SV: Mutbara poliser i Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
hmm min kompis säger att han brukar kunna muta poliserna. nästa gång jag tänkte åka till Thailand hade jag tänkt att muta poliser om jag gör något fel. men nu vet man bättre....

Jaha så har man grävt upp ett gammalt ämne igen.

Vad har ni för erfarenheter, när det gäller att muta sig fram i besvärliga situationer, eller skaffa sig fördelar i Thailand?

Go läsning Legolas.. Jag är inte lika snabb som du.. Jag filar på min text än. Men den kommer /Gazton

Är det så här dom ser ut?

IMG_0625.jpg

:wai:
Stoppad har man blivit 3ggr av polisen.

Första gången när jag bodde i Pattaya, där hyrde jag en moppe, naturligtvis det första jag gjorde var och köpa en ok hjälm, men den fick jag behålla i 3 månader, när jag sen skulle till BigC och köpa en ny hjälm, vem står inte ivägen för mig om inte polisen, jag talade om varför jag inte hade hjälm på, men det hjälpte inte, det kostade mig 500Thb. Bara att lunka till polishuset...

Andra gången var när jag körde bil, var påväg till BKK, blev stoppad av Highway polisen, han anklaga mig för att legat för länge i omkörning(passerat 2 Lastbilar som låg tätt tillsammans), den lilla fadäsen kostade mig 200Thb, betalning gick direkt till polis på plats(behövde väl lunchpengar).

Tredje och senaste gång var här i Chonburi för ett år sen, stod med moppen(hjälm på)vid rödlyse(Suhumvit Road), gumman satt på bönpallen, plötsligt säger hon till mig att jag ska göra en U-sväng, ok, kollar att inga bilar el. moppar kommer, gör U-svängen och vem står inte på andra sida vägen om inte polisen och vinkar in mig, orsak enl. honom olaglig U-sväng, 10 sekunder innan har en thai gjort samma sväng, men han fastnade inte det gjorde jag, det kostade mig 100Thb.
Denna polis hade gjort på samma sätt i Pattaya och blivit förflyttad till Chonburi pga. det, nu är det så att Frugan känner polischefen här och när han fick reda på vad som hänt, så fick vi återbetalning av pengar, polisen ifråga fick flytta till ett annat distrikt igen(Efter 2 månader i Chonburi)...

M.v.h. Berra

Ett TIPS till er alla är att ha med en kamera, skulle ni bli stoppade av polis pga. någon orsak, att ta en bild på polismannen(många vill inte va med på bild)är en utmärkt ide.
Bilden kan användas till er fördel, om mot förmodan ni skulle behöva uppsöka polishuset(då vet ni hur han ser ut och kanske har namnet också).

Har en thaitjej jag känner här i thailand som gav mej detta tips, hon och hennes svenska kille, råkade ut för en oärlig polis, hon tog upp sin kamera och tog en bild, när denna polisen skulle skriva ut en bot till dem(3-400Thb), men ädrade sig och rev boten, sen vinkade han bort dem, fort som tusan, han ville inte vara med på bild om detta ärende hade gått vidare...

Är det någon annan CM:are, som har en rolig el. tråkig upplevelse ang. poliser i thailand, sätt er ner skriv en kort historia och dela med er, vi andra CM:are gillar läsa om lyckade och mindre lyckade eskapader(är den tillräckligt bra, blir det karma åxo)...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
1 K
Anonymius
A

Tillbaka
Topp