OMRÖSTNING: Bästa Flygbolag?

Bästa flygbolag? 3 röstningar/person

• Austrian airlines

Röster: 2 10.5%
  • Singapore airlines

• FinnAir

• KLM

• SAS

• AeroSvit

Röster: 0 0.0%
  • Turkish Air Lines

• Quatar air

• Air china

Röster: 0 0.0%
  • Thai Air

Röster: 18 94.7%

• Totala väljare
    19
  • Denna undersökning kommer att stängas: .

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det här är ju inte helt lätt. Det är massor av faktorer som spelar in.
- När på året ska jag åka
- Spelar priset någon roll
- Vilka krav på bekvämlighet har jag
- Vilka bolag har kampanjer
- mm mm

För mig så går ryska bolag fetbort.
Att bli sittande på rysk flygplats pga förseningar har jag hört är det sista man önskar.

Air China har jag nu testat två gånger. Köper man biljetten vid rätt tidpunkt är den billig.
Förra året betalade jag 4300 sek t&r Arlanda - Bangkok. I år blev det 5200 sek (åker normalt alltid februari).
Bra service, bra mat och fri dryck. I år var det dock sämre med benplats sträckan Beijing - Bangkok. Första sträckan arn-bkk mycket bra benplats (är själv 182 cm).

Qatar Air har jag hört mycket gott om. Dottern kommer hit med dem i morgon.
Det finns en rutt med korta stop i Doha som är helt ok.

Thai Air. Direktflyg är alltid direktflyg....

Glöm inte heller att man kan hitta billiga flygstolar med charterbolagen.
Fritidsresor flyger t.ex vissa flighter med 747 direkt till Phuket från Arlanda. Där kan man göra klipp om avgångstider passar.

Spelar priset mindre roll så är Business Class oftast en höjdare på de flesta bolag..

Min tipsrad är följande:
Thai Air
Qatar Air
Air China (enligt mig extremt prisvärt)

Spekuleras om att thaiair ska byta ut sina kärror från 747an till 777an någon som vet om detta är något spikat? Kommer det gälla alla plan?

Fråga nu härom dan när jag pröjsade min biljetter om dom bytt. Men vad han visste så hade dom bara bytt en kärra som går mellan Arlanda och Bankok än så länge. Men jag vet att dom håller på att modernisera hela flottan
Rolf

"zetterberg_88 " sa:
Spekuleras om att thaiair ska byta ut sina kärror från 747an till 777an någon som vet om detta är något spikat? Kommer det gälla alla plan?

Det är så att Thai ska minska kapasiiteten på Arlanda och använda de mindre B777planet där istället för B747-400. Det är för mycket rea av platser på Arlanda linjen.

Thai ska byta de 6 älsta 747-400 mot A380-800 plan
London och Frankfurt, mfl.
Då Qvantas flyger A380 via Bangkok.

pigge01

För min del blir det Thai air fast det kanske inte är så konstigt har ju bara rest med dom ;)

Så det var ju inte så svårt för mig.

Har kollat många bolag så som jag ser/tycker så är det alltid sådan jäv... lång resa hem fast inte när du ska ner till LOS så går det på 14-16 tim men hem 24 tim.
Och jag tar heller 24 tim ner för då har du ju något att se fram emot och snabbt hem för då vill man ju bara hem.
Så jag lägger heller 2-3 tusen mer och flyger med thai.
Fick nu ett pris med Thai 26/5 - 23/6 12800 för två pers.

Jag har ju bokat nu, frugan åker 27 april och jag 15 juni. Hem igen 5 juli. Thai ville ha 10300:- per person, dyrt. Så det blir SAS istället för 7721:- per person. Sen kommer inrikesflyget till Udon Thani utöver det, ca THB 4800 per person.

Jippi Nonkis jag köper biljetterna av har sänkt priset från 12800:- för två till 9990 :- med Thai så ikväll blir det ett par ÖL ;D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Svar
19
Visningar
1 K
Raderad medlem 9942
R
R
Svar
37