Är s.k. religiösa människor extra knepiga?

Vilken tur att man inte besöker länder som har synpunkter på vilka kön som checkar in på samma rum. Varje resa till USA tex så har vi checkat in 3-4 grabbar på samma rum utan att någon opponerat sig.
Det är rätt vanligt att turista tillsammans med samma kön överallt utan att det väcker uppmärksamhet och det är också en budgetfråga.

När jag var yngre var det bara med manliga kompisar som jag reste med till fjärran länder.

Jag har checkat in med min filipina fru, då sambo med Filippinskt pass och ett annat efternamn i Kuala Lumpur, Penang och Kota Kinabalu utan att någon reagerade särskilt.
Men hade jag kommit med en manlig sambo hade det nog varit annorlunda

Kota Bahru gränsar till muslimska delen av Thailand och kanske är helt annorlunda än övriga Malaysia.

Penang är väldigt mycket indier och engelsmän och även Kuala Lumpur som är en multikulturell smältdegel av kineser, indier och västerlänningar.
Det vet jag att Penang är speciellt jämfört med övriga Malaysia lite mer laid back kanske.
Men att komma som 2 svenskar den ena ser väldigt svensk ut svårt att tro att man är asiat drygt 190 lång och tunnhårig sen har lite fräkniga armar med den andra är ju inte lika ljus ser ut som en asiat i regel ser ut men lik förbannat svensk och turist.
Och man blir liksom avisad känns väl sisådär…

Det vet jag att Penang är speciellt jämfört med övriga Malaysia lite mer laid back kanske.
Men att komma som 2 svenskar den ena ser väldigt svensk ut svårt att tro att man är asiat drygt 190 lång och tunnhårig sen har lite fräkniga armar med den andra är ju inte lika ljus ser ut som en asiat i regel ser ut men lik förbannat svensk och turist.
Och man blir liksom avisad känns väl sisådär…
Helt obekant med din upplevelse trots jag gjort visarun till Penang med manlig kompis och vi delade rum i en vecka.
Har även gjort andra visarun med manliga vänner och delat rum.

Gör man inget utmanande som att gå hand i hand, kyssas eller kramas i lobbyn blir man normalt inte avvisad.

Helt obekant med din upplevelse trots jag gjort visarun till Penang med manlig kompis och vi delade rum i en vecka.
Har även gjort andra visarun med manliga vänner……
Fattar precis vad du menar…
Har gjort det samma ex antal gånger med ”polare”
”Kurre” och hans partgäng drog till Penang och festade inte faan hade vi problems med att boka rum. Eller hur..
Men om du ser det till att två vanliga kisar inga tjo och tjim som du ”ni” alltid tror att det är.
Men att komma klockan 11 eller 12 på natten efter en lång busstur och bli neggad skit kul….
Skulle vilja se det med er tantaluror.

Fattar precis vad du menar…
Har gjort det samma ex antal gånger med ”polare”
”Kurre” och hans partgäng drog till Penang och festade inte faan hade vi problems med att boka rum. Eller hur..
Men om du ser det till att två vanliga kisar inga tjo och tjim som du ”ni” alltid tror att det är.
Men att komma klockan 11 eller 12 på natten efter en lång busstur och bli neggad skit kul….
Skulle vilja se det med er tantaluror.
Hatet mot homosexuella finns tyvärr sen urminnes tider i många länder och tenderar att öka i andra. Vore jag själv lagd åt det hållet skulle jag definitivt undvika dylika länder att åka till med min pojkvän. Att åka till Malaysia där man vet att homosexualitet är olagligt och kan ge upp till 20 års fängelse fanns i så fall inte på kartan för mig. I Thailand lär du och din pojkvän knappast bli nekade att dela rum, åk dit i stället ! ;)

Det stämmer att majoriteten är muslimer (ca 60 %) men de lever under sharialagar och det är väl inte speciellt demokratiskt, eller?
Dom har både federala lagar och sharialagar och det skiljer inte så mycket.

Sharia täcker många områden av livet, inklusive religiösa ritualer (bön, fasta, etc.), familjerätt (äktenskap, skilsmässa, arv), handelsrätt, straffrätt och mer.

Det är inte Sharia som i Saudiarabien med halshuggning, stening, avhuggna händer som många tror.

Tillämpning av Sharialagar i södra Thailand är samma som i Malaysia.

Sharia tillämpas som en särskild rättslig process vid sidan av den nationella civilrätten för muslimer i de södra provinserna Narathiwat, Pattani, Yala och Satun, där de utgör en majoritet av befolkningen.
Familjerätt och arv:
Denna tillämpning av sharia omfattar huvudsakligen familjerättsliga frågor, såsom arv.
Provinsiella domstolar:
Provinsdomstolar ansvarar för att tillämpa sharia i dessa fall, och en expert på sharia ger råd till domaren.
Administrativ struktur:
Sharia ger också den administrativa strukturen för muslimska samhällen i södra Thailand, inklusive utnämningen av Chularatchamontri, som är statens rådgivare i islamiska frågor.

Hatet mot homosexuella finns tyvärr sen urminnes tider i många länder och tenderar att öka i andra. Vore jag själv lagd åt det hållet skulle jag definitivt undvika dylika länder att åka till med min pojkvän. Att åka till Malaysia där man vet att homosexualitet är olagligt och kan ge upp till 20 års fängelse fanns i så fall inte på kartan för mig. I Thailand lär du och din pojkvän knappast bli nekade att dela rum, åk dit i stället ! ;)Det problemet är vi och jag observanta med.
Tack jag är medvetna om det…
Att vi blivit dåligt behandlade det blir liksom som det är ibland ……..
Men sen det där med hatet det blir man ju lite konfunderad på min pappa född 1934 och polis även kommisarie till råga på allt.
Inte faan hade han det hatet som man hela tiden blir matad med.
Tyvärr dog han för 2 år sedan men han var alltid rättvis..

Jag har checkat in med min filipina fru, då sambo med Filippinskt pass och ett annat efternamn i Kuala Lumpur, Penang och Kota Kinabalu utan att någon reagerade särskilt.
Men hade jag kommit med en manlig sambo hade det nog varit annorlunda

Kota Bahru gränsar till muslimska delen av Thailand och kanske är helt annorlunda än övriga Malaysia.

Penang är väldigt mycket indier och engelsmän och även Kuala Lumpur som är en multikulturell smältdegel av kineser, indier och västerlänningar.
Nu nämner du storstäder och turistorter.
Kommer du utanför det och mer på landsbyggden så blir det svårare.
Kompisens och hans nuvarande fru där nere kunde inte ens åka buss ihop i Malaysia innan dom gifte sig när dom kom längre ut på landsbyggden.
Och han tillbringar flera månader om året där nere, dom har väl vart ihop 15 år, gifta 5 år.
I Kula Lumpur och andra städer kunde dom leva som vanligt innan dom gifte sig men när dom kom ut på landsbyggden och i vissa delar då fick dom smyga.
Du har tutisterfarenhet, litar mer på hans erfarenhet där nerifrån.

Tillämpning av Sharialagar i södra Thailand är samma som i Malaysia.

Sharia tillämpas som en särskild rättslig process vid sidan av den nationella civilrätten för muslimer i de södra provinserna Narathiwat, Pattani, Yala och Satun, där de utgör en majoritet av befolkningen.
Familjerätt och arv:
Denna tillämpning av sharia omfattar huvudsakligen familjerättsliga frågor, såsom arv.
Provinsiella domstolar:
Provinsdomstolar ansvarar för att tillämpa sharia i dessa fall, och en expert på sharia ger råd till domaren.
Administrativ struktur:
Sharia ger också den administrativa strukturen för muslimska samhällen i södra Thailand, inklusive utnämningen av Chularatchamontri, som är statens rådgivare i islamiska frågor.
Det är med offentlig piskning.
Här av en homosexuel man.
1754186562986.webp

Den där bilden är inte från Malaysia
Bilden var kopplad till den här artikeln, påstår du att spörapp för homosexualitet inte förekommer i Malaysia eller??

Bilden var kopplad till den här artikeln, påstår du att spörapp för homosexualitet inte förekommer i Malaysia eller??

Är man öppet homosexuell åker man inte till länder där det är olagligt eller olämpligt.
Gäller även kristna länder och andra religioner.

Bilden kommer från Aceh provinsen i Indonesien, den enda som använder Sharialagar i landet.

Fast bilder används ofta i artiklar för att förstärka en text.

Även oralsex kan ge spöstraff och fängelse.

Malaysia has retained the colonial-era article 377 of the Penal Code, which provides that anal or oral sex is illegal in Malaysia, as is 'carnal intercourse against the order of nature'. Such activities attracts a prison sentence of up to 20 years or caning.

Samkönade relationer är olagliga i Malaysia och kan leda till böter, spöstraff och fängelse. Malaysiska myndigheter genomför stundom räder i lokaler och evenemang som riktar sig till HBTQI-personer. Att visa tillgivenhet och ömhet offentligt, såsom kramar och kyssar, kan även ge upphov till negativa

Även oralsex kan ge spöstraff och fängelse.

Malaysia has retained the colonial-era article 377 of the Penal Code, which provides that anal or oral sex is illegal in Malaysia, as is 'carnal intercourse against the order of nature'. Such activities attracts a prison sentence of up to 20 years or caning.

Samkönade relationer är olagliga i Malaysia och kan leda till böter, spöstraff och fängelse. Malaysiska myndigheter genomför stundom räder i lokaler och evenemang som riktar sig till HBTQI-personer. Att visa tillgivenhet och ömhet offentligt, såsom kramar och kyssar, kan även ge upphov till negativa

Sharia gäller bara den muslimska befolkningen i Malaysia och det är exakt samma Sharia i södra Thailands Yala, Narathiwat, Pattani och Satun övriga landet tillåter samkönade att ingå äktenskap.

Är man öppet homosexuell är södra Thailand lika olämpligt som muslimska områden i Malaysia.

Som västerlänning är det federala lagar som gäller.

Sharia gäller bara den muslimska befolkningen i Malaysia och det är exakt samma Sharia i södra Thailands Yala, Narathiwat, Pattani och Satun övriga landet tillåter samkönade att ingå äktenskap.

Är man öppet homosexuell är södra Thailand lika olämpligt som muslimska områden i Malaysia.

Som västerlänning är det federala lagar som gäller.
Enligt swedenabroad är det olagligt med homosexualitet i hela Malaysia.
Sista texten i mitt inlägg är klippt från länken ifrån swedenabroad med information till svenskar.

Enligt swedenabroad är det olagligt med homosexualitet i hela Malaysia.
Sista texten i mitt inlägg är klippt från länken ifrån swedenabroad med information till svenskar.
Som icke muslim slipper du spöstraff och öppet homosexuella har andra lämpligare resmål än Malaysia och södra Thailand.

Man ska inte utmana ödet

Visst är den svenska kyrkan fortfarande diktatorisk och önskar sej troligen tillbaka till den tiden då man fick bestämma över vanligt folk och hålla husförhör och liknande jäkelskap och att dessutom inte släppa en person som blivit medlem på grund av sina föräldrars påhitt utan att personen i myndig ålder tvingas att ANSÖKA om utträde är gravt diktatoriskt!
Fylla i en blankett om utträde, det är allt. Kostar inget, hur svårt kan det vara? Och kyrkan drömmer definitivt inte om gamla tider, det är ingen som vill tillbaka till den tiden. Varje församling är en självstyrande enhet med fullmäktige som högsta beslutande organ och kyrkorådet som styrelse. Kyrkoherden är VD. Ett ramverk har vi givetvis att följa, kyrkoordningen. Precis som att företag har sina regler och lagar att följa.

Och vem skulle ta hand om kulturarvet vi har i kyrkobyggnader samt statens uppdrag begravningsverksamheten. Sådant kostar mycket pengar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp