Över 100 Immigrations poliser kommer att åtalas för utfärdande av olagliga visum.

Det infördes ju men blir ett problem med det här, folk måste ta sig till jobbet, kollektivtrafiken utanför städer är inte direkt utvecklad, prommenad vänliga vägar få och prommenera i tex April när värmen kan vara rätt hög när arbete slutar. Sen tycker jag inte Thai kör dåligt, dom har många gngr hanterat tvåhjuligt srn dom var unga och rätt bra på hantera motorfordon jämfört med många andra, dock är vägbyggena som dom är med påfarter, kan behöva köra 5km innan finns U turn när dit man skall ligger 100m bort, blir det lätt en genväg.
Har inga problem ta mig runt i trafiken här, kör mycket och får bara ha lite annat tänk för ta sig fram.
Hej

Jag tror att alla resonerar ungefär som du här trots att Thailand tillhör topp tre i världen när det gäller dödsfall i trafiken, jag resonerar ungefär likadant så länge jag själv inte drabbas, det vi kan göra är väl att ta det försiktigt själva, men ser man på dom filmer med olyckor ifrån Thailand så är det ju inte allt man man påverka själv.

Visst kan folk köra MC bra och bättre än dom flesta turister i Thailand, det är ju ofta fruarna som kör sina falanger t.ex, man börjar ju köra i 10-års åldern och lär sig snabbt, men ändå ligger landet två eller trea när det gäller dödsfall i trafiken i världen per capita och 73% av alla som dödas i trafiken i Thailand kör just MC.

1678603716340.png

”The World Health Organization estimated 22,941 people die each year in traffic-related incidents in Thailand, making its roads the deadliest in Southeast Asia. That’s an average of 62 deaths every day, according to the WHO’s 2018 report

Mvh isan lover

Hej

Jag tror att alla resonerar ungefär som du här trots att Thailand tillhör topp tre i världen när det gäller dödsfall i trafiken, jag resonerar ungefär likadant så länge jag själv inte drabbas, det vi kan göra är väl att ta det försiktigt själva, men ser man på dom filmer med olyckor ifrån Thailand så är det ju inte allt man man påverka själv.

Visst kan folk köra MC bra och bättre än dom flesta turister i Thailand, det är ju ofta fruarna som kör sina falanger t.ex, man börjar ju köra i 10-års åldern och lär sig snabbt, men ändå ligger landet två eller trea när det gäller dödsfall i trafiken i världen per capita och 73% av alla som dödas i trafiken i Thailand kör just MC.

1678603716340.png

”The World Health Organization estimated 22,941 people die each year in traffic-related incidents in Thailand, making its roads the deadliest in Southeast Asia. That’s an average of 62 deaths every day, according to the WHO’s 2018 report

Mvh isan lover
Min syster bodde med familjen 3 år i Indien, hon var här på besök och tyckte trafiken gick så flytande i Thailand så hon kunde satt barnen att leka på motorvägen.
I Indien helt galet men inte med på din lista, som hon sa så mycket bilar så kommer inte upp i dödande fart i städerna, hade dom istället gjort en lista på lemlästade och invalidiserade hade den listan sett hel annorlunda ut.
Samma när jag var i Manilla, i Bangkok flyter det rätt bra i jämförelse men där är stora skillnaden mycket färre på 2 hjuligt fordon, där dom flesta dör.

Min syster bodde med familjen 3 år i Indien, hon var här på besök och tyckte trafiken gick så flytande i Thailand så hon kunde satt barnen att leka på motorvägen.
I Indien helt galet men inte med på din lista, som hon sa så mycket bilar så kommer inte upp i dödande fart i städerna, hade dom istället gjort en lista på lemlästade och invalidiserade hade den listan sett hel annorlunda ut.
Samma när jag var i Manilla, i Bangkok flyter det rätt bra i jämförelse men där är stora skillnaden mycket färre på 2 hjuligt fordon, där dom flesta dör.
Hej

Problemet i Indiens trafik grundar sig väl mer på att det är så många fordon och människor att vägar och gator inte räcker till, man får som du säger knappast upp en dödlig fart, men buckliga fordon finns det ju gott om.

Mvh isan lover

Hej

Problemet i Indiens trafik grundar sig väl mer på att det är så många fordon och människor att vägar och gator inte räcker till, man får som du säger knappast upp en dödlig fart, men buckliga fordon finns det ju gott om.

Mvh isan lover
Som jag skrev, det hon sa.
Hela det landet är ju speciellt.
Barnen blev väl traumatiserade dom åren där.
Träffades ju på Koh Samet hela familjen från min sida sen hade med släkten 10 pers från frugans.
Syrrans barn börja störtgråta och skrika när vi kom in med släkten, kunde inte sitta vid samma bord.
Syrran kom och ursäkta, dålig erfarenhet av mörkhyade från indien, blev helt sjuk konstig stämmning.

Jag har aldrig haft ett bankkonto i Thailand. Med facit i hand borde man kanske skaffat det för länge sedan när det var enklare.
Har haft ett BKK konto i Pattaya BKK kontor Central Festival nu i 13 år, tänkte ha ett till här uppe i Phon, det var ganska besvärligt men till slut så funkade det, bra att ha ett för besparingar samt ett "pensionskonto" för månatliga överföringar. Två konton i BKK räcker dock bra, hade i Siam Commercial förut , rörde inte detta på ett år och hade bara 1500 bath, de stängde kontot samt tog slantarna utan ett enda meddelande , skitbank :mad:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp