Dessa kom från Thailand. Problemet var att Lazada hade inte gett leverantören fullständig adress till hotellet som jag knappat in. Ingen kunde hjälpa till att tala om för logistik bolaget att korrigera detta och när min fru ringde sa de att leverantören måste ringa och leverantören hänvisade till Lazada.
Jag tror du svarade från den andra tråden.
Ja leveranser kan vara problem ibland. Men egentligen är det inte Lazada som lämnar leveransadressen.
Säljaren varan har din adress från den adressbok du lagt upp i ditt konto.
Säljaren skriver ut adresslapp direkt från sin panel på Lazada. Eftersom en del kanske skriver av den manuellt istället för skriva ut den finns möjlig felkälla där.
Men när någonting händer finns brister i kontaktmöjlighet. Vissa leverantörer har ingen kontakttelefon. Vissa leverantörer som har kontaktinfo accepterar inte att du själv ringer och ändrar adressen, det måste gå genom Lazada.
Enda gången som jag inte vet hur det skulle gått om det inte löst sig var när budet Lex TH fick för sig att han inte hade lust åka till våran by och lämna paketet.
Istället dumpade han paketet på mottagningen en fabrik närmare staden. HUr den fabriken resonerade när de valde kvittera ett paket som inte var deras vet jag inte.
Däremot när vi ringde budet och frågade efter paketet då vi såg på tracking att det var kvitterat av någon, sade budet omedelbart att han lämnat det paketet på fabriken. Så det var inget misstag, han gjorde medvetet, ingen ursäkt och tillrättning heller.
Hade vi inte fått kontakt med budet och fått reda på vart paketet var och det på Lazada stod som lämnat och kvitterat. Då vet jag inte hur det skulle löst sig mot Lazada. Man kan väcka en klagan, men har inte provat den då allt löst sig.