Jag kör också med med Nord VPN men hur detta är jämfört med andra VPN lösningar har jag svårt att uttala mig angående och prismässigt.
Det är dags att förnya om några månader för min del och det kommer regelbundet sådana här erbjudanden:
First, extend your
NordVPN subscription with a
3-year plan just for $89 ($2.47/mo.). Second, try out NordPass, our new intuitive password manager.
NordPass Premium 1-year plan with a huge discount -
$9.99 ($0.83/mo.).
Obervera att jag inte rekommenderar Nord VPN framför något annat! Den som rekommenderade mig Nord VPN är dock en arbetskollega som är väldigt kunnig om IT-lösningar i sitt arbete såväl som privat och som kört lite olika VPN.
När vi har haft problem med väldigt långsamt internet i vår bostad samt ute på mitt jobb så har VPN funkat dåligt och det gäller noga samtliga VPN lösningar eftersom de "slöar ned ytterligare". Nu har vi fått fixat så att Internet funkar bättre ombord på fartyget och fått upp hastigheten i vår bostad i Thailand ordentligt via nyinstallation från 3BB med en helt ny router och nya kablar.
Förutom huvudorsaken till att ha möjlighet att slå på VPN för att ge mer säkerhet som då man loggar in på Internetbanken mm och för att förhindra att någon kan vi IP-adressen föra logg vad man kollat på, så tycker VPN är väldigt användbart då jag t.ex. via "VPN låtsas att jag är i Sverige" men är i t.ex. Thailand. Det är då precis som att jag vore i Sverige. Min sambo använder också mitt Nord VPN då hon har något som Malimar TV och vill titta på thailändsk TV via sin Ipad när hon också är i Thailand vilket inte går utan VPN. Jag har lagt in så att VPN ligger kopplat hela tiden på Sverige och då kan hon kolla på Malimar TV.
Jag köper WEBSITE ONLY
Malimar TV Network | Thai TV, Lao TV, Khmer TV, and Hmong TV
I vår bostad i Sverige har jag kopplat en sådan här adapter så att min sambo kan ta upp bilden på en TV då hon kollar på Youtube och Thai TV via Malimar TV (det finns mycket t.ex. mycket filmer dubbade eller textade till thai). Denna kan dock köpas i precis hela världen och inte bara på på Clas Ohlson som exemplet nedan.
www.clasohlson.com