vill barnens pappa från Thailand komma till sverige för att stanna eller åtminstonde se om han kan trivas här, kan han verkligen få komma till sverige med ett visum som gäller anhörig till barnen?
Pappan till barnen kommer att bo i samma stad/samhälle som kvinnan och hennes svenska man gör.
Tacksam om någon vet om det kan vara så enkelt för den thailändska pappan att få svenskt uppehållstillstånd. Eller om det bara är ett "hot".

Mvh Ann64

Tror det bara är ett hot ty det är inte så lätt att få visum,eller så är han väldigt rik för det behövs garantier även här. Man är betydligt hårdare idag än det var förr även för bärplockare mm.
MVH Kjell

Håller med dig till 120%.

// EDIT av Admin. Orsak: Det citerade inlägget kan tolkas som att det uttrycker missaktning för en eller flera utpekade folkgrupper. Det är inte tillåtet vare sig enligt lag eller enligt forumreglerna.

Ja, måtte inte han få tillstånd att komma hit och förstöra familjelyckan.

Jag kan se mig själv i samma situation - ungarnas pappa vill komma hit för att umgås med dom. En sådan grej skulle i värsta fall kunna ställa till det ordentligt i min familj. Mer eller mindre katastrof. Men varken barnen eller frugan vill kännas vid honom, så jag ser risken som mikroskopisk. Dessutom lär han vara gift på nytt och har två nya barn där nere, men det har förvisso inte hindrat honom förr. >:( >:( >:(

"Ann64 " sa:
Hej!
Jag undrar om det finns någon här som vet regler kring anhörig invandring?
I detta fallet så är det så att en svensk man har gift sig med en kvinna från thailand, hon hade 2 egna barn som fick följa med till sverige när hon flyttade hit.
Kvinnan och barnen har nu PUT, dom har bott här ett antal år med samma man.
Nu vill barnens pappa från Thailand komma till sverige för att stanna eller åtminstonde se om han kan trivas här, kan han verkligen få komma till sverige med ett visum som gäller anhörig till barnen?
Pappan till barnen kommer att bo i samma stad/samhälle som kvinnan och hennes svenska man gör.
Tacksam om någon vet om det kan vara så enkelt för den thailändska pappan att få svenskt uppehållstillstånd. Eller om det bara är ett "hot". Mvh Ann64

Ann64

Den här länken kanske kan klara räta ut några frågetecken:
http://www.migrationsverket.se/info/flytta.html

Jo-Be

Läste någonstans att endastsläckting som var försörjningsberoende kunde komma som anhörig- detta var då frågan om en bror om jag mins rätt. Han fick avslag.

// EDIT av Global Moderator. Orsak: Jag tog bort dom två sista inläggen, dom hade inget med tråden att göra.

Jag har en liknande fråga som jag hoppas kunna få svar på här. Min fru har en brorsdotter på ungefär 4 år som hon vill få hit till Sverige. Nu undrar vi om hon har möjlighet att komma hit på ungefär samma premisser som min fru eller om det är särskilda regler för barn. Det jag undrar är mest om vi måste adoptera flickan för att hon ska kunna få permanent uppehållstillstånd här eller om det kanske fungerar som så att hon bara vill bo här med oss.
Mvh Christer

Hej Christer!

Lite information kan du få i min tråd "Att ta hem thailändska barn till Sverige". Den gäller i och för sig min hustrus egna barn, regler för brorsbarn känner jag inte till.

Ta kontakt med Thaikonsult, dom är experter på detta och kan säkert svara. Lycka till!! :thumbsup:

Brorsdottern har mycket små möjligheter att få uppehållstillstånd i Sverige med anknytning till din fru då brorsdottern har en egen mamma och pappa som är vårdnadshavare. Ska man lyckas i de här fallen är det en adoption som gäller.

Mvh Thaikonsult

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp