Är s.k. religiösa människor extra knepiga?

Islam är en ve*******ig religion. Finns väl runt 50-talet muslimskt styrda nationer i världen, av dessa är det väl endast Egypten, Indonesien och Turkiet som är något sånär demokratiska.
Överallt denna religion sprider sig blir det kaos och minoriteter och andra religioner rensas ut.
Blir alltid lite full i skratt när palestinakramarna anklagar Israel för att vara en apartheidstat, det är ju enda landet i regionen där araber, kristna och judar lever sida vid sida. Finns ca 2 miljoner araber i Israel och de har samma rättigheter som alla invånare har. Rösträtt, kan jobba inom stat och myndigheter etc...
Vi skriver inte sådant som är olagligt och olämpligt. Tack!

Jag funderar ibland på vilken kraft som styr när t.ex. ett hus blir "hemsökt".
Finns ju såna hus som ingen klarar att bo i. Osaliga själar säger man då.
Bara en tanke om att det finns saker vi inte kan ta på eller förklara.
Bara för att man inte vet vad nåt är, så kanske man inte ska hitta på "tomtehistorier" (menar inte att du gjort det, bara rent allmänt)....

Men som du skriver så finns det nog mkt vi inte kan förklara än, med betoning på än.

Jag är döpt och konfirmerad, men har alltså gått ur kyrkan.
Vad hände när jag gjorde det?
Meddelade Gud St. Per att låsa dörren och slänga nyckeln, och aldrig någonsin låsa upp för lille Arvid!
Det spelar ingen roll hur bra han beter sig, han har slutat krypa buga och fjäska inför mig och då ska han inte komma in!
Det låter inte som en gubbe man vill ha att göra med.

Jag är döpt och konfirmerad, men har alltså gått ur kyrkan.
Vad hände när jag gjorde det?
Meddelade Gud St. Per att låsa dörren och slänga nyckeln, och aldrig någonsin låsa upp för lille Arvid!
Det spelar ingen roll hur bra han beter sig, han har slutat krypa buga och fjäska inför mig och då ska han inte komma in!
Det låter inte som en gubbe man vill ha att göra med.
Lille Arvid vet inte vad som händer när han har satt tofflorna och det är kanske bäst så.

Bara för att man inte vet vad nåt är, så kanske man inte ska hitta på "tomtehistorier" (menar inte att du gjort det, bara rent allmänt)....

Men som du skriver så finns det nog mkt vi inte kan förklara än, med betoning på än.
Jag såg en mkt intressant dokumentär om en slottsliknande byggnad i England.
Flera företag hade försökt att renovera huset men alla gav upp.
En forskargrupp ställde dit värmekameror och vanliga kameror.
Sen gick ett gäng dit för att vistas i huset en tid.
Då började det flyga delar av tegelstenar och annat.
Inga utslag om mänsklig aktivitet på någon kamera.
Bara att saker kom flygande mot gruppen.
Dom plockade ner sin utrustning och lät huset vara ifred.

Då kan du inte heller helt säker säga att inte tomten finns antar jag.
Precis som jag helt säkert kan säga att det inte finns någon gud med långt, vitt, skägg som sitter på ett moln i himlen så kan jag helt säkert säga att det inte finns någon tomte med långt, vitt, skägg som sitter på en flygande släde. De är precis lika osannolika, och dessutom väldigt lika.

Jag tror inte på någon form av gud, eller tomte, men en högre intelligens bakom universums skapande är inte helt omöjlig, precis som att någon existens som bistår nordiska bondgårdar heller inte är helt omöjlig. Vill man tro på det så får man göra det.

Lidköping borde vara perfekta byn för thaisnackare

IMG_20250718_130353131.webp

Gick du ur svenska kyrkan 1952?

Är det inte slut med skolavslutning i kyrkan i många kommuner numera?
Man ska inte tvinga in barn i kyrkan om man inte är kristen eller troende.

Är det inte föräldrarna som tvingar in barnen i svenska kyrkan genom dopet?
Att kyrkan inte förstår att när någon inte konfirmerar sitt medlemskap så vill de inte vara medlemmar.

Menar du att man ska vara tvångsansluten om man inte konfrimerar sej(sitt medlemskap)?
Varför ska man tvingas att SÖKA utträde ur något som man inte själv har sökt inträde i?
Föräldrarnas traditionella val, en högtidsdag. Ingenting som kostar något så vad är problemet? Medlemskapet kostar inget förrän man börjar jobba och betala skatt. Jag ser inget problem med detta.

Föräldrarnas traditionella val, en högtidsdag. Ingenting som kostar något så vad är problemet? Medlemskapet kostar inget förrän man börjar jobba och betala skatt. Jag ser inget problem med detta.

Jag och sambon kommer att bli föräldrar om några månader och vi har haft ett snack om detta att döpa barnet i svenska kyrkan och just de diktatoriska reglerna där man inte accepterar att en ungdom inte godkänner ett medlemskap(godkänna=konfirmera) som föräldrarna har tvingat in barnet i genom att konfirmera sej gör att jag är väldigt kluven till ett dop i någon kyrka utan förespråkar en enkel namngivnings ceremoni i egen regi.

Islam är en ve*******ig religion. Finns väl runt 50-talet muslimskt styrda nationer i världen, av dessa är det väl endast Egypten, Indonesien och Turkiet som är något sånär demokratiska.
Överallt denna religion sprider sig blir det kaos och minoriteter och andra religioner rensas ut.
Blir alltid lite full i skratt när palestinakramarna anklagar Israel för att vara en apartheidstat, det är ju enda landet i regionen där araber, kristna och judar lever sida vid sida. Finns ca 2 miljoner araber i Israel och de har samma rättigheter som alla invånare har. Rösträtt, kan jobba inom stat och myndigheter etc...

Jag har hört att Malaysia ska vara den mest demokratiska muslimska staten som finns.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp