Bidrag åt alla?

Nu fick ja veta mer idag av en som känner honom väl.
I april var han hemma i Sverige och köpte en villa i Kalmar Län, han har rätt saftigt med pengar på konot.
Försäljning av ett företag och arv.
Kanske bara annulleringen av äktenskapet som är sista hindret.

Då har han ju de ekonomiska finanserna och även bostad.
Då finns det väl egentligen inga hinder.

Det har historien redan talat om, vad som ligger bakom en flytt till Sverige, BIDRAGEN...

Nja, snålheten är väl närmare sanningen.
Då karln verkar ha gott om pengar så är det väl vettigare att stanna där han är.
Jaga småpengar i form av lite bidrag, känns ju ofattligt korkat när levnadskostnaderna lär äta upp bidragen.
Men ja, han har all rätt att återvandra och varför skulle man göra skillnad på hans familj och någon annans familj.

Han har ju pengar och bostad. Matkostnader, klädkontot, drivmedelskontot och allt annat som möbler och dylikt lär kosta rejält.
Då han betalar detta med egna pengar, så lär momsen betala barnbidragen utan bekymmer. Så det är väl ett 0-spel för staten.
För hans egen del lär det också bli ett 0-spel.

Inga hinder för att stanna i Filli heller då... förutom Cheap Charlie tendenserna...

Finns säkert annat bakom en flytt till Svedala... men det förtäljer inte historien.

Nä, hade jag haft dom pengarna som han verkar ha, så vet jag inte om jag hade haft lust att flytta till Sverige om jag inte misstrivdes där borta i värmen.

Bättre att försöka investera stålarna och få lite avkastning för att duga ut pensionen. När ålderspensionen slår till så lär det inte bli mycket pengar kvar.

Nja, snålheten är väl närmare sanningen.
Då karln verkar ha gott om pengar så är det väl vettigare att stanna där han är.
Jaga småpengar i form av lite bidrag, känns ju ofattligt korkat när levnadskostnaderna lär äta upp bidragen.
Men ja, han har all rätt att återvandra och varför skulle man göra skillnad på hans familj och någon annans familj.

Han har ju pengar och bostad. Matkostnader, klädkontot, drivmedelskontot och allt annat som möbler och dylikt lär kosta rejält.
Då han betalar detta med egna pengar, så lär momsen betala barnbidragen utan bekymmer. Så det är väl ett 0-spel för staten.
För hans egen del lär det också bli ett 0-spel.
Ja bidragsmässigt så förstår jag inte att folk gnäller här, är väl såhär en stor del på forumet har gjort tagit fru och barn till Sverige?
Enda som verkar skilja är land och pengar samt bostad har han.
Dem som tar hit fru och barn är väl skattebetalare med så dom har la lika stor rätt som andra Svenskar att bo i Sverige och nyttja dessa bidrag.
Känner 3 kollegor som har lämnat Filippinerna sista året med familj och flyttat till norden, dom trivs inte där nere, Fillipinerna ligger så långt efter i utvecklingen brukar vara en sak.

Ja bidragsmässigt så förstår jag inte att folk gnäller här, är väl såhär en stor del på forumet har gjort tagit fru och barn till Sverige?
Enda som verkar skilja är land och pengar samt bostad har han.
Dem som tar hit fru och barn är väl skattebetalare med så dom har la lika stor rätt som andra Svenskar att bo i Sverige och nyttja dessa bidrag.
Känner 3 kollegor som har lämnat Filippinerna sista året med familj och flyttat till norden, dom trivs inte där nere, Fillipinerna ligger så långt efter i utvecklingen brukar vara en sak.

Ja, betalar man skatt så bør man åtminstone ha krav på det grundlæggande bidragen som finns.
Att få någon form av socialbidrag och annat æn det som har med barnen att gøra ær något annat.

Enligt min mening så bør man kanske inte få några stålar før underhåll, då den farsan inte betalar skatt i Sverige och inte modern heller.
Dær bør kanske grænsen gå. Har man tagit hit andras ungar, så bør man kunna førsørja dessa. Det ær man ju tvungen att gøra med sina egna ungar.

Orkade inte använda ä & ö....sorry

Och underhållsbidraget från den frånvarande föräldern el staten betalas ut till barnet är 18 eller längst till 20 år om barnet studerar.
Jag kollade med min plastson. Han fick det till juni i år när han slutade gymnasiet och fyllde 20 i augusti. Han påstår att man kan få det tills man är 21 år om man går i gymnasiet.

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
1 K
A

Tillbaka
Topp