Bästa musiken

Båda är väldigt tjuriga och envisa, humör som heter duga. Det går inte ha två "chefer" med lika stark vilja. Därav de lämnat om vartannat.
Richie är utan tvekan en av världens bästa gitarrister och Ian hans like som vokalist. Så länge de kan samarbeta är deras musik svårslagen.
Men å andra sidan hade inte Rainbow funnits om de varit sams, vilket också varit synd.

SmartSelect_20200413-190939_Gmail.jpg

Nu har jag skaffat hem både Infinite och Woosh.
Helt klart är att de från och med Now What ändrat stil. Går lyssna men med ett stort steg bort från traditionell Deep Purple stil. De har fortfarande lite typiska Deep Purple riff lite här och där i låtarna, men i grunden en annan stil. Undrar vem som styrt influenserna under sista tiden.
Gå tillbaks till albumen Abandon och Bananas från 98 och 03, du hör en tydlig skillnad.

King of Dreams från Slaves and Masters.

Jag köpte CDn när den kom ut (tror jag).
En del ganska catchiga låtar varav King Of Dreams nog är den som är ”huvudnumret” på den plattan.
Refrengen är ganska ok. I övrigt så tycker jag att både keyboard och gitarrspelet har värdelöst arrangemang. Joe Lynn Turner gör ett ok jobb.
Det låter egentligen som att Eldkvarn och ZZ Top har fått för sig att göra en gemensam platta.

Jag köpte CDn när den kom ut (tror jag).
En del ganska catchiga låtar varav King Of Dreams nog är den som är ”huvudnumret” på den plattan.
Refrengen är ganska ok. I övrigt så tycker jag att både keyboard och gitarrspelet har värdelöst arrangemang. Joe Lynn Turner gör ett ok jobb.
Det låter egentligen som att Eldkvarn och ZZ Top har fått för sig att göra en gemensam platta.
Dock, om du jämför med den de släppte i år. Jag har svårt hitta Deep Purple i den. Den är däremot lyssningsbar.
Throw my Bones från Whoosh

Dock, om du jämför med den de släppte i år. Jag har svårt hitta Deep Purple i den. Den är däremot lyssningsbar.
Throw my Bones från Whoosh

Det där var ju uruselt.
Det lät som att Tommy Körberg hade gjort någon samlingsplatta med Sven Ingvars, försökt sig på lite Pink Floyd och ett inslag av Electric Boys.
Var är den röda tråden?
Intetsägande som bara den.

Det där var ju uruselt.
Det lät som att Tommy Körberg hade gjort någon samlingsplatta med Sven Ingvars, försökt sig på lite Pink Floyd och ett inslag av Electric Boys.
Var är den röda tråden?
Intetsägande som bara den.
Exakt. Jag hittar inte Deep Purple i de tre sista albumen. Går lyssna, men Deep Purple kvalité, vart tog den vägen?
Därav jag lade upp exempel från de sista albumen nu.

Kör med gammal progressiv klassiker.
Funkar bra om man har en vettig anläggning

Tom Sawyer har många vettiga låtar.
Den dagen jag kommer ifatt på den ekonomiska sidan skall jag bygga mig ett eget musikrum här på gården.
Min fruga har svårt klara min musik. Ett par låtar så kommer hon och bråkar och vill ha Disco eller thai musik istället.
Däremot har jag upptäckt att några av hennes vänner/fd skolkamrater gärna lyssnar på den här musiken. Det har funkat när frugan varit borta från gården, vi har haft kul med bra musik.

Liknande trådar

Svar
19
Visningar
2 K
Raderad medlem 9942
R
R
Svar
37
Visningar
4 K