Är det någon som tänker på varlänge vi får leva i Thailand

Är väl medveten om det. Jag har som du vet även umgåtts med vanligt arbetande tjejer och dom hade inga problem med att bjuda på mat.

BTT
Broder kan vi prata om Thailand som det är 2024,ingenting ont om alla dina rövar historier.

17187924867043814035018977702004.jpg

Jag har dock lånat ut en gång till exets släkting och dom var noga med skulle vara signerade dokument och fick tillbaks allt efter 2 månader +6% ränta på 2 månader.

Jag har haft ont i min kropp i 25 år, har kollat det i Sverige de hittar inget men så fort landar jag i Thailand försvinner smärtan efter en timme. Att bo i Thailand och ha ett normalt live kan förlänga livet, värmen är nyttig. En kompis som mycket erfaren läkare i Norrland säger i de åren med en bra sommar sjunker antal sjuka människor på hösten i Norrland särskilt hos gamlingar.
Men om thai folket hade samma hygien och standard som Sverige skulle leva betydligt mer än svenskar.
Som jag hade skrivit tidigare jag är inte född i Sverige men livskvaliteten påverkar oavsett ursprunget.

Jag har haft ont i min kropp i 25 år, har kollat det i Sverige de hittar inget men så fort landar jag i Thailand försvinner smärtan efter en timme. Att bo i Thailand och ha ett normalt live kan förlänga livet, värmen är nyttig. En kompis som mycket erfaren läkare i Norrland säger i de åren med en bra sommar sjunker antal sjuka människor på hösten i Norrland särskilt hos gamlingar.
Men om thai folket hade samma hygien och standard som Sverige skulle leva betydligt mer än svenskar.
Som jag hade skrivit tidigare jag är inte född i Sverige men livskvaliteten påverkar oavsett ursprunget.

Reumatism, Arthros?

/ SatanG

Jag har dock lånat ut en gång till exets släkting och dom var noga med skulle vara signerade dokument och fick tillbaks allt efter 2 månader +6% ränta på 2 månader.
Frugan har lånat av någon Surantee 50 papp till 10% månads ränta, det är ocker! Så nu är hon i Tingsrätten å förhandlar där! Den här Surantee har satt i system att låna ut och bara ta ränta, ingen amortering alls!

Frugan har lånat av någon Surantee 50 papp till 10% månads ränta, det är ocker! Så nu är hon i Tingsrätten å förhandlar där! Den här Surantee har satt i system att låna ut och bara ta ränta, ingen amortering alls!
Inte första gången detta händer eller minns jag fel? Exet har lånat ut pengar till ockerränta till andra thaidamer. Den sista ville köpa en märkesväska :rolleyes:
När exet fått tillbaka summan som lånades ut så kvarstår skulden. Som sagt ocker och inget jag ställer mig bakom men samtidigt är folk så himla korkade.

Frågan är varför man lånar. Det är det största problemet.
Sedan så kanske man ska informera thailändskorna att det är mycket billigare att låna från banken. Man får dessutom avdrag på räntorna.
Har man inte lärt sig det på alla dessa år så är man svårlärd.

Frågan är varför man lånar. Det är det största problemet.
Sedan så kanske man ska informera thailändskorna att det är mycket billigare att låna från banken. Man får dessutom avdrag på räntorna.
Har man inte lärt sig det på alla dessa år så är man svårlärd.
Blancolån och lån utan säkerhet
Inkomståret 2025, halva räntekostnaden
2026 och framåt, 0

Be henne låna pengar från banken
Jag svarar dom två sista kommentarerna så här efter att jag pratat med frugan på tel. Jag jobbar och hon jobbar mycket, det kostar att ha borätt på 3 mille! Hon lånade sin del och jag min del + att vi var tvungna att 300 papp till handpenning. Så det bli 1,5 mille minus 150 papp per skalle. Sedan fick henens mamma cancer och hon kunde typ låna 150 papp till, resten blev då från lånehajen. Hela behandlingen gick på 200 papp och kärringen blev frisk, om hon hade fått vanlig vård i Thailand så hade hon vart aska nu!

Liknande trådar

Tillbaka
Topp