Z
zMacen
Gäst
Det här är ju inte helt lätt. Det är massor av faktorer som spelar in.
- När på året ska jag åka
- Spelar priset någon roll
- Vilka krav på bekvämlighet har jag
- Vilka bolag har kampanjer
- mm mm
För mig så går ryska bolag fetbort.
Att bli sittande på rysk flygplats pga förseningar har jag hört är det sista man önskar.
Air China har jag nu testat två gånger. Köper man biljetten vid rätt tidpunkt är den billig.
Förra året betalade jag 4300 sek t&r Arlanda - Bangkok. I år blev det 5200 sek (åker normalt alltid februari).
Bra service, bra mat och fri dryck. I år var det dock sämre med benplats sträckan Beijing - Bangkok. Första sträckan arn-bkk mycket bra benplats (är själv 182 cm).
Qatar Air har jag hört mycket gott om. Dottern kommer hit med dem i morgon.
Det finns en rutt med korta stop i Doha som är helt ok.
Thai Air. Direktflyg är alltid direktflyg....
Glöm inte heller att man kan hitta billiga flygstolar med charterbolagen.
Fritidsresor flyger t.ex vissa flighter med 747 direkt till Phuket från Arlanda. Där kan man göra klipp om avgångstider passar.
Spelar priset mindre roll så är Business Class oftast en höjdare på de flesta bolag..
Min tipsrad är följande:
Thai Air
Qatar Air
Air China (enligt mig extremt prisvärt)
- När på året ska jag åka
- Spelar priset någon roll
- Vilka krav på bekvämlighet har jag
- Vilka bolag har kampanjer
- mm mm
För mig så går ryska bolag fetbort.
Att bli sittande på rysk flygplats pga förseningar har jag hört är det sista man önskar.
Air China har jag nu testat två gånger. Köper man biljetten vid rätt tidpunkt är den billig.
Förra året betalade jag 4300 sek t&r Arlanda - Bangkok. I år blev det 5200 sek (åker normalt alltid februari).
Bra service, bra mat och fri dryck. I år var det dock sämre med benplats sträckan Beijing - Bangkok. Första sträckan arn-bkk mycket bra benplats (är själv 182 cm).
Qatar Air har jag hört mycket gott om. Dottern kommer hit med dem i morgon.
Det finns en rutt med korta stop i Doha som är helt ok.
Thai Air. Direktflyg är alltid direktflyg....
Glöm inte heller att man kan hitta billiga flygstolar med charterbolagen.
Fritidsresor flyger t.ex vissa flighter med 747 direkt till Phuket från Arlanda. Där kan man göra klipp om avgångstider passar.
Spelar priset mindre roll så är Business Class oftast en höjdare på de flesta bolag..
Min tipsrad är följande:
Thai Air
Qatar Air
Air China (enligt mig extremt prisvärt)