Bästa VPN 2020 ?

PDT

Aktiv medlem
Jag har haft ExpressVPn i ett år nu, och är egentligen ganske nöjd, men tycker, att priset är högt jämnfört med konkurrenterna.

Funderar på NordVPN, dock har dom haft en säkerhetsbrist i 2018, har jag läst, men bra pris.

Några åsikter på ämnet ?

Tänkte fixa vpn ett tag för saknade massa serier på netflix som släpptes i Europa.
Men nu har dom öppnat upp så dom finns här med, alla mina favoritkomediserier finns på netflix nu och med mitt moderata tv tittande har jag många avsnitt kvar ;)

Använder Nord VPN vilket fungerar bra både i Sverige och Thailand. När jag är i Thailand använder jag inställningen "obfuscated servers" i Singapore eller Japan för att (förhoppningsvis) kunna kringgå nätövervakning. Ifall de hade en säkerhetsbrist 2018 är den tillrättad nu. Uppdateringar kommer några gånger i månaden..

Använder Nord VPN vilket fungerar bra både i Sverige och Thailand. När jag är i Thailand använder jag inställningen "obfuscated servers" i Singapore eller Japan för att (förhoppningsvis) kunna kringgå nätövervakning. Ifall de hade en säkerhetsbrist 2018 är den tillrättad nu. Uppdateringar kommer några gånger i månaden..
Sista jag skulle använda är NordVPN. Läs om vad som skedde och hur det hanterades.

M
Sista jag skulle använda är NordVPN. Läs om vad som skedde och hur det hanterades.
Intressant läsning. Man måste vara medveten om att INGEN datatrafik på internet är helt säker för aktörer med stora resurser. Själv använder jag Nord Vpn men inbillar mig inte att det är säkrare än något annat. Ofta använder jag Nord VPN och Opera Webbläsare med inbyggd VPN som ytterligare komplettering.

Frågan är varför jag använder VPN överhuvudtaget då jag definitivt inte gör något olagligt eller kontroversiellt? Jag gillar helt enkelt inte att någon "tjuvlyssnar"....

Jag kör också med med Nord VPN men hur detta är jämfört med andra VPN lösningar har jag svårt att uttala mig angående och prismässigt.

Det är dags att förnya om några månader för min del och det kommer regelbundet sådana här erbjudanden:

First, extend your NordVPN subscription with a 3-year plan just for $89 ($2.47/mo.). Second, try out NordPass, our new intuitive password manager. NordPass Premium 1-year plan with a huge discount - $9.99 ($0.83/mo.).

Obervera att jag inte rekommenderar Nord VPN framför något annat! Den som rekommenderade mig Nord VPN är dock en arbetskollega som är väldigt kunnig om IT-lösningar i sitt arbete såväl som privat och som kört lite olika VPN.

När vi har haft problem med väldigt långsamt internet i vår bostad samt ute på mitt jobb så har VPN funkat dåligt och det gäller noga samtliga VPN lösningar eftersom de "slöar ned ytterligare". Nu har vi fått fixat så att Internet funkar bättre ombord på fartyget och fått upp hastigheten i vår bostad i Thailand ordentligt via nyinstallation från 3BB med en helt ny router och nya kablar.

Förutom huvudorsaken till att ha möjlighet att slå på VPN för att ge mer säkerhet som då man loggar in på Internetbanken mm och för att förhindra att någon kan vi IP-adressen föra logg vad man kollat på, så tycker VPN är väldigt användbart då jag t.ex. via "VPN låtsas att jag är i Sverige" men är i t.ex. Thailand. Det är då precis som att jag vore i Sverige. Min sambo använder också mitt Nord VPN då hon har något som Malimar TV och vill titta på thailändsk TV via sin Ipad när hon också är i Thailand vilket inte går utan VPN. Jag har lagt in så att VPN ligger kopplat hela tiden på Sverige och då kan hon kolla på Malimar TV.

Jag köper WEBSITE ONLY

Malimar TV Network | Thai TV, Lao TV, Khmer TV, and Hmong TV

I vår bostad i Sverige har jag kopplat en sådan här adapter så att min sambo kan ta upp bilden på en TV då hon kollar på Youtube och Thai TV via Malimar TV (det finns mycket t.ex. mycket filmer dubbade eller textade till thai). Denna kan dock köpas i precis hela världen och inte bara på på Clas Ohlson som exemplet nedan.

1579909503214.png

I vår bostad i Sverige har jag kopplat en sådan här adapter så att min sambo kan ta upp bilden på en TV då hon kollar på Youtube och Thai TV via Malimar TV (det finns mycket t.ex. mycket filmer dubbade eller textade till thai). Denna kan dock köpas i precis hela världen och inte bara på på Clas Ohlson som exemplet nedan.

1579909503214.png
Har inget med VPN att göra, men köp en AppleTV istället så slipper din sambo strula med kablar.

Tack för tipset!

Men detta har ju med VPN att göra men hur mycket kan ju diskuteras beroende på hur man vill använda VPN naturligtvis.

Min sambo är verkligen inte tekniskt lagd men att slå på TV'n och välja den ingång som HDMI sladden som alltid är kopplad på TV'n grejar hon och det enda hon behöver att göra sedan är att koppla in "Lighting-kontakten" från sin Iphone eller Ipad till adaptern och så ser hon samma men i större format och med bättre ljud. Jag har inte hört från henne att detta är så väldigt strulig och hon använder detta dagligen då vi är i Sverige.

Ger t.ex. Apple TV samma utbud att titta på titta på program som TV program från Thailand och t.ex serier och filmer dubbat till thailändska respektive med thailändsk text och till samma låga kostnad? För min sambo är detta synnerligen värdefullt då hon tillbringar sin vardag i Sverige medans jag är borta i ca 1 månad i taget och jobbar ute på fartyg.

En del speciellt "budget VPN lösningar" ger sämre möjligheter att "lura tittarrättigheterna" har jag förstått det som.

En del som Netflix har dock varit på hugget och lyckats stoppa möjligheter att kolla på genom att använda VPN har jag läst. Jag har inte själv Netflix eller HBO osv. och koll på vilka VPN tjänster som kanske ligger i framkant och är bäst att satsa på?

Själv har jag t.ex. kunna titta på Canal Digital Playtjänsten från Thailand via VPN och det har varit en bättre lösning praktiskt och kvalitetsmässigt än att köra som jag gjorde tidigare med en Slingbox lösning. Jag anser mig inte som en "tjuvtittare" eftersom jag i båda fallen ju har varit tvungen att betala för det abonnemang jag har i Sverige och hitta vägar för att kunna se TV som jag faktiskt betalat för! För de senaste två vintrarna så har jag istället valt att "Pausa" mitt canal digital abonnemang via satellit i 6 månader då jag utnyttjar möjligheten alldeles för lite för att betala t.ex. 389 kronor i månaden för familjepaketet under det halva år jag inte ens är Sverige. När jag pausar så är kostnaden noll kronor i månaden.

Om något intressant eller inte beror nog på t.ex. hur familjesituation ser ut och om man är mycket i t.ex. Thailand. jag har ingen som helst aning om hur många på detta forum som kanske åker till Thailand under kanske två veckor runt jul och nyår och hur många som bor i Thailand och bara kanske åker till Sverige då och då? Själv bor jag och min sambo 50-50 i Sverige och Thailand.

Trodde man använde vpn för att få in svt etc, vem 17 bryr sig om tjuvlyssning.

t.e.x när du utför bankaffärer är det av högsta vikt att informationen mellan dig och banken skickas krypterat. De flesta webbsidor idag är krypterade ”https”. Med VPN vet man att surfningen alltid är krypterad. Vanlig http trafik är som att skicka vykort. Då menar jag även lösenord och användarnamn. Jag föredrar nog krypterat. Thaisnack.se är för övrigt krypterat. En extra kostnad som @Kycklingen står för så att vi alla kan hacka runt här på vårt forum hyfsat säkert ;)

Ger t.ex. Apple TV samma utbud att titta på titta på program som TV program från Thailand och t.ex serier och filmer dubbat till thailändska respektive med thailändsk text och till samma låga kostnad? För min sambo är detta synnerligen värdefullt då hon tillbringar sin vardag i Sverige medans jag är borta i ca 1 månad i taget och jobbar ute på fartyg.
Hon använder då Airplay från sin iPhone/iPad till AppleTV så skickas signalen till AppleTV och det streamas direkt från källan till den. Så vad hon kan se nu kan hon också se via AppleTV med Airplay. Så använder frugan det utan problem.

Hon använder då Airplay från sin iPhone/iPad till AppleTV så skickas signalen till AppleTV och det streamas direkt från källan till den. Så vad hon kan se nu kan hon också se via AppleTV med Airplay. Så använder frugan det utan problem.
Tack så mycket! Jag skall undersöka närmare om Apple TV kan vara något som passar oss? Vi kör båda två Iphone och Ipad och delar bilder mm. När hon får något problem så får min sambo dock se till att först byta från thailändska till svenska som användarspråk i inställningarna då jag annars inte kan hjälpa med vad det må vara. Hon har närmast noll intresse av att titta på svenska TV program och utan det är thai TV som hon diggar och att filmer mm är dubbade eller textade till thai.

Min sambo verkar trivas väldigt bra med att kolla på thailändsk TV mm via MALIMAR så jag har betalat för Webb versionen för ett år då hon kör detta i Sverige utan att behöva använda VPN samt i Thailand genom att då använda VPN (för att lura spärrarna som inte tillåter att man kollar på Malimar när man är i Thailand). Vi har även kört SEESANTV www.seesantv.com men föredrar MALIMARTV www.malimar.tv (tidigare körde vi THAIFLIX men då detta lades ned så blev det MALIMAR istället).

Canal Digital funderar jag på att avsluta eftersom jag tittar ganska lite på TV även då jag är i Sverige. Bra grej dock att man kan pausa i upp till 6 månader en gång per 12 månadersperiod och att det inte då kostar något mera än att börja betala den månadsavgift det är för det abonnemang som man har valt.

Liknande trådar

R
Svar
37
Visningar
4 K
glimten66
G

Tillbaka
Topp