Ärliga poliser

A

Anonym

Gäst
Igår visade de på TV8 en video på hur polisen planterar droger i en pickup vid en trafikontroll , för att efter en stund stoppa den på nästa och beskylla dessa oskyldiga för narkotikabrott , allt i syfte att dra in mer stålar ..
Kanske något för dem som tror att det kommer att fungera med att bekämpa korruption samt kriminalitet bland myndigheter , intentionen från landets högsta ledning kan möjligtvis vara god , jag har ju inte som andra suttit med i möten då detta varit på dagordningen .. Men i detta fall var ett flertal poliser inblandade då två olika kontroller måste fungera samstämmigt i detta inte allför ovanliga beteendet ... Så passa Er när ni får bilen /MC genomsökt av länsman ...

Just det faktum att du sett det på TV talar ju för att något är på gång, om man börjar uppifrån som jag nämnt förut kommer avslöjandena att arbeta sig neråt. Jag inbillar mig inte att allt skall förändras även en natt. Det kanske är en av anledningarna till att de allmänna valen dröjer.

Detta "fenomen" har funnits i 30 år, planterade droger på fulla turister som gick på beachroaden, sen lite längre fram slog de till. Jungelns lag.

Detta "fenomen" har funnits i 30 år, planterade droger på fulla turister som gick på beachroaden, sen lite längre fram slog de till. Jungelns lag.
Nu har man då börjat med vanliga trafikanter , handlar väl även om detta som tidigare diskuterats ,dvs moral och etik .. Samt kanske vad det innebär att vara en polis (lagens väktare) det kräver ju att man följer lagen själv , detta gör kanske inte alla i detta land , vad jag sett...Poliser utan hjälm , poliser som sitter och super ,sen kör sitt tjänstefordon tillsammans med lilla älskarinnan .. Nä , jag tror det är långt till ett vad jag kallar ordnat samhälle ..

Senast redigerad av en moderator:
Just det faktum att du sett det på TV talar ju för att något är på gång, om man börjar uppifrån som jag nämnt förut kommer avslöjandena att arbeta sig neråt. Jag inbillar mig inte att allt skall förändras även en natt. Det kanske är en av anledningarna till att de allmänna valen dröjer.
De allmänna valen tror jag kommer att dröja länge , tycker att den sittande regeringen är nödvändig , anledningen är att folket inte är mogna för en riktig demokrati , kan folket inte acceptera ett valutslag så är det inte möjligt att ha allmänna val , utan då blir det som det är nu ,, de röda vinner ,men de övriga accepterar inte detta pga att de anser inte att tillex en farmare har intelligense eller utbildning att rösta rätt ,och därför kanske inte skall tillåtas att få rösta ,, då kan man nog börja fundera på synsättet på sina medmänniskor ...Då blir en militärdiktatur nödvändig för att behålla lugnet i landet .. så på det sättet :thumbsup: upp för Prayut

Nu har man då börjat med vanliga trafikanter , handlar väl även om detta som tidigare diskuterats ,dvs moral och etik .. Samt kanske vad det innebär att vara en polis (lagens väktare) det kräver ju att man följer lagen själv , detta gör kanske inte alla i detta land , vad jag sett...Poliser utan hjälm , poliser som sitter och super ,sen kör sitt tjänstefordon tillsammans med lilla älskarinnan .. Nä , jag tror det är långt till ett vad jag kallar ordnat samhälle ..
Inte bara i Thailand det är ruttet.. Läste idag att Helsingfors fd. narkotikapolischef döms till 10 års fängelse för att ha drivit knarkhandel som omsatte 1000 kg hasch. Satana perkile, sa han nog.

Inte bara i Thailand det är ruttet.. Läste idag att Helsingfors fd. narkotikapolischef döms till 10 års fängelse för att ha drivit knarkhandel som omsatte 1000 kg hasch. Satana perkile, sa han nog.

Det var väl inte något nytt att det finns dåliga människor? Är det specifikt för Finland eller Thailand?

Slantar som styr som sagt , frågan om det är samma procent av laglöshet bland Thailands rättsväsende som i tillex Europa , enligt vad jag lärt mig här så är Advokater här mycket lagliga samt även domarna ...;)

Slantar som styr som sagt , frågan om det är samma procent av laglöshet bland Thailands rättsväsende som i tillex Europa , enligt vad jag lärt mig här så är Advokater här mycket lagliga samt även domarna ...;)

En advokat är per definition varken ärlig, moralisk eller rättvis. Han försvarar sin klient mot betalning och bryr sig nog inte så mycket om den verkliga skulden.

Domare däremot, skall lyssna på alla parter och avgöra skulden. Det är ju en förutsättning för rättssäkerheten att de inte är mutbara. Det är nog också ett politiskt intresse oavsett partitillhörighet.

För några år sedan vart vi stoppade av tre poliser, den ena stod och pratade med min fru och de andra "tittade" på pickupen. De ville inget utan vi kunde åka, min fru sa: "De har nog lagt knark någonstans, stanna". Vi gick ut och letade bland packningen på flaket och i hjulhusen etc. Vi hittade inget.

Några hundra meter längre fram, var nästa kontroll. Oss stoppade dem inte, de hade väl inte lagt dit något. Varför skulle de annars ha två kontroller inom en km ...

En advokat är per definition varken ärlig, moralisk eller rättvis. Han försvarar sin klient mot betalning och bryr sig nog inte så mycket om den verkliga skulden.

Domare däremot, skall lyssna på alla parter och avgöra skulden. Det är ju en förutsättning för rättssäkerheten att de inte är mutbara. Det är nog också ett politiskt intresse oavsett partitillhörighet.
Finns ingen levande, eller för den delen också död människa som är felfri, speciellt en domare som du nämner Mackes, finns hur många fall som helst att se på genom historien där en oskyldig blivit dömd, för att senare visat sig oskyldig.
Har sagt det innan, säger igen,,, de som har mycket suktar efter mer

de röda vinner ,men de övriga accepterar inte detta pga att de anser inte att tillex en farmare har intelligense eller utbildning att rösta rätt ,och därför kanske inte skall tillåtas att få rösta ,,
precis som i USA då där Clinton ju fick flest röster men elektor systemet diskvalificerade väljarna

Tillbaka
Topp