Bästa biosalongen i Bangkok

B

Banglassi

Gäst
Vad skulle ni säga är den bästa bio-hallen i Bangkok? Den närmaste för oss är antingen Major Pinklao eller Supreme. Men även om de är helt ok har ingen av dem de där lyxiga sofforna, och frun fick oväntade pengar idag så hon vill fira till det lite extra.

Några bra tips på vart man bör gå? MBK? Terminal-21?
Bör vi satsa mot Major Cineplex eller SFX?
Ända stället jag varit på som har soffor är i The Mall Bangkapi, mins dock inte om det var Major eller SFX som höll i biodukarna där(?).
Om det finns någon närmare Phra Nakhon är det mycket välkommet.
Någon som checkat runt Pratunam eller Siam?

Det finns några stycken i prathunam, men hur dom är vet jag inte då jag aldrig varit på någon bio i Thailand

Jo antar att central i vid pratunam lär ha. Siam paragon borde också ha. Bara att åka o kolla antar jag.

(Bio är skönt, speciellt för oss som inte har AC. Ren lyx att få slappna av ett par timsr i en kall sallong ;) )

Jo antar att central i vid pratunam lär ha. Siam paragon borde också ha. Bara att åka o kolla antar jag.

(Bio är skönt, speciellt för oss som inte har AC. Ren lyx att få slappna av ett par timsr i en kall sallong ;) )

Skulle väl vara det då, men personligen hatar jag att sitta i människosamlingar och inandas allas armsvett...hahahahah

Och så borde pantip plaza ha en om jag kommer ihåg rätt

Skulle väl vara det då, men personligen hatar jag att sitta i människosamlingar och inandas allas armsvett...hahahahah

Det är ju en av anledningarna till att hitta ett ställe där man får en privat soffa för två, och närmsta granne 2-3 meter bort ;)

Har dom inte riktigt lyxig bio borta på Siam?
Har aldrig vart på bio i Bangkok men kommer ihåg att en tjej i Petchabun berätta att hon sparade pengar för att 1 gång i livet kunna gå och se en film i nåt av köpcentrena där.

Jag gillar ju bio och skulle ju kunna tipsa dig om bästa i Pattaya beroende på om du är Thai eller farang, men hjälper ju föga ;)

Gå på Bio i Thailand är en upplevelse går inte att jämföra med Svenska biografer, lyxar man till det lite med och kör riktiga topp bion blir det en upplevelse att bara gå dit.

Tråden hette ju BIO så kan ju också tipsa om biograferna i Pattaya då tråden inte var stadsinriktad.

#1 för farang Central festival översta våningen SFX bio och här finns det 3 olika, lyxigast, lyx och lite lyxigt.
#2 för farang The avenue Major cineplex som sagt bio i thailand lyx lyx så även om den är #2 är stolar etc. som VIP bion på SF i Sverige.

Enda riktiga för Thai där det är dubbat, Big-C Extra på 2nd road mellan Pattaya och Naklua.

Men på Thai bion kan det vara riktigt långa köer dagtid, A/C plus film ;) och faktist lite shockad över så mycket thai som drog på Bio i Pattaya kön ringlade sig.

Finns det filmer med engelsk text på dom här biograferna?

Absolut. På de flesta ställen får du engelsk text till thaifilmer. Engelska filmer kan du välja mellan thai-dub eller Soundtrack med thai-text (rekommenderar det sistnämnda. Thai-dub är verkligen ett bra sätt att förstöra en annars bra film)

Finns det filmer med engelsk text på dom här biograferna?

I Pattaya är det Engelskspråkig film ej dubbat förutom biografen mellan Pattaya-Naklua där är det dubbat och dit Thai går.

Dom engelska talande filmerna är thai textade.

När jag bodde i norr och gick på bio "The hobbit".

Bara dubbat och ingen Eng text.

Är rätt bra på engelskan men tycker ofta att det kan vara svårt att höra allt dom säger så vill gärna ha eng text också.
Visst man hänger ju med rätt bra iaf men missar en del poänger.
När det är svenska filmer så räcker det ju att man fattar meningen som sas för att komma på vilket ord det var man inte hörde, riktigt så bra är inte min engelska.

Siam Paragon, det ser ju inte helt fel ut

image.jpg
image.jpg

Liknande trådar

Svar
19
Visningar
1 K
Raderad medlem 9942
R
R
Svar