Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ritchie Blackmore tänker du på?
Han sjöng också men är annars mest känd som gitarristen. Riktigt duktig på gitarren var han också.
Roger Glover gick över till Rainbow med tiden han också.
Helt klart ser det ut som honom. Jag har alltid haft svårt känna igen på utseende, men det är så jag minns honom.
Ritchie Blackmore var mer mörkhårig på den tiden, samma med Ian Gillan som dessutom inte var kvar i bandet 1974.
Deep Purple var i princip det enda band jag gillade fullt ut när jag var ung. Jag har fortfarande 25 album av dem sparat på min dator.
CD och LP blev för mycket att hålla reda på genom åren.
Som ung spelade jag orgel och min absoluta favorit var då följaktligen John Lord som jag har ytterligare 15 album av separat från Deep Purple. Dock annan musikstil.
Ritchie Blackmore tänker du på?
Han sjöng också men är annars mest känd som gitarristen. Riktigt duktig på gitarren var han också.
Roger Glover gick över till Rainbow med tiden han också.
Båda är väldigt tjuriga och envisa, humör som heter duga. Det går inte ha två "chefer" med lika stark vilja. Därav de lämnat om vartannat.
Richie är utan tvekan en av världens bästa gitarrister och Ian hans like som vokalist. Så länge de kan samarbeta är deras musik svårslagen.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.