Begagnad bilinköp

Vilken billig begagnad bil skulle du välja

• Volvo

Röster: 2 8.7%
  • SAAB

Röster: 0 0.0%
  • Mercedes

Röster: 1 4.3%
  • Toyota

Röster: 16 69.6%
  • Annat

Röster: 4 17.4%

• Totala väljare
    23
  • Enkät stängd .

Jag har fördelen av att inte ha någon tiirak så jag gör som jag vill, frihet är ledordet i mitt liv. Att komma och gå som man vill, dra på roadtrip några månader och komma hem och kunna sova ut, utan en massa gnat. :)

Jag har funderat ibland om jag är den enda farangen som lever ensam, något mina Thaigrannar har stora bekymmer med :)

Jag vill helst ha en Willys Jeep från 50 talet i bra skick, och det är inga problem att få tag i men priserna är gigantiska, så får bli gamla skrotbilar ett tag till

Jag har för tillfället 2 st bilar. En GMC och en Toyota. GMC:n är från 1974 och Toyotan är från 2001. Toyotan är den nyaste bil jag någonsin ägt, den har ju till och med fungerande AC . Jag köper det mesta begagnat. Undantaget är väl mat och till viss del kläder. När denna Toyota är slut så köper jag sannolikt en annan begagnad Toyota. GMC:n är odödlig.

Jag vill helst ha en Willys Jeep från 50 talet i bra skick, och det är inga problem att få tag i men priserna är gigantiska, så får bli gamla skrotbilar ett tag till

Nu finns det alternativ till gamla Willys som nyare Land Rover, Mitsubishi mm.

Ska föröka hitta något i september-oktober, då vi har dåliga väger på många ställen.

E3BEF755-914A-41AD-B0DE-80396A904BD7.jpg

Jag har för tillfället 2 st bilar. En GMC och en Toyota. GMC:n är från 1974 och Toyotan är från 2001. Toyotan är den nyaste bil jag någonsin ägt, den har ju till och med fungerande AC . Jag köper det mesta begagnat. Undantaget är väl mat och till viss del kläder. När denna Toyota är slut så köper jag sannolikt en annan begagnad Toyota. GMC:n är odödlig.

Ja det är ju många positiva konsekvenser av att inte "sticka ut" i Thailand. :) Det är väldigt konstigt att så många "flashar" i Thailand, tycker jag, men jag vet iofs inte om de har valt det själva heller... :rolleyes:

Senast ändrad:
Ja det är ju många positiva konsekvenser av att inte "skicka ut" i Thailand. :) Det är väldigt konstigt att så många "flashar" i Thailand, tycker jag, men jag vet iofs inte om de har valt det själva heller... :rolleyes:
Förvisso bör det poängteras att jag inte bor i Thailand men jag har svårt att tro att jag skulle bete mig annorlunda om jag gjorde det.

Jag har fördelen av att inte ha någon tiirak så jag gör som jag vill, frihet är ledordet i mitt liv. Att komma och gå som man vill, dra på roadtrip några månader och komma hem och kunna sova ut, utan en massa gnat. :)

Jag har funderat ibland om jag är den enda farangen som lever ensam, något mina Thaigrannar har stora bekymmer med :)
Har haft funderingar på detta med , ta hojen och åka som man vill utan något tramssnack om vart man skall osv..Skulle vara skönt att vara singel i Thailand , men samtidigt skönt att komma hem till något ..:rolleyes:

Vi kör Chevrolet där nere, frugan och svärfar påstår att dessa har bättre kvalitet. Vi har en Trailblazer och en Pickis, båda har fungerat helt klanderfritt.
Menar dem att en Chevrolet skulle ha bättre kvalitet än en Toyota ,, herregud ,, Thaisen vet inte mycket om bilar om de uttalar sig på det sättet , tror mer att det handlar om statusprylen , Farangen köpte en Chevrolet Iofs så borde den ha varit billigare i Thailand än en motsvarande Toyota ,,

Menar dem att en Chevrolet skulle ha bättre kvalitet än en Toyota ,, herregud ,, Thaisen vet inte mycket om bilar om de uttalar sig på det sättet , tror mer att det handlar om statusprylen , Farangen köpte en Chevrolet Iofs så borde den ha varit billigare i Thailand än en motsvarande Toyota ,,
Vi har haft dessa ganska länge nu, ca 5 år. Inga som helst problem hittills, jag litar på familjen. Och Chevrolet är ett stort märke i Thailand, finns ju handlare lite varstans.

Nu är det så här, att Chevrolet i LOS tillverkas av Isuzu i Thailand, de byggs på samma chassi, endast lite skillnad på karosserier, motorer, inredning och tillbehör, men i stort samma bil..
Så alla som köper en Chevrolet där, kör omkring i en ISUZU och de som har köpt en Isuzu kör omkring med en Chevrolet...

Nu är det så här, att Chevrolet i LOS tillverkas av Isuzu i Thailand, de byggs på samma chassi, endast lite skillnad på karosserier, motorer, inredning och tillbehör, men i stort samma bil..
Så alla som köper en Chevrolet där, kör omkring i en ISUZU och de som har köpt en Isuzu kör omkring med en Chevrolet...
Exakt så är det , men orkade inte , tänkte att någon annan får upplysa .. En Nipponkärra det med , och jag själv anser att Toyota alltid varit den vassaste av japanbilarna ,ISUZU är även dem djäkligt bra bilar ..

Som fattig farang har jag inte råd med dyr bil, men köpte för några år sedan en begagnad Mercedes E300 från 1988 i extremt bra skick för 50.000 thb, fördelen med begagnade europeiska bilar i Thailand är att det är bara de lyxigaste som exporteras och då är det bara de rikaste som kan köpa dem, och de sköter om sin bil bättre än de sköter om sina barn, så en 30 år gammal europeisk bil i Thailand är ofta i bättre skick än en 10 år gammal Japansk bil, dessutom blir andrahands värdet lågt eftersom inga thailändare köper dem pga att de köper en bil att ha hela livet och då blir det som regel en ny Toyota, dessutom är det inte alla verkstäder som tar emot europeiska bilar och de som gör det är lite dyrare så Thaisen har inte råd att serva dem, men de går ju inte sönder lika ofta som Japanska bilar så de gånger de gör det kan man lägga några kr extra. Och de flesta faranger köper nytt. Bra för mig som är fattig :) Min mersa har gått klanderfritt i 5 år nu, aldrig några problem med den.

Jag har tittat runt lite nu. Det känns som att en begagnad Mercedes i Thailand är mycket värde för pengarna, men så bra pris som du verkar ha fått ser inte lätt ut att hitta. Vilken väg fick du tag på din? :)

70.000 thbt . tog mig 2 min att finna denna ,, men skulle själv ALDRIG köpa en i Thaialnd , du hittar inga mekaniker i det landet , därför en bil som håller , TOYOTA ,ISUZU ,mfl Japsbilar :)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp