Isan Lover
Forumveteran
HejDet infördes ju men blir ett problem med det här, folk måste ta sig till jobbet, kollektivtrafiken utanför städer är inte direkt utvecklad, prommenad vänliga vägar få och prommenera i tex April när värmen kan vara rätt hög när arbete slutar. Sen tycker jag inte Thai kör dåligt, dom har många gngr hanterat tvåhjuligt srn dom var unga och rätt bra på hantera motorfordon jämfört med många andra, dock är vägbyggena som dom är med påfarter, kan behöva köra 5km innan finns U turn när dit man skall ligger 100m bort, blir det lätt en genväg.
Har inga problem ta mig runt i trafiken här, kör mycket och får bara ha lite annat tänk för ta sig fram.
Jag tror att alla resonerar ungefär som du här trots att Thailand tillhör topp tre i världen när det gäller dödsfall i trafiken, jag resonerar ungefär likadant så länge jag själv inte drabbas, det vi kan göra är väl att ta det försiktigt själva, men ser man på dom filmer med olyckor ifrån Thailand så är det ju inte allt man man påverka själv.
Visst kan folk köra MC bra och bättre än dom flesta turister i Thailand, det är ju ofta fruarna som kör sina falanger t.ex, man börjar ju köra i 10-års åldern och lär sig snabbt, men ändå ligger landet två eller trea när det gäller dödsfall i trafiken i världen per capita och 73% av alla som dödas i trafiken i Thailand kör just MC.
”The World Health Organization estimated 22,941 people die each year in traffic-related incidents in Thailand, making its roads the deadliest in Southeast Asia. That’s an average of 62 deaths every day, according to the WHO’s 2018 report”
Mvh isan lover