Slussen 2020-...?

Från där de tillverkas, en salig blandning Kina, Korea, Japan, USA etc, etc. Alltså samma ställe som de brukar komma ifrån i andra fall också.
Vissa delar tillverkas också lokalt.
Dessa kom från Thailand. Problemet var att Lazada hade inte gett leverantören fullständig adress till hotellet som jag knappat in. Ingen kunde hjälpa till att tala om för logistik bolaget att korrigera detta och när min fru ringde sa de att leverantören måste ringa och leverantören hänvisade till Lazada.

Dessa kom från Thailand. Problemet var att Lazada hade inte gett leverantören fullständig adress till hotellet som jag knappat in. Ingen kunde hjälpa till att tala om för logistik bolaget att korrigera detta och när min fru ringde sa de att leverantören måste ringa och leverantören hänvisade till Lazada.
Jag tror du svarade från den andra tråden.
Ja leveranser kan vara problem ibland. Men egentligen är det inte Lazada som lämnar leveransadressen.
Säljaren varan har din adress från den adressbok du lagt upp i ditt konto.
Säljaren skriver ut adresslapp direkt från sin panel på Lazada. Eftersom en del kanske skriver av den manuellt istället för skriva ut den finns möjlig felkälla där.
Men när någonting händer finns brister i kontaktmöjlighet. Vissa leverantörer har ingen kontakttelefon. Vissa leverantörer som har kontaktinfo accepterar inte att du själv ringer och ändrar adressen, det måste gå genom Lazada.
Enda gången som jag inte vet hur det skulle gått om det inte löst sig var när budet Lex TH fick för sig att han inte hade lust åka till våran by och lämna paketet.
Istället dumpade han paketet på mottagningen en fabrik närmare staden. HUr den fabriken resonerade när de valde kvittera ett paket som inte var deras vet jag inte.
Däremot när vi ringde budet och frågade efter paketet då vi såg på tracking att det var kvitterat av någon, sade budet omedelbart att han lämnat det paketet på fabriken. Så det var inget misstag, han gjorde medvetet, ingen ursäkt och tillrättning heller.
Hade vi inte fått kontakt med budet och fått reda på vart paketet var och det på Lazada stod som lämnat och kvitterat. Då vet jag inte hur det skulle löst sig mot Lazada. Man kan väcka en klagan, men har inte provat den då allt löst sig.

Om man undrar hur man får tag på det lokala budet som är ansvarig för paketet?
På Lazada står paketnummer och leverantör, men ofta inte relevant kontaktinfo, istället som du säger går det till något inlejt supportcenter.
Min erfarenhet är att Google Maps är till större hjälp att nå fram till sin egen kurir direkt än vad Lazada är.
lex th.png

Som separat notis. Jag har ett par gånger råkat ut för att paketet inte nått mig, kuriren påstått att, någon gång att adressen inte finns, någon gång att de inte fått kontakt med mig.
Paketet återsänt till avsändaren. Det är lokala posten här som betett sig så här när de inte haft lust leverera, de vet exakt var jag bor sedan länge.
Lazada har omedelbart återbetalat till mitt debitkort en vecka efter kuriren noterade de inte levererat paketet.
Det är så det funkat för mig iaf.
Shopee vet jag inte då jag bara handlat där två gånger och båda fungerade bra.

Från där de tillverkas, en salig blandning Kina, Korea, Japan, USA etc, etc. Alltså samma ställe som de brukar komma ifrån i andra fall också.
Vissa delar tillverkas också lokalt.
Ja vist, men jag tänkte mer på mjukvaran...varför har inte vi valt Eriksson? Och vem har bestämt vad vi ska ha? Oroväckande övervakning framöver, eller...?

Ja vist, men jag tänkte mer på mjukvaran...varför har inte vi valt Eriksson? Och vem har bestämt vad vi ska ha? Oroväckande övervakning framöver, eller...?
Övervakning kan alltid bli mer, det ligger politiskt o tiden. Högre kapacitet utbyggt överallt gör möjligheten större.
Välj bort de politiker som drar det här lasset säger jag.

Som separat notis. Jag har ett par gånger råkat ut för att paketet inte nått mig, kuriren påstått att, någon gång att adressen inte finns, någon gång att de inte fått kontakt med mig.
Paketet återsänt till avsändaren. Det är lokala posten här som betett sig så här när de inte haft lust leverera, de vet exakt var jag bor sedan länge.
Lazada har omedelbart återbetalat till mitt debitkort en vecka efter kuriren noterade de inte levererat paketet.
Det är så det funkat för mig iaf.
Shopee vet jag inte då jag bara handlat där två gånger och båda fungerade bra.
Är det Svenska posten du beskriver? För det kan ju inte vara möjligt att Thailändska posten förfallit till Svensk nivå.

Övervakning kan alltid bli mer, det ligger politiskt o tiden. Högre kapacitet utbyggt överallt gör möjligheten större.
Välj bort de politiker som drar det här lasset säger jag.
Vrje gång det blir kris så blir acceptansen för övervakning större. Även tillfällig övervakning som lovas att tas bort efter krisen. ofta tenderar den bli kvar. nu i coronakrisen så är det många sim vill att det skall bli obligatoriska spårningsappar i telefonerna. Nu med coronaskräcken så är det nog obefintligt motstånd mot mer övervakning.

Vrje gång det blir kris så blir acceptansen för övervakning större. Även tillfällig övervakning som lovas att tas bort efter krisen. ofta tenderar den bli kvar. nu i coronakrisen så är det många sim vill att det skall bli obligatoriska spårningsappar i telefonerna. Nu med coronaskräcken så är det nog obefintligt motstånd mot mer övervakning.
Samtidigt tar den samhället längre och längre mot Orwells samhälle. Det förstår de flesta är fel, men det samhället är vissa politikers dröm.
Oförenligt,

FB_IMG_1599167261333.jpg

Svårt nu att hålla allt vid liv...och regeringen gör sitt med. Frågan är hur beroende vi blir nu till "oknyttes" och vilka "dum huvuden" som skriver på...Känns som historien upprepas igen medans vi sover... :'(

Liknande trådar

Tillbaka
Topp